ترخیص قطعات یدکی
ترخیص قطعات یدکی
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص قطعات یدکی

یکی دیگر از کالاهای پرمصرف در کشور که واردات زیادی دارد قطعات یدکی است. به عنوان یک قاعده، طبق قوانین و مقررات موجود منع واردات کالا، اطلاع از آخرین دستورالعمل‌ها و مقررات واردات و همچنین ترخیص قطعات یدکی از گمرک یا استفاده از ترخیص و دانش ماهر بسیار ضروری است. در این مقاله، ما درباره ترخیص این نوع قطعات و آشنایی با مراحل ترخیص آن صحبت خواهیم کرد. پس، با ما همراه باشید.

 

 

واردات لوازم یدکی خودرو

 

ترخیص قطعات یدکی از گمرک

 

ترخیص قطعات یدکی و انواع کالا از گمرک دارای تعرفه‌های خاصی است که می‌توانید با توجه به کالای خود به کتاب قوانین و مقررات صادرات و واردات کالا مراجعه کنید.

برای اطلاع از تعرفه‌ها، ذکر این نکته ضروری است که اگر کالا پس از ترخیص از گمرک کاهش یابد، پس از درخواست از گمرک ذیربط و گمرک ایران ( قبل از اتمام مرور زمان) و تأیید نظر صاحب کالا وجه به ایشان استرداد می گردد.

با توجه به موارد فوق، ترخیص این قطعات از گمرک موضوعی بسیار تخصصی و پیچیده است و این فرایند مستلزم یک تیم حرفه‌ای است تا بتواند بدون هیچ گونه مشکلی کالا را از گمرک ترخیص کند تا از هزینه‌های اضافی و آسیب‌های جبران ناپذیر جلوگیری شود.

بیشتر بدانیم :

آشنایی با مراحل واردات و ترخیص قطعات یدکی از گمرک

 

روند واردات و ترخیص قطعات یدکی از گمرک همیشه شبیه مراحل ترخیص کالاهای دیگر از گمرک بوده و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

 

اما توجه داشته باشید که در مورد واردات و ترخیص این قطعات از گمرک، لازم است قبل از هر اقدامی در زمینه واردات، یک سری مجوز از سازمان‌ها و مراجع قانونی اخذ و در زمان گمرک به گمرک ارائه دهید.

 

به عنوان مثال، یکی از مجوزهای لازم در این زمینه دریافت استانداردهای تأیید شده از سازمان استاندارد است.

 

شما به عنوان وارد کننده قطعات یدکی باید مجوز استاندارد برای تمام قطعات یدکی وارداتی خود را دریافت کنید، یعنی باید کلیه قطعات یدکی را به تأیید شده توسط سازمان استاندارد کشور وارد کنید.

 

حال پس از دریافت مجوزها و استانداردهای لازم از مراجع و سازمانهای مربوطه، لازم است مدارک لازم برای ترخیص کالا و امور گمرکی جمع آوری و تهیه شود.

 

از جمله مدارک مورد نیاز در زمینه واردات قطعات یدکی و ترخیص این قطعات از گمرک را می‌توان به شرح زیر طبقه‌بندی کرد:

 

  • بارنامه کالا
  • ترخیص کالا از گمرک
  • پروفورما
  • ثبت سفارش کالا
  • خط مشی
  • رسید انبار
  • لیست دسته‌ای
  • فاکتور کالا
  • گواهی بازرسی
  • گواهی مبدأ

 

پس از جمع آوری و ارسال مدارک مورد نیاز به گمرک، می‌توانید مراحل قانونی ترخیص کالا از گمرک را انجام دهید.

 

در این مرحله لازم است که با امور اداری فرآیند ترخیص کالا از گمرک آشنا باشید و قوانین و مقررات این قبیل فعالیت‌ها را به خوبی بشناسید.

 

بنابراین، توصیه ما به شما این است که تمام مراحل ترخیص به یک شرکت ترخیص کالای حرفه‌ای بسپارید.

 

با توجه به تنوع قطعات یدکی، همیشه تعرفه‌های گمرکی متفاوتی برای انواع مختلف این قطعات در نظر گرفته می‌شود که می‌توانید به نکات ۲ و ۳ کتاب مقررات صادرات و واردات هفدهم مراجعه کنید.

 

مراحل ترخیص و تعیین تعرفه ترخیص

 

در ترخیص قطعات یدکی اظهارنامه اطلاعات ابتدا باید تهیه و ثبت شود. در مرحله بعد همانطور که گفته شد باید مدارک مختلفی مانند گواهی سلامت، بیمه نامه، بارنامه و… ارائه شود.

در مرحله بعد پرونده متقاضی تحویل بخش فنی گمرک می‌شود. کارشناسان بخش فنی مسئول تأیید مالک قطعات یدکی و اعتبار وی و صحت اسناد تنظیم شده هستند.

در نهایت، محصولات وارداتی از نظر داشتن استانداردها و غیره بررسی می‌شوند و سپس مجوزهای لازم برای ترخیص قطعات یدکی صادر می‌شود.

 

سوالات متداول در ترخیص قطعات یدکی

 

آیا اگر تعرفه کالاها پس از ترخیص کالا کاهش یابد، این تفاوت به واردکننده تعلق می‌گیرد؟

خیر اگر کاهش تعرفه پس از ترخیص کالا اعلام شود، مبلغ مابه التفاوت قابل استرداد نیست.

 

استانداردهای مورد نیاز برای ترخیص قطعات یدکی چیست؟

ترخیص قطعات یدکی منوط به اخذ مجوز از سازمان استاندارد است.

 

این بدان معناست که این قطعات باید دارای استانداردهای تأیید شده توسط سازمان استاندارد باشند. در غیر این صورت، آن‌ها اجازه ورود به کشور را نخواهند داشت.

 

ارتباط با کارشناسان ما

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان کلیه امور مربوط به واردات و ترخیص قطعات یدکی از گمرک در سراسر کشور را به صورت حرفه‌ای و حرفه‌ای انجام می‌دهد.

اگر می‌خواهید کالاهای خود را از سراسر گمرکات کشور وارد و ترخیص کنید، با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات تلفن شما عزیزان هستند.
021-42326  واتساپ امور مشتریان 09018317541

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-6-24
0 839

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ