مفاهیم و سوالات عمومی

سوالات متداول

چگونه هزینه های گمرکی خود را کاهش دهیم؟

تعیین تعرفه صحیح با مشاوره کارشناسان متخصص

تولید ناخالص داخلی چیست؟

تولید ناخالص داخلی و نرخ رشد سالیانه ی آن، دغدغه ی بسیاری از رهبران کشورهاست. این معیار سنجش، به ترسیم تصویری کلی از یک اقتصاد کمک می‌کند.

کارت بازرگانی چیست؟

بر اساس قوانین گمرکی کشور کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده ی آن،اعم از شخص حقیقی و حقوقی،می تواند با داشتن آن،اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا کند. این تجارت از ثبت سفارش و ترخیص کالا تا واردات از مناطق آزاد،حق العمل کاری در گمرک و صادرات کالاهای مجاز را در بردارد.بر این اساس، ورود و صدور کالا برای کلیه تجار آزاد نیست و بازرگانانی می توانند مبادرت به ورود و صدور کالا کنند که دارای کارت بازرگانی باشند

 

تفاوت کریر با فورواردر چیست؟

فورواردر شخص یا شرکتی است که در مقابل اجرت، ترتیبات حمل و نقل کالا را از یک کشور به کشور دیگر را فراهم میکند. ولی مسئولیت حمل کالا را بر عهده ندارد، بلکه بصورت یک واسطه حرفه ای میان فرستنده یا گیرنده کالا از یک سو و متصدی باربری از سوی دیگر عمل میکند که به آن کارگزار نیز گویند.
اما حمل کننده قانونی کالا (کریر)، شخصی که با فرستنده برای حمل کالا قرارداد منعقد کرده است ممکن است مالک کشتی یا اجاره کننده آن نیز باشد که به آن کریر گویند. کریر تمامي مسئوليت هاي حمل را مي پذيرد.

ارزش کالای ورودی در گمرک چه مواردی می باشد؟

ارزش کالای ورودی در گمرک عبارت است از:

بهای سیف CIF (بهای خرید کالا در مبدا به اضافه هزینه بیمه و حمل و نقل و باربندی و کلیه هزینه های مربوط به افتتاح اعتبار یا واریز برات و همچنین حق استفاده از امتیاز نقشه, مدل و علامت گذاری بازرگانی و سایر حقوق مشابه مربوط به کالا و سایر هزینه هایی که به آن کالا تا ورود به اولین دفتر گمرکی تعلق می گیرد.)
این مبلغ از روی سیاهه خرید یا سایر اسناد تسلیمی صاحب کالا تعیین و براساس نرخ ارز و برابری های اعلام شده از طرف بانک مرکزی ایران در روز تسلیم اظهارنامه خواهد بود.

حداقل اسناد مورد نیاز برای واردات و صادرات کدامند؟

بارنامه، اینویس، پکینگ، گواهی مبدأ، ترخیصیه، قبض انبار، ثبت سفارش و پروفرم

 

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ