نحوه استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی
نحوه استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی
واتساپ: 09018317558 02142326

نحوه استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی

اطلاعیه گمرك درباره نحوه استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی : گمرك ایران در اطلاعیه‌ای نحوه استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی(IMEI) را اعلام كرد.

استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه فقط از طریق سامانه پیامكی 30008887 یا پیوند (لینك) مخصوص استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی كه در سایت رسمی گمرك www.irica.ir قرار داده شده، امكان‌پذیر است.

سریال گوشی همراه

برای استعلام باید كد شماره شناسه 15رقمی گوشی تلفن همراه به شماره پیامك یا پیوند مخصوص استعلام ارسال شود كه پیامكی در رابطه با ثبت یا عدم ثبت شناسه استعلام شده از پنجره واحد تجاری گمرك ارسال می‌شود.

امكان استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراهی كه از ابتدای سال‌جاری به صورت رسمی وارد كشور شده است هم‌اكنون از طریق سامانه استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وجود دارد.

بیشتر بدانید : تأییدیه دائم ایران به سه گوشی آیفون

ارائه شناسه بین‌المللی گوشی‌های تلفن همراه توسط وارد كنندگان در گمرك الزامی شده است و همه دستگا‌ه‌های موبایل دارای قابلیت اتصال به شبكه مخابراتی GSM، دارای این كد 15 رقمی مختص به خود است.

در این كد اطلاعات مربوط به مدل گوشی، شركت سازنده، كشور سازنده و… وجود دارد و گوشی‌های تلفن همراه توسط این كد در شبكه‌های مخابراتی ثبت می‌شوند.

روش دریافت این كد بدین صورت است كه بر روی بسته‌بندی دستگاه تلفن همراه یا عموماً در زیر باطری تلفن همراه این كد قابل مشاهده بود و یا با شماره‌گیری #06#* تلفن همراه كد 15 رقمی شناسه گوشی تلفن همراه (IMEI) نمایش داده می‌شود.

گمرك ایران از همه نمایندگان رسمی و ارائه‌كنندگان كالای تجاری تلفن‌های همراه در ایران دعوت به‌عمل آورده با شركت فعال در این طرح و ارائه پیشنهادها و انتقادهای سازنده علاوه بر ساده‌سازی و تسریع در فرایندهای رسمی ورود كالا به كشور، موجب جلوگیری از جعل، تخلف و قاچاق این كالا را فراهم كنند.

سامانه ثبت و دریافت شماره سریال گوشی‌های تلفن وارداتی كه از دستاوردهای سامانه جامع گمركی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرك است گام مهمی در اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و با اجرایی شدن آن قدم بزرگی در مبارزه با قاچاق كالا برداشته خواهد شد و برنامه گمرك ایران بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند گمركی برای ردیابی كالاهای قاچاق از غیرقاچاق در سایر گروه‌های كالایی است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1242

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ