ترخیص پروفیل و قالب پلاستیک
ترخیص پروفیل و قالب پلاستیک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص پروفیل و قالب پلاستیک

ترخیص-پروفیل
ترخیص-پروفیل

اکستروژن پلاستی روشی رایج برای شکل دهی پروفیل‌ها از مواد پلاستیکی است. ماده خام پلاستیک توسط پیچ‌های دور گرم، ذوب شده و به حرکت در می‌آید.

این فرایند، فرایندی پیوسته بوده و در نتیجه می‌تواند قطعات را در طول‌های زیاد تولید کند که برای تولید قطعاتی مثل لوله و واشر ایده‌آل است.

با این حال در اکثر مواقع قطعه اکستروژن شده به طول‌های کمتر بریده می‌شود.

 

ترخیص پروفیل و قالب پلاستیک

پروفیل و قالب پلاستیک دارای کاربرد های بسیاری می باشد. این محصول برای تولید تسمه ،نبشی، ناودانی،لوله قوطی، پروفیل درب و پنجره،پروفیل یو پی وی سی و… کاربرد دارد.

 

فرایند تولید پروفیل پلاستیکی

 

برعکس قالب‌گیری تزریقی که فرایند، قطعات یک شکل و جداگانه تولید می‌کند، در اکستروژن یک قطعه با طول زیاد و سطح مقطع یکسان شکل می‌گیرد. این سطح مقطع پروفیل نام دارد. برای مثال می‌توان به شیلنگ و میله پرده به عنوان قطعات ساخته شده در این فرایند اشاره کرد.

یک موتور الکتریکی همراه با یک درایو هیدرولیک به‌طور پیوسته یک پیچ واقع در لوله دستگاه را می‌چرخاند. ذرات پلاستیک درون دهانه دستگاه اکستروژن وارد شده و به سمت پیچ کشیده می‌شوند. لوله و پیچ توسط المنت‌های خارجی گرم می‌شوند.

همان‌طور که ذرات پلاستیک در راستای پیچ حرکت می‌کنند، ذوب شده و با فشار، به قالب که در انتهای لوله دستگاه قرار دارد، وارد می‌شود. این قالب دارای سطح مقطع پروفیل مورد نظر است.

 

قالب پلاستیک چیست؟

طراحی و ساخت قالب پلاستیک از از جمله فعالیت های صنعتی می باشد که اقدام به آن نیازمند یک بررسی اصولی و سیستماتیک می باشد که به وسیله آن بتوان در حداقل زمان ممکن با صرف یک هزینه معقول اقدام به طراحی و ساخت قالب نمود.

در بیشتر قالب سازی های صنایع کوچک کشور از جمله قالب سازی پلاستیک و قالب سازی صنعتی هنوز روش طراحی سنتی حاکم  بوده و با توجه به وجود، سخت افزار و نرم افزارهای حرفه ای در زمینه طراحی و قالب سازی کمتر از آن بهره برداری می شود.

رشد روز افزون صنایع در دنیا و ایجاد رقابت شدید در عرصه تولید، لزوم بکار گیری از دانش و فناوری های نوین را در عرصه تجارت جهانی طلب می کند.

ساخت قالب پلاستیک، یک روش برای تولید قطعات با مواد پلاستیک است که با استفاده از ماشین قالبگیری تزریقی انجام می شود. شکل نهایی تولید شده توسط قالب کنترل می شود. قالب به عبارتی تصویری برگردان از آنچه که می خواهیم بسازیم است کمی شبیه است به قالب های ژله

 

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

 

نحوه ی ساخت قالب پلاستیک

ساخت قالب پلاستیک را می توان با انبوهی از مواد، از جمله فلزات، شیشه، الاستومرها،پلیمر های ترمو ست و ترمو پلاستیک و… انجام داد.مواد در یک بشکه ی حرارت داده شده تزریق میشوند ،مخلوط میشوند و در یک قالی سرد و سخت پیکر بندی می شوند.

  • قالب توسط
  • قالب ساز فلزی
  • آلومینیومی
  • فولادی

ساخته می شود.در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی ، امکان چاپ ۳D نیز بر روی قالب وجود دارد. قالب پلاستیک نوعی از قالب می باشد که محصول خروجی از داخل قالب جنسی از خانواده پلاستیک دارد

برای مثال جارو برقی، خودکار ، اسباب بازی و …

این نوع از قالب ها از پر کابرد ترین قالب های موجود در دنیا می باشد که به دلیل نوع استفاده محصول بعضا می بایست از زیبایی و کیفیت سطح بالایی برخوردار باشد.

 

کاربردهای پروفیل و قالب پلاستیک

 

قالب ساز پلاستیک به طور گسترده ای برای تولید انواع قطعات، از کوچکترین قطعات تا قطعات کل بدن اتومبیل استفاده می شود.

از قالب ساز پلاستیک برای ساخت های مختلف مانند قرقره سیم، بسته بندی، درب بطری، داشبورد خودرو،ظروف نگهداری، قطعات مکانیکی از جمله چرخ دنده ها ، و بسیاری از محصولات پلاستیکی دیگر استفاده می شود.

نحوه ی کار در قالب سازی پلاستیک پلیمر مایع را در یک محفظه ی تو خالی قرار میدهیم تا شکل بگیرد و اغلب دامنه های مختلف از فشار و حرارت لازم است.

تکنیک های مختلفی برای قالب سازی پلاستیک موجود است،ساخت قالب های تزریقی،ساخت قالب تزریق پلاستیک،قالب سازی چرخشی،قالب سازی ضربه ای،و… هر روش مزایایی دارد

برای قالب های خاصی مناسب استپلاستیک ها خیلی ارزان نیستند، اما از آنجایی که عملیات ساخت آنها را می توان یکپارچه کرد، محصولات پلاستیکی می توانند از محصولات فلزی ارزان تر باشند.

هر چه میزان تولید محصولات پلاستیکی زیادتر باشد قیمت قالب پلاستیک،قیمت پلاستیک و زمان چرخه تولید مهمتر می شوند.

یکی دیگر از راه های ممکن واردات پروفیل پلاستیکی و ترخیص قالب پلاستیکی است.

اجزای تشکیل دهنده قالب پلاستیک

 

اجزای تشکیل دهنده ی قالب پلاستیک عبارتند از : کفشک، پل، کور و کویتی، پران، صفحه پران اسپرو، هات رانروغیره

دستگاه هایی که برای تولید قطعات پلاستیکی از قالب تزریق پلاستیک استفاده می شود به نام ماشین های تزریق پلاستیک معروف می باشند که انواع مختلفی مثل ۵۰گرم ۱۰۰گرم۱ کیلوگرم و بالاتر را در بر می گیرند.

عموماً قالب های تزریق پلاستیک برای تولید انبوه از یک قطعه پلیمری یا پلاستیکی استفاده می شود،هر قطعه پلاستیکی که در اطراف ما وجود دارد مطمئناً از یک قالب بوجود آمده است.این قالب ها یکی از پرکاربردترین قالب ها می باشند و محصول خروجی از این قالب ها در زندگی ما به وفور یافت می شوند.

دستگاه ساخت قالب های تزریقی دارای دو بخش است :

  • بخش تزریق: که در آن پلاستیک ذوب شده و به سمت قالب حرکت داده می شود.
  • بخش نگهدارنده: که قالب را فشار می دهد. بخش نگهدارنده در حین تزریق در موقعیت بسته است و پس از تزریق و سرد شدن موادباز شده و قطعه قالب گیری شده را بیرون از دستگاه خارج می کنند.قالب سازی تزریقی و قالب ساز پلاستیک رایج ترین روش ساخت اجسام پلاستیک است
مزایای ساخت قالب پلاستیک
  • تولید آسان طرح هایی با هندسه پیچیده و ریزه کاری به علت وجود فشار بالا
  • زمان سیکل تولید به نسبت کوتاه که در نتیجه می توان تعداد قطعات بیشتری را تنها از یک قالب ساخته شده در واحد زمان تولید نمود.
  • تولید انبوه در حجم بسیار بالا ( چندین میلیون در سال )
  • نیروی کار نسبتا کم هزینه
  • ساخت قالب پلاستیک معمولا خودکار می باشد
  • تلفات و دور ریز کم
  • ماشین های زیادی می تواند توسط تنها یک اپراتور کار کند
  • قابلیت کار بر روی طیف گسترده ای از مواد
قیمت ساخت قالب پلاستیک

قیمت قالب پلاستیک براساس پارامترهای متعددی محاسبه می شود که در زیر به مهمترین این پارامترها اشاره می کنیم :

ابعاد قطعه (طول ،عرض و ارتفاع)

  • حفره های جانبی که نیاز به کشویی دارد ( Slide)
  • جنس قطعه (ABS،PP،PA،PE،PBT)
  • رزوه داخلی و خارجی
  • نک های داخلی و خارجی
  • راهگاه سرد یا گرم (Cold Runner- Hot Runner)
  • کیفیت سطوح خاص تعداد کویتی (حفره قالب)
  • مشخصات دستگاه تزریق (در صورت تولید توسط خود مشتری)
  • تیراژ قطعه تولیدی

مهمترین این پارامترها را می توان ابعاد قطعه و پیچیدگی های موجود در قطعه اشاره کرد.برخی از این مواد اولیه در کشور تولید نمی شوند که نیاز به واردات آن ها می باشد.

گروه بازرگان پرشین تجارت دوان سابقه همکاری و ترخیص مواد اولیه پلاستیک و واردات پروفیل پلاستیک با شرکت زرین بنای پارسیان ( سیندژ ) را در این زمینه دارا می باشد.

بازرگانان محترم می توانند جهت مشاوره تخصصی و رایگان با شماره های  02142326  و همچنین واتساپ به شماره 09018317541 در ارتباط باشند .همچنین می توانید برای ارسال پروفرم خود کلیک نمائید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-10-26
0 6754

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ