ترخیص ماشین آلات بسته بندی قهوه
ترخیص ماشین آلات بسته بندی قهوه
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص ماشین آلات بسته بندی قهوه

یکی از محصولاتی که این روزها محبوبیت بالایی بین افراد پیدا کرده قهوه است. همین موضوع سبب شده تا شرکت‌های بسیاری اقدام به تولید و یا واردات قهوه در بازار کنند. اما موضوع مهمی که در این زمینه باید به آن توجه کرد، داشتن یک بسته‌بندی استاندارد و اصولی است. از آنجایی که تجارت‌ها در دنیای امروزی بر اساس تکنولوژی‌های روز دنیا استوار هستند، می‌توان شاهد نشانه‌های آن در حوزه بسته‌بندی قهوه نیز بود. در صورتی که شما نیز علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه بوده تمایل به ترخیص ماشین آلات بسته بندی قهوه دارید، با ما همراه باشید.

ترخیص ماشین آلات بسته بندی قهوه

 

قهوه از جمله مواد خوراکی است که شرایط محیطی می‌تواند تاثیر مستقیمی بر کیفیت آن داشته باشد. به عنوان مثال قرار گرفتن قهوه در فضای باز و جذب رطوبت باعث کاهش کیفیت و مرغوبیت قهوه خواهد بود. بنابراین نیاز به یک بسته‌بندی استاندارد از ضرورت‌های کار در زمینه خرید و فروش قهوه است. از طرفی دیگر کسانی که قصد تجارت قهوه را دارند باید از دستگاه‌های پیشرفته با سرعت‌ عمل بالا استفاده کنند تا تولید و عرضه قهوه به بازار با سرعت مناسبی انجام گردد. برای این منظور استفاده از دستگاه‌های بسته بندی قهوه توصیه می‌شود.  این دستگاه‌ها قابلیت تنظیم وزن و حجم قهوه را داشته و قادر هستند در مدت زمان کم تعداد بالایی بسته‌های هم وزن و یکسان از قهوه را تولید کنند.

 

واردات ماشین آلات بسته بندی صنایع قهوه

 

هر چند دستگاه‌ها و ماشین آلات متنوعی در داخل کشور توسط مهندسین طراحی و تولید می‌شوند اما در برخی از شرایط افراد به دنبال جدیدترین تکنولوژی در خرید دستگاه‌های صنعتی هستند. بنابراین تنها گزینه پیش رو برای آن‌ها واردات ماشین‌الات می‌باشد. یکی از پرطرفداترین دستگاه‌های وارداتی مربوط به ماشین آلات بسته بندی صنایع قهوه است. همانند هر کالا یا دستگاه صنعتی دیگر واردات و ترخیص ماشین آلات بسته بندی صنایع قهوه نیز نیازمند طی کردن پروسه‌های قانونی کار است.

از آنجایی که قهوه یکی از محصولات مصرفی لوکس در کشور و حتی دنیا به حساب می‌آید، فرآوری، بسته‌بندی و فروش آن می‌تواند سود قابل توجهی را برای تاجران این حوزه به دنبال داشته باشد. بنابراین نهادهای دولتی برای توسعه و افزایش درآمد از واردات و ترخیص ماشین آلات بسته بندی صنایع قهوه استقبال می‌کنند. با توجه به خواص مفید قهوه روز به روز تقاضا برای عرضه قهوه به بازار بیشتر می‌شود. در نتیجه این افزایش شاهد رسیدن به سودهای بالا از طریق واردات ماشین آلات مربوط به صنایع قهوه خواهیم بود که دستگاه‌های بسته‌بندی از مهم‌ترین آن‌ها است. زیرا یک بسته بندی زیبا و لوکس علاوه بر حفظ کیفیت سبب بازار یابی محصول شما نیز خواهد شد.

 

انواع ماشین آلات بسته بندی قهوه

ماشین آلات بسته‌بندی قهوه دارای تنوع بالایی بوده و واردکننده‌ها باید بسته به شرایط مناسب‌ترین گزینه را انتخاب و خریداری کنند. از جمله رایج‌ترین انواع برای واردات ماشین آلات بسته بندی صنایع قهوه عبارتند از:

  • ماشین آلات بسته بندی بزرگ و کوچک
  • دستگاه بسته بندی توزین دار
  • بسته بندی وکیوم سیل
  • دستگاه بسته بندی مواد گرانول برای قهوه‌های گرانولی
  • بسته بندی شاسه پودری

عموماً واردات ماشین آلات بسته بندی صنایع قهوه و دیگر محصولات از کشورهایی نظیر چین، تایوان، کره و دیگر کشورهای اروپایی انجام می‌شود.

 

مراحل و شرایط واردات ماشین‌آلات بسته بندی صنایع قهوه

آنچه در واردات ماشین آلات بسته بندی صنایع قهوه اهمیت دارد، گذراندن اصولی مراحل کار است. به منظور پیمودن روند قانونی واردات ماشین آلات بسته بندی صنایع قهوه باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • بررسی دستگاه‌های بسته‌بندی صنایع قهوه و انتخاب بهترین و مناسب‌ترین دستگاه طبق نیاز و شرایط بازار
  • دریافت مجوزهای لازم از نهادهای دولتی به منظور واردات دستگاه بسته‌بندی قهوه
  • ارتباط با شرکت فروشنده خارجی و انجام معامله به همراه پرداخت هزینه حمل و نقل
  • انجام امور گمرکی و ترخیص دستگاه از گمرکات

احتمال اینکه طی کردن این پروسه‌ها برای برخی افراد دشوار باشد دور از انتظار نیست. بنابراین شرکت‌‌های بازرگانی متعددی در این خصوص فعالیت دارند. اگر شما نیز احساس می‌کنید که شاید در یکی از این مراحل با مشکل روبرو شوید و یا تمایل به واردات و ترخیص ماشین آلات بسته بندی صنایع قهوه در کمترین زمان را دارید حتما از افراد متخصص در این زمینه راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

 

مراحل ترخیص ماشین‌آلات بسته بندی صنایع قهوه

در حالت کلی خرید ماشین آلات بسته بندی صنایع قهوه از کشور خارجی و تحویل گرفتن آن در داخل ایران را می‌توان به دو بخش مهم تقسیم کرد. مرحله اول مربوط به امور اداری و خرید دستگاه از کشور خارجی می‌باشد. در صورتی که مرحله دوم مربوط به امور گمرکی و ترخیص آن از گمرک است. در صورتی که هر کدام از این بخش‌ها به درستی طی نشوند، واردکننده‌ها با اتلاف وقت و هزینه روبرو خواهند شد. پروسه قانونی ترخیص ماشین آلات بسته بندی صنایع قهوه به صورت زیر است:

  • دریافت قبض انبار از گمرک
  • آماده‌سازی تمامی مدارک به همراه فیش پرداختی‌ها
  • ثبت اظهارنامه در سامانه EPL
  • احراز هویت کالا
  • انجام بررسی‌های لازم از مسیرهای زرد، سبز و قرمز با توجه به نوع دستگاه
  • دریافت برگه‌های مورد نیاز جهت دریافت اجازه برای ترخیص کالا
  • بررسی صحت و تطابق کد تعرفه گمرکی با دستگاه
  • دریافت سند ترخیص دستگاه از گمرک
  • پرداخت هزینه انبار با توجه به تعداد روزهای قرارگیری ماشین در انبار
  • خروج دستگاه از گمرک

وظیقه ترخیص دستگاه وارد شده به گمرک به عهده ترخیص کار است. ترخیص کار به دلیل اشنایی با تمامی قوانین و تبصره‌های مربوط به آن می‌تواند در کمترین زمان ممکن و با حداقل هزینه به ترخیص ماشین آلات بسته بندی صنایع قهوه از گمرک کمک کند. فراموش نکنید که شما موظف هستید تا به تعداد روزهایی که دستگاه وارداتی در انبار گمرک نگه‌داری می‌شود هزینه انبار پرداخت کنید. همچنین اگر دستگاه شما ماه‌ها در انبار گمرک نگه‌داری شده و شما موفق به ترخیص آن نشده باشید دولت آن را مصادره خواهد کرد. پس برای جلوگیری از هر گونه اتفاق زیان‌بار توصیه می‌شود حتما از ترخیص‌کار خبره در این حوزه کمک بگیرید.

 

کد تعرفه گمرکی ماشین آلات بسته بندی صنایع قهوه

در دست داشتن کد تعرفه مطابق با دستگاه وارداتی از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است. چرا که در صورت مغایرت کد تعرفه با دستگاه وارداتی امکان ترخیص آن از گمرک غیر ممکن خواهد بود. هر دستگاهی بسته به حیطه کاری و کاربرد در صنعت کد تعرفه مخصوص خود را خواهد داشت. در زیر به کد تعرفه چند دستگاه بسته‌بندی پرطرفدار وارداتی اشاره کرده‌ایم:

  • کد تعرفه ماشین آلات بسته بندی، جعبه و کارتن ۸۴۲۲۴۰
  • تعرفه گمرکی ماشین آلات بسته بندی با ۱۰ درصد حق گمرک ۸۴۲۲۳۰
  • کد تعرفه ماشین آلات بسته بندی حرارتی با ۱۰ درصد حق گمرکی ۸۴۲۲۴۰۰۰

شما می‌توانید برای دریافت کد تعرفه ماشین بسته بندی صنایع قهوه مورد نظر خود به سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور مراجعه فرمایید. همچنین می‌توانید از شرکت بازرگانی معتبر اطلاعات لازم را در این خصوص دریافت نمایید.

 

هزینه واردات و ترخیص ماشین‌آلات بسته بندی صنایع قهوه

یکی از اصلی‌ترین سوالات افراد در مورد واردات و ترخیص ماشین آلات بسته بندی صنایع قهوه این است که چه هزینه‌ای را در این مسیر باید متقبل شوند؟ در پاسخ به این سوال باید شرایط کار به صورت دقیق مورد بررسی قرار بگیرند. به این صورت که در مرحله اول قیمت دستگاه با توجه به مدل، برند، شرکت تولیدی و … متفاوت خواهد بود. در مرحله بعدی با توجه به کشور مبدا و فاصله آن از ایران هزینه حمل و نقل متغیر می‌باشد.

به این معنا که هر چه کشور مبدأ از ایران دورتر باشد وارد کننده باید هزینه بیشتری را برای حمل آن تا گمرکات پرداخت کند. در صورتی که هزینه حمل و نقل از کشورهای همسایه (ترکیه) کمتر است.

مورد بعدی که می‌تواند در هزینه واردات و ترخیص دستگاه‌ها تاثیر بگذارد مربوط به تعرفه گمرکی آن است. دولت با توجه به نوع دستگاه و حوزه کاری آن تعرفه‌های مختلفی را در نظر می‌گیرد که واردکننده‌ها موظف به پرداخت آن هستند. از طرفی دیگر برخی از دستگاه‌ها از پرداخت تعرفه گمرکی معاف هستند. بنابراین هزینه ترخیص نیز می‌توانند بسته به شرایط کاملا متغیر باشند.

موضوع مهم دیگری که در هزینه ترخیص ماشین آلات بسته بندی صنایع قهوه نقش به سزایی را ایفا می‌کنند، سرعت ترخیص است. هر چه دستگاه وارد شده به گمرک مدت کمی را در انبار نگه‌داری شود وارد کننده موقع ترخیص هزینه کمتری را بابت انبار پرداخت خواهد کرد. طبق تمامی این گفته‌ها می‌توان نتیجه گرفت که اطلاع از اصول کار و طی کردن مراحل توسط افراد کاربلد می‌تواند هزینه‌ها را به صورت قابل توجهی کاهش دهند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-6-22
0 782

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ