لزوم عبور محموله های میوه از دستگاه ایكس ری
لزوم عبور محموله های میوه از دستگاه ایكس ری
واتساپ: 09018317558 02142326

لزوم عبور محموله های میوه از دستگاه ایكس ری

بخشنامه گمرك جمهوری اسلامی ایران در خصوص لزوم عبور محموله های میوه از دستگاه ایكس ری.

لزوم عبور محموله های میوه از دستگاه ایكس ری

طبق اعلام مسعود كرباسیان – رییس كل گمرك ایران – از دوم اسفند ماه بخشنامه‌ای صادر شده تا از حمل یكسره میوه جدا خودداری شود و همه میوه‌ها از مرز قرمز عبور كنند و در دستگاه ایكس ری قرار بگیرند. همچنین از ترانزیت میوه در مرزهای ورودی جدا جلوگیری شود.

وی با تاكید بر اینكه ورود انواع میوه به جز چهار قلم میوه گرمسیری آناناس، انبه، نارگیل و موز به كشور ممنوع است،گفت: برای ورود كالای ترانزیتی به كشور در زمان ورود اصل مجوز حفظ نباتات الزامی است و مقرر شده در زمان خروج نیز علاوه بر نظارت گمرك، سازمان حفظ نباتات نیز نقش داشته باشد.

اما اینجا سوالی مطرح می‌شود كه چرا تاكنون واردات میوه بدون نظارت سیستماتیك و از طریق دستگاه‌های ایكس‌ری صورت نمی‌گرفت و پیش از این اگر كانتینر حامل میوه‌ای قصد ورود به كشور را داشت تنها با بازدیدهای شخصی ماموران آن هم از قسمت جلوی كانتینرها واردات به راحتی صورت می‌گرفت؟ و اگر قاچاق‌چیان، میوه‌های ممنوعه را پشت میوه‌های مجاز جاساز می‌كردند به راحتی می‌توانستند با پرداخت عوارض آن هم به نام میوه‌های مجاز وارداتی یا حتی اجناس غیر خوراكی آن را به كشور وارد كنند.

بیشتر بدانید : لزوم عبور محموله های میوه از دستگاه ایكس ری

البته پیش از این نیز سید محمود نوابی – رییس سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولید‌كنندگان – با بیان اینكه میوه از مرزهایی وارد می‌شود كه سود یا عوارض كلی آن پرداخت نمی‌شود و واردات آن با خوداظهاری كاذب صورت می‌گیرد، گفته بود میوه، محصولی نیست كه بتوان به صورت كوله‌بری یا ته‌لنجی وارد كشور كرد، مگر می‌شود میوه از شیلی، فرانسه یا مصر به صورت كوله‌بری وارد كشور شود و بدون كوچك‌ترین لك و آسیبی در مغازه‌ها فروخته شود و میوه‌های قاچاق در كانتینرهای وارداتی جاساز شده‌اند.

البته پس از ابلاغ این بخشنامه‌ جدید نیز این سوال مطرح می‌شود كه چند درصد از گمركات كشور مجهز به دستگاه ایكس ری هستند و اصولا واردات میوه چگونه از دیگر محموله‌ها تشخیص داده می‌شود كه بخواهیم آن‌ها را مجبور به گذشتن از دستگاه ایكس‌ری كنیم؟ و چرا همه گمرك‌های كشور به چنین دستگاه‌هایی مجهز نمی‌شود تا همه محموله‌های وارداتی و صادراتی از لنز دوربین‌های ایكس‌ری دیده شوند و راه فراری برای قاچاق‌چیان وجود نداشته باشد؟

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1043

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ