واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی
واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی

industrial_machine
industrial_machine

آیا چیزی درباره واردات و ترخیص  ماشین آلات صنعتی چیزی می دانید؟ ماشین آلات صنعتی خطوط تولید از مهم ترین ماشین آلات صنعتی هستند که بر اساس آمار گرفته شده به کشور وارد می شود.

بهتر است بدانید که واردات ماشین آلات صنعتی  خطوط تولید در کشور به  دو حالت صورت می گیرد. یکی به صورت واردات ماشین آلات صنعتی از کشورهای چین و آلمان و دیگر کشورها و  روش دیگر، واردات ماشین آلات دست دوم و یا استوک می باشد.

 

واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی

 

برای وارد کردن ماشین آلات صنعتی خطوط تولید در ایتدا باید کد تعرفه کالا را مورد بررسی قرار دهید. برای اینکه بتوانید این ماشین آلات را به راحتی وارد نمایید باید سراغ افراد متخصص و کاربلد در این زمینه بروید،  ترخیص ارزان با گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان  یکی از گزینه ها و راه حل های مناسب برای ترخبص کالای شما می باشد.

 

واردات ماشین آلات صنعتی

واردات ماشین آلات صنعتی

اهمیت واردات ماشین آلات صنعتی از گمرک

 

واردات و  ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک بیشترین محموله های ترخیص کالا از گمرک را به خود اختصاص داده اند و همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که سرمایه گذاری در این زمینه از جمله تجارت های پر سود برای شما به شمار می رود.

با گذشت زمان، دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی به تدریج وارد دنیای صنعت شدند، به طوری که امروزه در اغلب صنایع و کارخانجات بزرگ از این دستگاه های صنعتی به منظور صرفه جویی در نیروی کار و افزایش سرعت تولید بهره می برند.

 

واردات ماشین آلات صنعتی

واردات ماشین آلات صنعتی

کاربرد ماشین آلات صنعتی

 

کاربرد ماشین آلات صنعتی می تواند مزایای فراوانی را برای صاحبان صنایع به همراه داشته باشد؛ اما فراموش نکنید که استفاده از ماشین آلات صنعتی در کارخانجات می تواند قدرت و جایگاه شما را در میان رقبا افزایش دهد و باعث افزایش بهره وری در سازمان شما می شود.

بنابراین با توجه به اهمیت کاربرد ماشین آلات صنعتی در دنیای امروز و نیاز روزافزون صنایع می توان گفت که واردات این کالا می تواند تجارت پر سودی را برای شما تجار و صاحبان کسب و کار به همراه داشته باشد.

 

ترخیص_ماشین_آلات_صنعتی

 

 

 

 

نکته مهم و قابل توجه برای تجار و صاحبان کسب و کار این است که:

 

واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی همان اندازه که می تواند سودهای کلان اقتصادی را برای شما به همراه داشته باشد، به همان میزان نیز می تواند در صورت نداشتن اطلاعات کافی در مورد واردات و ترخیص آن، شما را با زیان های مالی فراوان مواجه کند.

 

ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک

 

برای این که بتوانید ماشین آلات صنعتی را به راحتی و بدون دردسر ترخیص نمایید باید حتما مراحل خرید را به صورت اصولی انجام دهید. برای خرید این ماشین آلات باید در وهله اول باید به بررسی این ماشین آلات از شرکت های فروشنده بپردازید و درباره کیفیت محصولات آن ها تحقیق نماید و در صورت مورد قبول واقع شدن  مراحل خرید را انجام دهد. و بعد از خرید ماشین آلات نوبت به ترخیص کالا از گمرک می رسد.

برای ترخیص کردن این ماشین آلات صنعتی باید مجوزهای لازم را از سازمان های مربوطه دریافت کرد. نکته مهم برای ترخیص این ماشین آلات این است که باید با تمامی قوانین و مقرارت برای ترخیص ماشین آلات آشنا باشید. برای ترخیص کردن این ماشین آلات باید حتما کد تعرفه گمرکی کالای مورد نظر خود را بدانید و  در صورتی که کد گمرکی نداشته باشید کالای شما قاچاق حساب می شود و ممکن است باعث ایجاد خسارت های مالی زیادی شود.

کد تعرفه کالا  نشان دهنده هزینه های گمرکی ، هزینه های مربوط به واردات و تعرفه های دیگر است که نداشتن آن ممکن است باعث شود کالای شما هیچوقت از گمرک ترخیص نشود. کد گمرکی تنها مختص به ماشین آلات نیست و هر کالای دیگری که نیاز به ترخیص دارد باید حتما کد گمرکی داشته باشد.

 

Import_and_clearance_of_various_industrial_machines

Import_and_clearance_of_various_industrial_machines

مراحل واردات ماشین آلات صنعتی و خطوط

برای واردات یک سری مراحل را باید انجام دهید مثل:

 

داشتن کارت بازرگانی

 

در وهله اول برای واردات ماشین آلات صنعتی و یا دیگر کالا ها باید کارت بازرگانی دریافت نماید که برای دریافت این کارت باید حتما به سازمان های مربوطه مراجعه نماید تا بتوانید این کارت ها را دریافت کنید ، به این جهت که  یکی از نیازمندی های اصلی واردات می باشد.

با داشتن کارت بازرگانی می توانید معافیت مالیات را دریافت نماید. به این حالت که واحد تولیدی باید دارای پروانه بهره برداری باشد و بعد از وارد کردن دستگاه می تواند برای معافیت مالیاتی درخواست نماید و درخواست را به اداره کل یا وزارتخانه مربوطه انتقال دهد و مجوز مالیاتی را اخذ نماید و به اداره گمرک تحویل دهد.

 

داشتن مجوز فعالیت و گواهی های مرتبط

 

برای واردات این ماشین آلات باید حتما مجوزهای لازم را داشته باشید که این مجوزها به وسیله اداره گمرک و دیگر سازمان ها باید اخذ شود. به عبارتی ساده تر باید معلوم شود که واحد مورد نظر دارای  پروانه بهره برداری، کد اقتصادی، گواهی شناسایی و جواز تاسیس است.

در صورتی که این مدرک را نداشته باشید ممکن است واردات  و ترخیص ماشین آلات صنعتی شما دچار مشکل شود و روال ترخیص آن با تاخیر روبرو شود.

 

ترخیص ماشین آلات صنعتی

ترخیص ماشین آلات صنعتی

انتخاب کشور برای واردات ماشین آلات صنعتی

 

مرحله دیگر برای واردات انتخاب کردن کشور مورد نظر برای واردات ماشین آلات صنعتی مورد نظر است که بعد از بررسی کردن می توانید یک کشور را برای واردات انتخاب کرده و برای واردات با آن ها به گفتگو بپردازید.

 

پروفرما یا پیش فاکتور

 

دیگر مرحله برای واردات پیش فاکتور می باشد که یکی از مراحل مهم می باشد پروفرما یا پیش فاکتور یک سند است که به وسیله فروشنده برای مشتری فرستاده می شود و در این سند اطلاعات کاملی درباره ماشین آلات صنعتی نوشته شده است که باید به خوبی مطالعه شود.

 

ثبت سفارش

 

بعد از مطالعه کردن پیش فاکتور نوبت به ثبت سفارش ماشین آلات می رسد، که در این مورد باید حتما فردی که قصد وارد کردن را دارد به وزارت صمت مراجعه نماید و ثبت سفارش خود را انجام دهد. به این دلیل که برخی از کالا ها دارای ممنوعیت هستند پس بهتر این است که حتماً قبل از اقدام به خرید، مراحل به خوبی انجام شود تا دچار مشکلات و یا ضررهای مالی نشوید.

 

پرداخت ارز

 

تهیه ارز می تواند به چند صورت انجام شود معمولاً کشور به بیشتر کالاها ارز ترجیحی و یا ارز دولتی را اختصاص می دهد. تا بتواند یک بستر مناسب و ساده برای واردات کالا برای افراد به وجود بیاورد.

 

حمل و نقل و بیمه کالا

 

مرحله دیگری که باید انجام شود حمل و نقل و بیمه کالا می باشد که برای  حمل و نقل این محصولات روش های گوناگونی وجود دارد. مثلاً می توانید ماشین آلات خود را به صورت هوایی،  ریلی،  جاده‌ای و یا دریایی به کشور وارد کنید که باید حتماً با فروشنده در این باره مذاکره کنید. تا بتوانید یک روش حمل و نقلی راحت و بدون دردسر را انتخاب کنید.

 

ترخیص کالا از گمرک

 

مرحله دیگری که باید انجام شود ترخیص کالا از گمرک می باشد که برای این کار بهتر است از یک ترخیص کار استفاده کنید تا بتواند مراحل ترخیص ماشین آلات صنعتی را به راحتی انجام دهد. ترخیص کار به خوبی با قواعد و مقررات ترخیص کالا آشنایی دارد و تجربه کافی را دارد و می تواند به خوبی این کار را انجام دهد.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان به عنوان ترخیص کار رسمی گمرک پاسخگوی سوالات شما تجار محترم می باشد.

clearance

clearance

 

تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات صنعتی و خطوط تولید

 

یکی از اصلی ترین بخش واردات ماشین آلات، اطلاع پیدا کردن از کد تعرفه واردات کالا است. به این معنا که میزان مالیاتی است که معمولا برای واردات کالا مشخص می شود. این تعرفه در کشورهای مختلف متفاوت می باشد.

پیدا کردن کد تعرفه کالا یکی از اصلی ترین نکته هایی است که باید در نظر داشته باشید که در صورتی که در این کد اشتباهی شود  و یا مشکلی به وجود آید، ممکن است باعث ایجاد ضررهای مالی شود و یا در بعضی موارد باعث توقیف کالا شود.

پس با این تفاسیر آگاهی پیدا کردن از دسته بندی صحیح دستگاه و زیر مجموعه آن باعث مشخص شدن ارزش کالا  و معین شدن میزان تعرفه و عوارض گمرکی می شود. معمولاً ارزش هر کالا براساس نوع برند و وزن و میزان تکنولوژیکی بودن دستگاه مشخص می شود.

 

روش های محاسبه تعرفه گمرکی

 

به طور کلیبه عوارض و مالیاتی که دولت ها برای حمایت مالی و ترکیبی آن ها از کالاهای وارداتی و یا صادراتی می گیرند، تعرفه گمرکی گفته می شود. تعرفه گمرکی براساس ارزش کالا تعیین می شود که به روش های گوناگونی انجام می شود. انواع تعرفه ها مانند:

 

  • یکی از تعرفه ها تعرفه جایگاه کالا در طبقه بندی HS  می باشد که در گمرک هنگامی که اظهار کالا و یا در مواقع دریافت مجوز از سایر مراجع قانونی مثل ثبت سفارش اعلام می شود.
    با توجه به این تعرفه ها ترخیص کار با درصد و یا روش محاسبه، میزان حقوق وعوارض گمرکی و…. را تعیین می کند.

 

  • تعرفه دیگر براساس میزان حقوق و عوارض کالا در هنگام اظهار و ترخیص کالا می باشد که در این مورد ترخیص کار باید به دنبال به دست آوردن محاسبه حقوق و عوارض گمرکی باشد.

 

چگونه یک تولید کننده ماشین آلات صنعتی را پیدا کنیم؟

 

یکی از روش های که برای پیدا کردن یک تولید کننده مناسب است استفاده کردن از شرکت های تجاری است که با سفر کردن به کشورهای مختلف این تولید کننده ها را شناسایی می کنید و با آن ها به مذاکره می پردازید.

روش دیگر برای پیدا کردن تولید کننده در این حوزه استفاده از اینترنت است که می توانید به راحتی و با چند سرچ ساده در اینترنت ، وب سایت هایی که خریداران و فروشندگان جهانی هستند را پیدا کنید. در حال حاضر استفاده از تجارت الکترونیکی برای معرفی کالا و خدمات و توسعه بازاریابی بسیار حائز اهمیت است.

 

برای واردات ماشین آلات صنعتی باید چکار کنیم؟

 

برای واردات ماشین آلات صنعتی باید به مراحل و قوانین واردات کالا آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید تجارت خود را گسترش دهید.

ولی باید بدونید که انجام دادن این مراحل یک کار بسیار دشوار و پیچیده است و باید برای واردات کالا از افراد متخصص و با تجربه که در این زمینه فعالیت دارد و حرفه ای هستند کمک بگیرید.

معمولاً این افراد با قوانین و مقررات واردات کالا و مقررات بین‌المللی آشنا می باشند، یکی از شرکت هایی که در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند گروه پرشین تجارت دوان است که دارای سابقه ی زیادی در زمینه واردات و ترخیص کالا است.

برای واردات، ضروری می باشد تا مجوزهای ورود کالا در هنگام ثبت سفارش، ارائه شود که باید مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه گرفته شود و به وسیله وزارت بازرگانی و با توجه به مجوزهای لازم ثبت سفارش انجام می شود.

واردات

واردات

شرایط واردات ماشین آلات صنعتی مستعمل

در چند سال اخیر و با بالا رفتن قیمت دلار و قیمت این ماشین آلات برخی از واردکنندگان تصمیم به واردات ماشین آلات صنعتی دست دوم کردند. ولی برای واردات این دستگاه ها اول باید از سلامت و کارکرد آن ها مطمئن شوید.

پس وارد کنندگان، دستگاه های که کم کارکرد هستند و به صورت کوتاه و موقت در بعضی کارخانه ها استفاده شده اند را با یک قیمت بسیار مناسب و به صرفه می توان خریداری کرد.

برای واردات ماشین آلات دست دوم و یا استوک هم نیاز به گرفتن برخی مجوزها  می باشد. ارزش گذاری این ماشین آلات معمولاً طبق جدول و قوانین گمرکی انجام می شود. و هر چقدر این دستگاه قدیمی تر باشد معمولا عوارض و مالیات کمتری به آن تعلق خواهد گرفت.

بعد از مطمئن شدن از کارکرد صحیح و بهینه دستگاه، فروشنده پیش فاکتور و پروفرما را برای شما ارسال می نماید و سپس باید در وزارت خانه صنعت و معدن مدارک مورد نیاز شما و شرایط بررسی شود و مجوز های لازم را برای شما صادر شود.

 

شرایط کلی واردات ماشین آلات مستعمل

 

  • در صورتی که تکنولوژی این ماشین آلات در داخل کشور وجود داشته باشد باید حتما ثابت شود که ظرفیت ماشین آلات داخلی پایین می باشد و نیاز واردات این ماشین آلات ضروری است.
  • این ماشین آلات در داخل کشور تولید نشوند و دارای ماشین آلات مشابه نباشند.

هزینه تعمیر و نگهداری این ماشین آلات که قصد واردات آن ها را دارید به صرفه تر باشد و استفاده از آن در طولانی مدت باعث سود آوری کشور می شود. واردات ماشین آلات مستعمل برای واحدهای تولیدی انجام پذیر می باشد.

 

واردات و ترخیص ماشین آلات و ابزارآلات صنعتی

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با همکاری متخصصین حوزه واردات و ترخیص کالا ، در این رسته نیز به صورت تخصصی وارد شده و موارد زیر از جمله کالاهایی است که توسط این مجموعه قابلیت واردات و ترخیص کالا را دارد ، همچنین این مجموعه توانایی دریافت معافیت های گمرکی را برای کالای صنعتی شما دارا می باشد.

 

  • واردات انواع ماشین آلات صنعتی
  • ترخیص انواع خط تولید
  • انواع ابزار آلات
  • واردات ماشین آلات چاپ
  • ترخیص ماشین آلات بسته بندی
  • واردات ماشین آلات کشاورزی و باغبانی 
  • واردات انواع سمپاش هاو ابزار دستی مثل دریل و فرز و
  • انواع بالابر آسانسور ، لیفتراک ، جرثقیل
  • ماشین آلات توزین و باسکول ها
  • کمپرسور هوا و مایعات
  • واردات کوره سوزاندن زباله بیمارستانی
  • واردات ماشین آلات تراش و فرز (قالب ریزی فلزات ذوب فلزات نورد فلزات)
  • ترخیص ماشین آلات جوشکاری و برش
  • واردات ماشین آلات راهسازی مثل بولدوزر و لودر و گریدر
  • شیرآلات بهداشتی و صنعتی
  • دیگ های مولد بخار
  • موتور محرک صنعتی و خودرویی
  • ماشین آلات تهویه مطبوع
  • ماشین آلات آزمایشگاهی و استریلیزه کننده ها

 

آن دسته کالاهایی که ثبت نمایندگی نیاز دارند :

  • ماشین آلات خانگی مثل لباسشویی و ظرفشویی و..
  •  سرور و کامپیوتر خانگی

 

 

خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان 

 

برخی از خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان که در زمینه واردت و ترخیص انواع ماشین آلات صنعتی از گمرک شامل موارد زیر می باشد :

consult

consult

 مشاوره در زمینه واردات و ترخیص انواع ماشین آلات صنعتی

در جهت واردات و ترخیص انواع ماشین آلات صنعتی شامل : ماشین آلات پرس، ماشین آلات ریخته گری، ماشین آلات خط تولید چاپ، ماشین آلات تزریق پلاستیک، ماشین آلات بافندگی، ماشین آلات پرکن، ماشین آلات خردکن، ماشین آلات حفاری، ماشین آلات بسته بندی، ماشین آلات کشنده، ماشین آلات خط تولید کارتن،ماشین آلات حکاکی، ماشین آلات خط تولید ماسک ، ماشین آلات نساجی،ماشین آلات خط تولید برش لیزر،ترخیص ماشین اکسترودر،بیل مکانیکی، لیفتراک، لیچتراک، ماشین آلات راهسازی، ژنراتور، الکتروموتور، کمپرسور و …. می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مشاوران و کارشناسان ما در مورد ترخیص هر نوعی از ماشین آلات صنعتی اطلاعات کاملی دارند و از همین جهت می توانید از مشاوره رایگان و تخصصی ما بهره مند شوید.

  اخذ مجوز واردات و ترخیص انواع ماشین آلات صنعتی

شرکت های تولیدی جهت واردات کالاهای خود نیاز به مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه و همچنین معافیت از سازمان صنعت معدن و تجارت می باشند. شرکت ما نیز در خصوص اخذ مجوزها و همچنین دریافت معافیت های مورد نیاز، شما را همیاری و در اسرع وقت مجوزها را برای شما دریافت می کنند.

  آشنایی با تعرفه کدهای ماشین آلات

 

برای ترخیص ماشین آلات صنعتی و یا هر کالایی باید با کد تعرفه آن کالا آشنایی داشته باشید و بدون شک شما با تمامی کدهای ماشین آلات صنعتی آشنایی ندارید. شرکت ها در مورد تمامی این تعرفه کدها اطلاعات لازم را دارند و می توانند در این زمینه به شما مشاوره حرفه ای را ارائه دهند. جهت ثبت سفارش بازرگانی و ارسال پروفرم های خود با ما در ارتباط باشید.

 

 ترخیص قطعات اولیه از گمرک

 

واردات قطعات اولیه برای ماشین آلات صنعتی بدون شک بسیار مهم می باشد چراکه در صورت ایجاد مشکل در ماشین آلات صنعتی، برخی از قطعات آن نیاز به تعویض خواهند داشت. بر همین اساس علاوه بر ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک، ترخیص قطعات آن ها نیز ضروری می باشد.  برای ترخیص مواد و قطعات اولیه تولیدی ها، قطعات ماشین آلات، مواد اولیه شیمیایی و دارویی، بلبرینگ،گیربکس صنعتی، قالب تزریق پلاستیک و …. با ما می توانید در ارتباط باشید.

 

 شعبه در گمرک بندرعباس

 

گمرک بندرعباس جزء مهم ترین گمرکات کشور می باشد که برای ترخیص ماشین آلات صنعتی باید به آن مراجعه کنید. اینکه به تنهایی قصد ترخیص و واردات ماشین آلات خود را از این گمرک داشته باشید، کاری زمانبر و دشوار است از همین جهت گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با بهره مندی از کارشناسان مجرب و حاذق و  دارا بودن از تجربه بالا در زمینه امور گمرکی و ترخیص کالا، امر واردات و ترخیص کالای شما را بسیار حرفه ای و در کمترین زمان ممکن به سرانجام می رساند.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان به عنوان یکی از گروه های با تجربه، معتبر در زمینه ارائه امور گمرکی از جمله ترخیص کالا، صادرات، واردات، مشاوره بازرگانی، ثبت سفارش کالا و … می توانند ترخیص کالای شما تجار و تولیدکنندگان محترم را با آشنایی از آخرین قوانین و بخشنامه های گمرکی توسط ترخیص کاران گمرکی انجام دهند. جهت ارتباط با کارشناسان ما با شماره های 02142326 و همچنین شماره واتس آپ امور مشتریان به شماره 09018317541 تماس حاصل فرمائید.

 

آیا تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات صنعتی یکسان است؟

خیر، هر کدام از این دستگاه ها کد تعرفه خاص خود را دارد.

اگر در تعرفه گمرکی اشتباهی به وجود آید چه تبعاتی خواهد داشت؟

علاوه بر خسارت های مالی کالای شما توسط گمرک قاچاق شناخته خواهد شد. کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با آگاهی کامل نسبت به تعرفه ها و قوانین و مقررات گمرکی ، اطلاعات دقیقی را خدمت شما اعلام می دارند.

به این نوشته امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-10-18
1 6935

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

نظرات

  • مرتضی علی ابادی

    خیلی محتوای کاملی بود

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ