ترخیص کار گمرک
ترخیص کار گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص کار گمرک

ترخیص کار گمرک و وظایف آن

 

برای موفقیت در صادرات و واردات کالا و حضور مستمر در تجارت بین المللی، باید به طور کامل با روند ترخیص کالا از گمرک آشنا باشید و با تشخیص پیچیدگی‌های آن، کالاهای خود را در اسرع وقت از گمرک ترخیص کنید. اگر با این فرآیند آشنایی کامل دارید، خودتان می توانید مراحل ترخیص را انجام دهید اما اگر دانش کافی یا زمان لازم برای ترخیص کالا در گمرک را ندارید، باید آن را به یک ترخیص کار گمرک بسپارید. با ما همراه باشید تا با وظایف ترخیص کار گمرک آشنا شوید.

ترخیص کار گمرک کیست؟

 

به شخصی گفته می‌شود که طی قراردادی که با صاحب کالا منعقد شده است، تشریفات گمرکی را برای وی انجام می‌دهد. ترخیص کار باید با صادرات و واردات از طریق گمرک به عنوان نماینده صاحب کالا انجام شود. وظیفه حذف یا واردات انواع محموله بر عهده ترخیص کار است که باید در وقت و هزینه آن صرفه جویی شود تا این کار را به نحو احسن انجام دهد. انجام وظیفه وی دارای چندین ویژگی است که در ادامه این متن به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

ترخیص_کار وظایف ترخیص کار گمرک و فرآیند ترخیص کالا

 

یکی از موارد بسیار مهم و قابل توجه کاربران، ترخیص و مراحل آن می باشد و ما نیز در این مطلب قصد داریم به معرفی ترخیص کار گمرک و بررسی ویژگی های یک ترخیص کار حرفه‌ای بپردازیم، سپس برای شما بیان خواهیم نمود که چرا باید برای ترخیص کالای خود از یک ترخیص کار رسمی گمرک کمک بگیرید و همانطور که می دانید امروزه صادرات و واردات مستلزم انجام مراحلی است که بدون اطلاع از آن  مشکلاتی در روند کار پیش می آید. با ما تا پایان مقاله همراه باشید تا با وظابف ترخیص کار گمرک و فرآیند ترخیص کالا آشنا شویم.

درباره ترخیص کار معنای زیادی وجود دارد و بطور کلی ترخیص کار، به  مواردی  گفته می شود که توسط قراردادی که با صاحب بار بسته است به نوعی یک نماینده است که از طرف صاحب بار انتخاب می شود و تشریفات گمرکی و مراحل اداری و قانونی  را در گمرکات برای  صاحب بار انجام می دهد ترخیص کار باید به عنوان نماینده ی صاحب کالا صادرات و واردات را از طریق گمرک انجام دهد نکته ای که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زمان ترخیص بار می باشد و معمولا بعضی از کالا ها در هنگام ورود باید در زمان مشخصی  ترخیص شوند و اگر این مورد رعایت نشود و بار در زمان استاندارد خود از گمرک ترخیص نشود ممکن است خسارات مالی زیادی را در پی داشته باشد.

با توجه به وجود قوانین سختگیرانه واردات و صادرات در کشور ما، اشخاص حقیقی یا حقوقی باید قبل از ورود یا خروج انواع کالا از طریق گمرک، سفارشات خود را ثبت کنند.

import_export1 مهارت های یک ترخیص کار گمرک

 

وظایف ترخیص کار گمرک، اخذ مجوز ورود به کشور قبل از واردات کالا توسط گمرک است. ترخیص کار ماهر دارای اطلاعات جامع در مورد قوانین صادرات یا واردات گمرک داخلی و بین المللی است. همانطور که میدانید ترخیص کالا از گمرک مستلزم رعایت یک سری اصول  قوانین می باشد که دون شناخت آن ها و فقدان تجربه کافی در این زمینه، قطعا با مشکلات مختلفی مواجه خواهیم شد و در نهایت فرآیند ترخیص کالاها از گمرک به یک فرآیند سخت و طاقت فرسا تبدیل می شود؛ بنابراین برای پیشگیری از بروز چنین مسائلی هواره لازم است که به یک ترخیص کار گمرک با تجربه مراجعه کنیم تا فرآیندهای مربوط به ترخیص را بدون هیچ گونه مشکلی تا پایان به انجام برسانیم.

مهارت بالای ترخیص کالا از گمرک باعث می‌شود صاحب بار کمترین آسیب را به دلیل امور گمرکی ببیند.

علاوه بر مجوزهای صادراتی برای صادرات یا واردات، بسیاری از مجوزهای جانبی دیگر نیز وجود دارد. شخصی که ترخیص کالا را انجام می‌دهد باید از این مجوزها مطلع بوده و آن‌ها را سریع انجام دهد و می‌تواند در ترخیص به موقع کالا به صاحب کالا کمک کند.

ترخیص کالاهای مختلف نیاز به مجوزهای فرعی متفاوت دارد. به عنوان مثال، مجوزهای کالاهای پزشکی و غذایی یا آزمایشگاهی و غیره، هر کدام مجوزهای جانبی خود را دارند که ترخیص کار گمرک باید با آگاهی از قوانین گمرکی بتواند صادرات یا واردات چنین کالاهایی را به طور موثری رسمی کند.

 

خارج کردن یا وارد کردن  انواع بار

 

از جمله یکی از مواردی که از اهمیت بالایی برخوردار است خارج کردن و وارد کردن انواع بار می باشد و این مورد توسط افراد با تجربه در ترخیص کار در گمرک انجام می شود نکته ای که قابل توجه است  انجام کار در زمان بسیار مناسب می باشد و دلیل آن آشنایی با روال کار می باشد و  بطور کلی  وظیفه ی خارج کردن یا وارد کردن انواع بار بر عهده ی ترخیص کار گمرک می‌باشد که باید با صرفه جویی در زمان و هزینه،  به انجام برساند. .

 

مجوز حق ورود

 

معمولا زمان ترخیص نباید بیش از اندازه به تعویق بیفتد با توجه به وجود قوانین سخت واردات و صادرات در کشور ما می بایست پیش از ورود یا خروج انواع بار از گمرکات، افراد حقیقی یا حقوقی نسبت به ثبت سفارش اقدام نمایند و اگر این نکته رعایت شود  ترخیص بار در زمان بسیار مناسبی انجام می شود و نکته قابل توجه این است که  یکی دیگر از وظایف ترخیص کار  مجوز حق ورود به کشور را پیش از وارد نمودن کالا توسط مبادی گمرکی بگیرد و این مورد برای ترخیص کالاهایی مانند  مواد اولیه دارویی از  اهمیت بالایی برخوردار است.

 

فرآیند_ترخیص_کالا

 

فرایند ترخیص کالا 

 

فرایند ترخیص کالا شامل  موارد زیر از جمله:

 

  • تهیه آماده‌سازی
  • ثبت اسناد و مدارک به صورت فیزیکی یا الکترونیکی
  • محاسبه هزینه‌ها شامل مالیات و سود بازرگانی و حقوق گمرکی و دیگر تسهیلات ارائه شده به واردکنندگان و صادرکنندگان می‌باشد.

 

کالا  می تواند بصورت هوایی، زمینی و دریایی وارد کشور شوند و هر کدام از این مراحل نیازمند اعمال قوانین می باشند. بطور مثال راه زمینی برای   از مبدا کشور های همسایه نقش بسیار کلیدی را ایفا می کند و البته علاوه بر کشور های همسایه برای دیگر کشور های غیر همسایه نیز کاربرد دارد و  بطور خلاصه علاوه بر اینکه ارسال کالاهایی که از کشورهای اروپایی خریداری می شوند، توسط مرز بازرگان دریافت می شوند.

مورد مهم اینکه بر حسب  :

  •  نوع کالا وارداتی
  • حجم کالا وارداتی
  •  زمان تحویل کالا وارداتی
  • و…  می توان از هر سه راه ارتباطی استفاده نمود

پس از رسیدن محمولات  و  توسط وسیله حمل‌کننده کالا به گمرک، کالا در انبارهای گمرکی قرار می‌گیرد .این انبار متناسب با نوع محصولات متفاوت است و  با ارسال اسناد توسط فروشنده و دریافت اسناد توسط خریدار امکان دریافت قبض انبار و ترخیصیه کالا از شرکت حمل‌کننده توسط ترخیص کار به عنوان نماینده صاحب کالا ایجاد می‌شود.

 

 

مراحل انجام تشریفات گمرکی با ترخیصکار گمرک

 

هنگام ترخیص کالا با کشتی، هواپیما یا قطار، شخصی که آن را ترخیص می‌کند باید با مدارک باری که صاحب کالا در اختیار او گذاشته است به گمرک برود.

در این صورت، شخص ترخیص کننده با مراجعه به شعبه شرکت حمل و نقل داخل گمرک، رسید انبار را درخواست می‌کند.

امروزه به دلیل الکترونیکی بودن بسیاری از امور ترخیص کار گمرک، قبل از ارائه اسناد مالی به گمرک، ابتدا باید کد SATA را از طریق بانک مربوطه دریافت کند.

ارائه کد SATA توسط بانک با توجه به بررسی اسناد مالی مربوطه و مراحل آن انجام می‌شود. پس از دریافت کد SATA، مبلغ واریز به حساب گمرک در سیستم «EPL» گمرک برای کالاهای مربوطه اعلام می‌شود.

برخی از قوانین گمرکی ممکن است در مورد کالاها اعمال شود و سپس آن‌ها را از گمرک برای ترخیص از گمرک معاف کند، که دیگر نیازی به پرداخت ندارد.

پس از اطلاع صاحب کالا، مبلغی را به فرد ترخیص کننده واریز می‌کند تا در سیستم بانکی گمرک سپرده‌گذاری کند.

 

ویژگی‌های ترخیصکار گمرک

 

ترخیص کار گمرک علاوه بر آشنایی با قوانین گمرکی مختلف، باید فردی قابل اعتماد، صادق و مطمئن باشد. ترخیص کالا از گمرک علاوه بر مشخصات فوق باید دارای کارت ترخیص معتبر از گمرک باشد.

یک ترخیص کار ماهر باید بتواند سریعترین عملکرد خود را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهد. آشنایی با تشریفات اداری مختلف و مراحل ترخیص از دیگر ویژگی‌های این شخص است.

 

 

ارتباط با کارشناسان گمرکی

 

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان به عنوان شرکت رسمی ترخیص کالا از گمرک دارای تجربه و مهارت‌های تجاری در زمینه ترخیص کالا است.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با سابقه طولانی در انجام تشریفات و امور گمرکی می‌تواند خیال شما را از ترخیص کالا و ترخیص کار گمرک راحت کند.

برای بهره از مشاوره تخصصی در مجموعه بازرگانی پرشین تجارت دوان می‌توانید از طریق شماره تماس ۰۲۱۴۲۳۲۶، واتساپ ۰۹۰۱۸۳۱۷۵۴۱ به صورت رایگان با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-7-21
2 1231

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

نظرات

  • نیما

    سلام من سایت شمارو از کی خوبه پیدا کردم طریقه همکاری با شما به چه صورته تعرفه ها چجوریه؟
    دوتا کانتینر اسباب بازی از چین قراره بیاد گمرک مهر ماه

    • پرشین تجارت

      سلام ، باعث افتخار ماست. چطور میتونیم کمکتون کنیم. لطفا یک شماره تماس بفرمایید یا در واتساپ به شماره 09018318867 با ما در ارتباط باشید.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ