ترخیص دارو از گمرک
ترخیص دارو از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص دارو از گمرک

ترخیص دارو از گمرک باید مطابق پرونده تشکیل شده در سازمان صدور مجوز وزارت بهداشت باشد. پس از تطبیق مجوز مربوطه، ابتدا توسط حق العمل کار یا ترخیص دارو بررسی می‌شود.

ترخیص دارو

 

در این مقاله، ما درباره ترخیص داروها و مواد اولیه از گمرک صحبت خواهیم کرد. پس، با ما همراه باشید.

 

 

ترخیص دارو از گمرک

 

یکی از مهمترین مشاغل از نظر سود در کشورها، واردات دارو است که برای تجار و بازرگانان بسیار مهم است، بنابراین در این زمینه، ارزش واردات کالا به ویژه دارو بسیار مهم است.

 

می‌شود گفت ترخیص دارو از گمرک مستلزم رعایت قوانین مخصوصی است، این قوانین دارای چارچوب و اصولی هستند که شامل اسنادی است که تجار باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

 

واردات و ترخیص کردن دارو و همچنین واردات مواد اولیه دارو نیاز به اخذ مجوز دارد. این مجوزها باید قبل از واردات کالا اخذ شوند.

 

اگر مجوزهای واردات دارو مطابق قوانین کشور نباشد، روند ترخیص کالا از گمرک به تاخیر می‌افتد.

مراحل ترخیص کالا از گمرک

مراحل ترخیص کالا از گمرک

مراحل ترخیص دارو از گمرک

 

با توجه به موارد فوق یکی از مهم ترین مراحل ترخیص دارو از گمرک ، اخذ مجوز برای ترخیص آن می باشد. با توجه به سود بالای این محصول که در بالا ذکر شد، ما باید تجربه کافی در این زمینه قبل از ورود محصول داشته باشیم.

 

برای ترخیص کردن دارو از گمرک تجار باید مجوز واردات را اخذ کنید، بنابراین پیش شرط واردات کالا و دارو اخذ مجوزهای لازم است. داشتن مدارک لازم برای ترخیص کالا، به ویژه دارو، علاوه بر اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بنابراین داشتن اسناد و مدارک برای واردات کالا به همراه اخذ مجوز از وزارت بهداشت به شرکت ترخیص کننده که در زمینه ترخیص دارو فعالیت می‌کند، روند ترخیص کالا را کوتاه می‌کند.

 

ترخیص کالا از گمرک دارای مراحل بسیار زیادی است که برخی از این مراحل شامل:

 

دریافت پروفرما

اولین کاری که برای ترخیص باید انجام دهید دریافت پروفرما است که تمامی اطلاعات لازم در این پیش فاکتور نوشته شده است. این فاکتور برای ترخیص کالا از گمرک بسیار ضروری می باشد.

 

گرفتن ثبت سفارش

بعد از این که ثبت سفارش انجام شد نوبت به ثبت سفارش می رسد. در این جا شما باید دارای کارت بازرگانی برای ثبت سفارش باشید.

 

تاییدیه ارزی

برای دریافت تاییدیه ارزی باید به بانک مرکزی مراجعه کنید و از آن جا تاییدیه ارزی خود را دریافت کنید و همان جا ارز ها را برای فروشنده حواله نماید.

 

دریافت مجوزها

بعد از ثبت سفارش شما باید برای دریافت مجوزها اقدام کنید که دریافت مجوزها کمی زمان بر است و نیاز به تجربه و مهارت در این زمینه دارد و بهتر است این کار توسط ترخیص کاران پرشین تجارت انجام شود. تا مراحل را به خوبی پشت سر بگذارید.

 

drug

drug

مدارک مورد نیاز برای ترخیص دارو

 

برای ترخیص دارو از گمرک باید یک سری مدارک در دست داشته باشید تا بتوانید به راحتی مراحل ترخیص را انجام دهید که برخی از این مدارک شامل:

 

پروانه ساخت

 

پروانه ساخت دارو یکی از مدارک بسیار مهم است که باید در هنگام ترخیص کالا در دست داشته باشید و آن را به گمرک تحویل دهید معمولا پروانه ساخت دارو توسط کارشناسان بررسی خواهد شد.

 

مجوز واردات و ترخیص دارو از گمک

 

مجوز واردات دارواز دیگر مدارک مورد نیاز است که باید قبل از سفارش دارو آن را دریافت کنید و آن را به گمرک تحویل دهید.

 

اطلاعات شرکت تولید کننده

 

شما باید تمامی اطلاعات درباره شرکت تولید کننده دارو را د راختیار داشته باشید و آن را به اداره گمرک تحویل دهید تا این شرکت مورد بررسی قرار گیرد و از کیفیت داروها اطلاع پیدا کنید.

 

کارت بازرگانی

 

کارت بازرگانی از سری مدارک مورد نیاز برای ترخیص است که در صورتی که ان کارت را نداشته باشید ممکن است نتوانید کالاهای خود را ترخیص کنید.

 

برای ترخیص دارو از گمرک چه باید کرد؟

برای این که بتوانید داروهای وارداتی خود را از گمرک ترخیص کنید بهترین راه این است که کار ترخیص را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید تا بتوانند تمامی مراحل را به راحتی پشت سر بگذارند.

برای اطلاع از تعرفه ترخیص دارو از گمرک چه باید کرد؟

برای این که بتوانید اطلاع دقیقی از تعرفه ترخیص دارو از گمرک به دست بیاورید می توانید با کارشناسان بازرگانی و گمرکی ما در ارتباط باشید و اطلاعات مفیدی را به دست بیاورید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-10-13
0 1190

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ