آشنایی با انواع مفاهیم اعتبارات اسنادی
آشنایی با انواع مفاهیم اعتبارات اسنادی
واتساپ: 09018317558 02142326

آشنایی با انواع مفاهیم اعتبارات اسنادی

آشنایی با انواع مفاهیم اعتبارات اسنادی

مفاهیم اعتبارات اسنادی   فاینانس(اعتبار اسنادی بلند مدت)

  در مواقعی كه فروشنده كالا حاضر به قبول اعتبار اسنادی مدت دار نمی گردد و خریدار به خاطر فقدان نقدینگی قادر به افتتاح اعتبار اسنادی نمی باشد معمولاً خریدار از یك موسسه مالی درخواست می كند كه وارد معامله شود و وجه معامله را به فروشنده نقداً پرداخت كند.معمولا این تسهیلات بلند مدت است . قرارداد این نوع اعتبارات در صورت وجود خط اعتباری فعال، بین بانك ایرانی و خارجی (اعتبار دهنده) و تحت نظارت بانك مركزی منعقد می شود. این تسهیلات بلند مدت بوده و بانك خارجی تا ??? مبلغ ژروفرما را به متقاضی برای ژرداخت وجه اسناد گشایش یافته تخصیص می دهد. از نظر فروشنده/ذینفع، این نوع اعتبار دیداری (نقدی) می باشد.

ریفاینانس (اعتبار اسنادی كوتاه مدت)

استفاده از تسهیلات كوتاه مدت بین بانكی ( معمولا یكساله ) را ریفاینانس گویند . نوعی گشایش اعتبار اسنادی می باشد كه فوشنده/ذینفع در زمان معامله اسناد طبق شرایط اعتبار وجه اسناد را به صورت نقد از بانك كارگزار دریافت می نماید و خریدار با توجه به قرارداد منعقده با بانك در زمان تعیین شده در قرارداد اقدام به پرداخت وجه اسناد می نماید.

بیشتر بدانید :

مفاهیم و واژه های اساسی در بازرگانی خارجی

آشنایی با انواع مفاهیم اعتبارات اسنادی – اعتبار خریدار (Buyer’s Credit)

اعطای تسهیلات به خریداران یا كارفرمایان خارجی جهت خرید كالا و خدمات ایرانی در چارچوب قرارداد تأمین مالی را اعتبار خریدار می نامند.

این نوع تسهیلات با هدف فراهم نمودن امكان فروش مدت دار كالا و خدمات اعطاء می گردد. خریدار/ كارفرمای خارجی تمایل دارد وجه كالا یا خدمات دریافتی را به صورت مدت دار بپردازد در حالیكه فروشنده پیمانكار ایرانی ترجیح می دهد وجه مربوطه را بصورت نقدی دریافت كند. در اینجا بانك می تواند بصورت واسطه مالی ایفای نقش نماید. وجه مربوط را به فروشنده/ پیمانكار ایرانی بصورت نقدی پرداخت و در سررسید (های) مقرر از خریدار/ كارفرمای خارجی و یا بانك ایشان دریافت می كند.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

ریفاینانس

به موجب بخشنامه شماره 1113/60 مورخ 31/6/1383 بانك مركزی استفاده از خطوط اعتباری كوتاه مدت بین بانكی حداكثر یكساله جهت گشایش اعتبارات اسنادی بابت واردات كالا را اصطلاحا” ریفاینانس گویند. كلیه وارد كنندگان كالا و خدمات می توانند اقدام به گشایش اعتبارات اسنادی با استفاده از خطوط اعتباری بین بانكی نمایند.

آشنایی با انواع مفاهیم اعتبارات اسنادی

 وارد كننده ایرانی می تواند نسبت به خرید كالا به صورت مدت دار اقدام نماید و وجه كالای وارداتی را بصورت اقساطی پرداخت نماید. در حالیكه فروشنده، وجه كالای خود را به صورت نقدی در زمان ارائه اسناد حمل دریافت می نماید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1389

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ