آیا چین با آمریکا جنگ متقابل تعرفه خواهد کرد؟
آیا چین با آمریکا جنگ متقابل تعرفه خواهد کرد؟
واتساپ: 09018317558 02142326

آیا چین با آمریکا جنگ متقابل تعرفه خواهد کرد؟

آیا چین با آمریکا جنگ متقابل تعرفه خواهد کرد؟آیا چین با آمریکا جنگ متقابل تعرفه خواهد کرد؟ وزارت بازرگاني چين با محکوم کردن تعرفه هاي جديد آمريکا بر يکهزار و سيصد محصول وارداتي از اين کشور، اعلام کرد که به زودي «اقدام متقابل» انجام خواهد داد.

به گزارش چهارشنبه پارس تودي به نقل از خبرگزاري رويترز، به دنبال انتشار فهرست جديد از محصولات مشمول تعرفه وارداتي از چين از سوي دولت امريکا، وزارت بازرگاني چين اين اقدام را محکوم کرد.

وزارت بازرگاني چين همچنين اعلام کرد: به زودي اقداماتي با شدت و گستره مشابه عليه محصولات آمريکايي انجام خواهيم داد.دفتر نمايندگي تجاري آمريکا موسوم به (USTR) امروز فهرست جديد خود را براي اعمال تعرفه 25 درصدي بر روي هزار و سيصد کالاي وارداتي ديگر از چين به ارزش پنجاه ميليارد دلار منتشر کرد.

انتشار اين فهرست پس از آن صورت گرفت که چين بر تعدادي از محصولات وارداتي از آمريکا نظير ميوه، حبوبات و گوشت خوک که ارزشي بالغ بر 3 ميليارد دلار دارد، تعرفه اعمال کرد.

اعمال تعرفه هاي متقابل ميان دو کشور زماني آغاز شد که دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا تعرفه واردات فولاد و آلومينيوم را به ترتيب به 25 و 10 درصد افزايش داد.

پس از آنکه اين اقدام با مخالفت اتحاديه اروپا و کشورهاي ديگر نظير کره جنوبي و چين روبه رو شد، کاخ سفيد اعلام کرد که اعمال اين تعرفه ها در قبال کشورهاي اتحاديه اروپا، کانادا، مکزيک، کره جنوبي، استراليا، آرژانتين و برزيل به صورت موقت متوقف مي شود اما با وجود اعتراض شديد چين به اين تعرفه ها، واشنگتن تهديد به اعمال تعرفه هاي جديدتر به صورت ويژه عليه اين کشور کرد که اقدام متقابل پکن را در پي داشت.

آیا چین با آمریکا جنگ متقابل تعرفه خواهد کرد؟

چين اعلام کرده است که بر روي 120 مورد از محصولات وارد شده از امريکا از جمله ميوه و محصولات مرتبط با آن 15 درصد تعرفه اعمال مي کند.

اتخاذ سياست هاي جديد يک جانبه اقتصادي از سوي امريکا پس از روي کار آمدن دونالد ترامپ، ناخشنودي شرکاي عمده تجاري امريکا همانند چين و اتحاديه اروپا را در پي داشته است.

«ترامپ» پنجشنبه هشتم مارس 2018 با امضاي فرماني تعرفه هاي سنگيني را بر واردات آلومينيوم به آمريکا وضع کرد.

به نظر مي رسد ترامپ با اعمال تعرفه هاي جديد که فقط چين را هدف گرفته به دنبال کاهش قدرت اقتصادي پکن و کاهش قدرت رقابت اين کشور در بازارهاي جهاني است.

بیشتر بدانید :

آیا چین با آمریکا جنگ متقابل تعرفه خواهد کرد؟ تبعات تقابل اقتصادي امريکا و چين

“سورابه گوپتا” کارشناس مسائل سياسي با اشاره به تشديد جنگ تجاري پکن و واشنگتن مي گويد تقابل اقتصادي آمريکا و چين به عنوان دو قدرت بزرگ اقتصادي مي تواند موجب اخلال در سيستم تجاري جهاني بشود.

اين اقدام دولت چين که مي تواند شرکت هاي آمريکايي را براي صادرات کالا به آن کشور وارد چالشي اقتصادي کند اين زمينه را ايحاد مي کند که ديگر کشورهاي حاضر در ليست تعرفه اي ترامپ را به اتخاذ سياست هاي متقابل يکجانبه يا چند جانبه بکشاند.

علاوه براين بروز مشکل بر سر راه صادرات کالا براي شرکت هاي آمريکايي به چين مي تواند موجب اعتراض اين شرکت ها به دولت امريکا بشود.

فعالان اقتصادي در آمريکا بر اين باورند که جنگ تجاري آمريکا که داراي ماهيتي سياسي است بر خلاف سياست تبليغي کشورشان در گسترش تجارت آزاد است و مي تواند سهم بازار آنان در بزرگترين بازار مصرفي جهان را کاهش ودر اختيار رقبا قرار دهد.

نقل از : خبرگزاري آريا

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-1-15
0 1613

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ