ترخیص فوری کالا
ترخیص فوری کالا
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص فوری کالا

همان طور که می دانید امروزه شرکت ها و افراد زیادی در زمینه واردات و صادرات انواع کالاها کار می کنند. یکی از مهم ترین فرایندها در این حوزه، بدون تردید فرایند ترخیص فوری کالا می باشد. طیف گسترده ای از افراد به سبب نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه، نسبت به ترخیص کالا استرس چشمگیری دارند. در همین راستا بهتر است تا قبل از اقدام برای این کار نسبت به آن به شناخت کافی رسید. در واقع فرایند ترخیص کالا از مراحل مختلفی برخوردار است که شناخت آن ها الزامی است.

همچنین شما برای ترخیص فوری کالای خود، لازم است تا با وظایف ترخیص کار گمرک نیز آشنا شوید. البته آشنایی با مفهوم کلی ترخیص کالا نیز از مهم ترین نکاتی است که توجه به آن می تواند برای شما نوعی سکوی پرتاب تلقی شود. در مواردی که در این زمینه دارای استعداد و مهارت زیادی نیستید، می توانید از شرکت های معتبر ترخیص کالا نیز کمک بگیرید. اما باید نکاتی را برای انتخاب درست این شرکت ها بیاموزید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و شناخت تمامی این موارد در ادامه با ما همراه باشید.

ترخیص فوری کالا ترخیص فوری کالا از گمرکات

 

همانگونه که گفتیم فرایند ترخیصکالا برای افرادی که در زمینه واردات و صادرات انواع کالاها فعالیت می کنند، بسیار مهم است. به همین سبب می بایست ابتدا با مفهوم این کار آشنا شد. در حقیقت ترخیص کالا به مجموعه کارهایی گفته می شود که به آزاد کردن کالاهای شما از گمرک می انجامد. در بیشتر موارد اقدامات لازم جهت آزاد کردن و یا حمل کالاها به وسیله مالکان آن ها و یا حتی نماینده های قانونی آن ها صورت می گیرد. در طول فرایند ترخیص فوری کالا نیاز است تا برخی اسناد و مدارک به طور دقیق اظهار شوند.

البته باید دقت داشته باشید که هزینه های مرتبط با حقوق گمرکی، مالیات، سود بازرگانی و بقیه موارد مربوطه را پرداخته و اظهار کنید. در ضمن دقت داشته باشید که انجام این امور در حین فرایند ترخیص فوری کالا از برخی دشواری ها برخوردار است. به همین خاطر باید دقت داشته باشید که بدون داشتن اطلاعات لازم وارد این فرایند نشوید. البته در بیشتر موارد انجام این امور به افرادی که دارای تخصص کافی هستند، سپرده می شود. این افراد ترخیص کار نام دارند. یک ترخیصکار دارای وظایف متعددی است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بدانید : ترخیص چراغ خودرو

 

ترخیص کار گمرک چه کمکی به ما می کند؟

 

به طور عمده به افرادی که دارای تخصص کافی در زمینه ترخیص فوری کالا هستند و نسبت به آزادسازی کالاها از گمرک اقدام می کنند، ترخیص کار گفته می شود. یک ترخیصکار متخصص باید با تمامی قوانین و مقررات موجود در زمینه واردات و صادرات کالاها آشنا باشد. این شناخت کافی می تواند سرعت ترخیص کالا را افزایش بدهد. یک ترخیصکار گمرک متناسب با وکالت نامه ای که از جانب شما دارد، قادر است تا امور بسیاری را در گمرک انجام دهد. البته باید در حین انتخاب یک ترخیصکار گمرک به موارد زیادی دقت کنید.

یکی از این موارد میزان سابقه و تجربه کاری ترخیص کار است. البته داشتن کارنامه ای درخشان و مهارتی بالا نیز در اولویت قرار دارد. علاوه بر این میزان رضایت کارفرماهای آنان نیز می تواند در مسیر انتخاب یک ترخیصکار مناسب به شما کمک بکند. در همین راستا برای ترخیص فوری کالا لازم است تا ابتدا مفهوم این کار را بشناسید. در ادامه نیز می توانید در صورت نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه از یک ترخیصکار کمک بگیرید. در این راستا بهتر است تا بر موارد ذکر شده تسلط داشته باشید. تسلط بر این موارد می تواند به شما در انتخاب یک ترخیص کار ماهر کمک زیادی بکند.

 

ترخیص فوری کالا دارای چه مراحلی است؟

 

در واقع یکی از نکات مهم قبل از ورود به فرایند ترخیص فوری کالا، شناخت مفهوم و مراحل مختلف آن است. در ابتدا با مفهوم ترخیص کالا آشنا شدیم. اکنون نیاز است تا با مراحل مختلف آن نیز آشنا شویم. ترخیص کالا دارای مراحل متعدد و گوناگونی است. اما ترتیب رعایت آن ها می تواند به ایمنی و سرعت کار شما بیفزاید. به همین سبب در بیشتر موارد توصیه می شود که مراحل ترخیص فوری کالا را به ترتیبی که در ادامه بیان کرده ایم، پیش ببرید.

  1. ثبت و تکمیل اظهارنامه مربوطه در سامانه EPL
  2. انجام فرایند مرتبط با احراز هویت و مشخص کردن مسیر
  3. کنترل و مدیریت کالا
  4. تحقیق در مورد انواع مجوزهای موجود و اخد آن ها
  5. تعیین و تکلیف میزان هزینه و مطابقت دادن کالاها به وسیله کارشناس
  6. انجام امور مربوط به صندوق و پیگیری برای صادر شدن سند ترخیص فوری کالا
  7. فرایند انبار داری و صدور مجوز مرتبط با بارگیری کالا
  8. خارج شدن کالای موردنظر از گمرک و هدایت آن به سمت مقصد

به این ترتیب شما با شناخت این مراحل از ترخیص فوری کالا قادر هستید تا به سادگی این فرایند را سپری کنید. البته در مواردی که انجام این فرایند را بر عهده مجموعه های معتبر می گذارید، می توانید با آسودگی نسبت به انجام این امور فکر کنید.

 

بازرسی کالا در طول ترخیص آن چه اهمیتی دارد؟

 

شاید تا کنون اسم بازرسی کالا به گوش شما خورده باشد. در حقیقت بازرسی کالا در طول ترخیص آن از گمرک یک فرایند بسیار مهم است. طی این فرایند، خریدار می تواند نسبت به کیفیت محصولات خود و کمیت آن ها اطمینان خاطر پیدا کند. به طور کلی فردی که خریدار است باید قبل از دریافت این کالاها، آن ها را بررسی نماید. در بیشتر موارد فرد خریدار لازم است تا شرکت و یا مجموعه ای را برای انجام این کار انتخاب کند. این مجموعه نیز به نمایندگی از فرد خریدار، محصولات را بررسی و صحت آن ها را تأیید می نماید.

با انجام این کار، خریدار می تواند نسبت به صحیح بودن کالای خریداری شده خود، اطمینان حاصل کند. البته باید قراردادی بین خریدار و شرکت مربوطه در این زمینه ثبت شود. در این قرارداد نیز می بایست اطلاعات لازم ذکر و به طور کامل درج شود. در صورت عدم توجه به این نکته، احتمال بروز خطا در حین فرایند بازرسی بسیار بالا می باشد. با توجه به این قرارداد مذکور، شرکت بازرسی موظف می شود تا تمامی اطلاعات ذکر شده در قرارداد به وسیله خریدار را بررسی کرده و صحت هر کدام را با کالاهای موجود در انبار گمرک تطبیق دهد.

 

نکات لازم برای انتخاب یک شرکت معتبر جهت آزاد سازی کالا

 

در حالت کلی شرکت های بازرگانی فعال در زمینه ترخیص فوری کالا وظایف متعددی را بر عهده دارند. مهم ترین وظیفه آن ها نیز ترخیص و آزادسازی کالاهای صادراتی و وارداتی است. در واقع زمانی که شما اقدامات مرتبط با ترخیص کالای خود را به این شرکت ها می سپارید، آن ها موظف می شوند تا متناسب با قوانین و مقررات موجود در این زمینه، فرایند ترخیص کالاهای شما را انجام دهند. در همین راستا لازم است تا در انتخاب این شرکت ها کمی دقت به خرج بدهید. همچنین باید بر اساس برخی از اصول و معیارها رفتار کرده و به برخی نکات توجه کنید.

برای مثال شما باید چک کنید که شرکت مربوطه به چه میزان بر روی امور گمرکی و ترخیص فوری کالا تسلط دارد. این میزان تسلط می تواند در کیفیت کار آن نیز تأثیر مستقیمی داشته باشد. همچنین شناخت انواع تخلفات گمرکی و شیوه جلوگیری از آن ها نیز از دیگر مواردی است که یک شرکت بازرگانی باید به آن مسلط باشد. از دیگر معیارهای مهمی که در راستای انتخاب یک شرکت بازرگانی معتبر باید به آن دقت کنید، شفافیت و صداقت آن شرکت می باشد. در واقع شما باید شرکتی را انتخاب کنید که نسبت به امور مختلف پاسخگوی شما بوده و با شما شفاف باشد. با توجه به این نکات و معیارها می توانید یک شرکت بازرگانی معتبر را برای ترخیص فوری کالا انتخاب نمایید.

 

کلام آخر

در نهایت هنگامی که شما می خواهید وارد فرایند ترخیص فوری کالا شوید، لازم است تا در این زمینه اطلاعاتی را کسب کنید. داشتن این اطلاعات رمز موفقیت شما در این مسیر است. به این ترتیب در گام نخست بهتر است تا با مفهوم ترخیص کالا آشنا شوید. در ادامه نیز می توانید نسبت به شناخت وظایف و نقش یک ترخیص کار اقدام کنید. البته باید توجه داشته باشید که در این مسیر می توانید از مجموعه های معتبری که در زمینه ترخیص فوری کالا فعالیت می کنند، کمک بگیرید. آشنایی با مراحل مختلف فرایند ترخیص کالا نیز از دیگر الزامات است. در همین راستا ما در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را با این موارد آشنا سازیم.

ترخیص کالا چه مدتی به طول می انجامد؟

ترخیص هوایی 3 روز و ترخیص زمینی یک هفته

چه زمانی هزینه های گمرکی را باید پرداخت کرد؟

نهایتاً تا بعد از مراحل ارزیابی و کارشناسی، در مرحله صندوق باید هزینه ها پرداخت شود.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-4-25
0 497

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ