واردات و ترخیص مواد اولیه دارویی
واردات و ترخیص مواد اولیه دارویی
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات و ترخیص مواد اولیه دارویی

واردات و ترخیص مواد اولیه دارویی یکی از عوامل مهم در صنعت داروسازی به شمار می رود.  واردات و ترخیص مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی دارای شرایط و قوانین خاصی است که با دانستن آن ها می توان به راحتی موفق به اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت شد و امر ترخیص مواد اولیه دارویی را به راحتی انجام داد.

علاوه بر اخذ مجوزها شما باید اسناد و مدارک مورد نیاز را هم در دست داشته باشید. این مدارک را باید تکمیل نمایید و به ترخیص کاران حرفه ای  بسپارید تا بتوانند مراحل ترخیص را به خوبی برای شما انجام دهند.

واردات و ترخیص مواد اولیه دارویی-min

واردات و ترخیص دارو و مواد اولیه دارویی از گمرک

 

تجهیزات و مواد اولیه دارویی به هرگونه وسیله ، تجهیزات، ابزار، لوازم، ماشین آلات، ماده، معرف ها یا کالیبراتور ها و نرم افزار هایی که برای تشخیص، پیگیری و درمان و یا کاهش بیماری انجام گیرد، می گویند.

در زمینه ی ترخیص کالا می توان اذعان داشت که از مهم ترین موارد، ترخیص مواد اولیه دارویی می باشد حال آنکه امروزه برای تولید دارو های مهم، نیاز به مواد اولیه خاص می باشد که وارداتی هستند و البته که زمان ترخیص این کالا ها بسیار مهم بوده و طبق استاندارد هایی انجام می گیرد چراکه واردات بعضی از مواد اولیه دارویی نیازمند مراقب هایی بسیار ویژه می باشند.

در ترخیص دارو باید به این نکته توجه داشت که در گمرک در هنگام انجام مراحل ترخیص دارو و همچنین مواد اولیه ی دارویی، پروفرمای آن را با پروانه ساخت مطابقت می دهند.

 

 

drug

 

 

دلیل اهمیت داشتن مواد اولیه دارویی

در صورتی که مواد اولیه با سرعت و به مقدار کافی وارد نشوند چرخه تولید دارو دچار مشکل خواهد شد و بیماران قادر به تهیه ی دارو نخواهند شد و ممکن است سبب مرگ بیمار هم شوند.پس مرگ و میر افزایش خواهد یافت.

همچنین کمبود دارو به صف های طولانی درب داروخانه ها می انجامد. از سری مشکلات دیگر نبود یا کمبود دارو بر اثر نرسیدن مواد اولیه کافی و به موقع این است که بعضی از بیماران نیاز مبرم به بعضی از دارو ها دارند و برای آن ها ضروری می باشد و نبود آن سیستم ایمنی بدن آنها را دچار مشکل می کند و سلامت جان آن ها به خطر می افتد.

واردات-مواد-اولیه-دارویی

 

طرایق  واردات و ترخیص دارو از گمرک

 

واردات و ترخیص دارو از گمرک بر اساس نوع و حجم کالا و همچنین زمان تحویل کالا می تواند از سه طریق زمینی ، دریایی و هوایی انجام شود.

 

از طریق بنادر

 

برای کشورهایی که مرز دریایی دارند مناسب و به صرفه تر است.

 

ترخیص  مواد اولیه دارویی به صورت زمینی

 

به طور معمول بعد از راه دریایی و از طریق بندرها، راه زمینی استفاده می شود و در واردات مواد اولیه دارویی از کشور های همسایه، راه زمینی جزء رایج ترین طرایق واردات می باشد. البته که علاوه بر کشور های همسایه واردات از دیگر کشور ها هم انجام می گیرد.

 

ترخیص ماشین آلات داروسازی

 

ماشین آلات داروسازی از مهمترین و اصلی ترین تجهیزات در صنایع تولید و بسته بندی  انواع دارو به صورت های مختلفی مانند قرص و کپسول و شربت و غیره است.

ماشین آلات داروسازی به همه ی تجهیزاتی گفته می شود که در تولید دارو کار هایی مانند تولید، پر کردن قرص و کپسول و شربت و غیره را انجام می دهند.

تجهیزات و ماشین آلات را می توان بر اساس فاکتورهایی تقسیم بندی کرد که یکی از آنها عملیاتی است که هر کدام از اینها انجام می دهند.البته باید توجه داشت که  برند تولید کننده و کشور سازندن این ماشین آلات هم از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و بعضی از این برند ها قابلیت های منحصر به فردی به ماشین آلات خود اضافه می کنند.

 

واردات-دستگاه-پرس-قرص ترخیص ماشین آلات پرکن در صنعت داروسازی

 

 

همان طور که از نامش پیداست، وظیفه ی اصلی آن  پر کردن کپسول و شیاف یا شربت و غیره می باشد که  مثلا دستگاه کپسول پر کن دارای دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک است و مواد دارویی گیاهی یا شیمیایی را به اندازه ای که لازم است و برای آن تعریف شده است در مخزن های مخصوص قرار می دهد و عملیات پرس را برای اینکه هوا در آنها نفوذ نکند انجام می دهد.

 

ترخیص دستگاه قرص ساز

 

از جمله زیر مجموعه های ماشین آلات پرکن است که می تواند قرص هایی با انواع پودری، خمیری و چسبنده و عسلی را تولید نماید. علاوه بر این شایان ذکر است که برای رنگ کردن قرص یا دراژه ای کردن آنها  از دستگاه کوتینگ استفاده می شود که ظرفیت های مختلفی دارد.

 

 

ترخیص ماشین آلات بسته بندی در داروسازی

 

 

ماشین آلات متعددی وجود دارند که برای بسته بندی مواد دارویی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند و از رایج ترین آن ها دستگاه بلیستر کارتونیک می باشد که این گروه از دستگاه ها توانایی این را دارند که به طور کامل اتوماتیک باشند و بدون نیاز به نیروی انسانی  فرآیندهای مورد نیاز مثل بسته بندی کپسول ها و قرص و آمپول و غیره را پیش ببرند.

این دستگاه نیز از ورود و نفوذ هوا به درون بسته بندی جلوگیری میکند و مانع فاسد شدن مواد دارویی می شود.

 

ترخیص ماشین آلات صنایع دارویی

 

واردات کالاهای ترخیصی هم به صورت هوایی و هم به صورت زمینی و هم از طریق بنادر انجام می شود  که برای وارد کردن از کشورهای هم مرز از راه های زمینی بیشتر استفاده می شود.

 

اخذ-کد-irc ثبت سفارش بازرگانی و مجوزهای قابل اخذ

 

  •  اداره کل تجهیزات پزشکی
  • محصولات آرایشی و بهداشتی از سازمان غذا و دارو
  • محصولات غذایی و مکمل از سازمان غذا و دارو
  • دارو از سازمان غذا و دارو
  • سازمان انرژی اتمی کشور
  • ثبت سفارش کالا
  • اخذ کلیه مجوزهای استاندارد کالا

 

ترخیص دارو و مواد اولیه دارویی توسط ترخیص کار رسمی گمرک

 

تجار و واحدهای تولیدی می توانند در راستای  واردات و ترخیص مواد اولیه دارویی ، اخذ مجوزها ، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، اتاق عمل، مواد اولیه شیمیایی و محیط های آزمایشگاهی  با کارشناسان گمرکی و بازرگانی ما در ارتباط باشند.

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در راستای ارائه خدمات گمرکی در حوزه ترخیص دارو و مواد اولیه دارویی با عقبه درخشان خود، مفتخر به همکاری با مجموعه های معتبر و بزرگ دارویی را دارد.

 

  • شرکت داروسازی عبیدی
  • مجموعه داروسازی هوگر دارو
  • شرکت داروسازی رستاژن دارو
  • مجموعه داروسازی داروپردازان آرادان آروین زیست دارو

در چه صورت هنگام ترخیص مواد اولیه دارویی ، می توان از نمونه برداری کالا جهت آزمایشگاه جلوگیری کرد؟

در صورتی که کالا مجوز بهداشت داشته باشد و تأییدیه سازمان غذا و دارو توسط کارشناس ، در سیستم رویت شود.

آیا مواد اولیه دارویی هم ارزیابی می شوند ؟

بله در صورتی که مسیر قرمز شود و یا کارشناس درخواست دهد ، کالا باید ارزیابی شود، ولی ارزیاب می تواند جهت باز نشدن بسته ها و جلوگیری از آلوده شدن مواد اولیه صرفاً به ذکر مشخصات روی بسته بندی اکتفا نماید.

آیا با وجود داشتن مجوز بهداشت، ممکن است مجوز سازمان دیگری هم نیاز شود؟

بله ، اگر مواد قابلیت انفجار داشته باشد و یا قابلیت های دیگری که ارتباطی با بهداشتی بودن کالا ندارد، نیاز هست که از سازمان های ذیربط نیز مجوز دریافت شود.

برای دریافت کد تعرفه دارو و مواد اولیه به کجا مراجعه کنیم؟

برای به دست آوردن کد تعرفه می توانید با کارشناسان پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید و کد تعرفه دارو و مواد اولیه دارویی را از آن ها استعلام نمایید.

برای ترخیص به چه مدارکی نیاز است؟

برای ترخیص کالا باید علاوه بر مدارک شخصی مدارک دیگری هم مانند پیش فاکتور، پروانه ساخت، گواهی عدم آلودگی دارو و مواد اولیه دارویی و…. را آماده داشته باشید. آماده بودن مدارک باعث می شود که شما هر چه زودتر کالاهای خود را ترخیص کنید.

به این نوشته امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-5-16
0 4273

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ