تایید اصالت ثبت‌سفارش ، گام جدید واردکنندگان
تایید اصالت ثبت‌سفارش ، گام جدید واردکنندگان
واتساپ: 09018317558 02142326

تایید اصالت ثبت‌سفارش ، گام جدید واردکنندگان

اصالت ثبت‌سفارشواردکنندگان در انتظار تایید اصالت ثبت‌سفارش

بعد از کش ‌وقوس‌های فراوان، بالاخره وزارت صنعت تکلیف مابه‌التفاوت ارزی را برای آن دسته از واردکنندگان خودرو که با ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام به واردات کرده بودند، مشخص کرد.

در این زمینه برخی از واردکنندگان تایید کردند که با تکمیل مدارک خود در گمرک، این روزها در انتظار دستورالعملی هستند که باید از سوی وزارت صنعت به گمرک ارسال شود تا اصالت ثبت سفارش‌های این شرکت‌ها را در ارتباط با واردات خودرو تایید کند.

بیشتر بدانید :

عملیات بازار باز از زبان رئیس کل بانک مرکزی

چنانچه این دستورالعمل ارسال شود، واردکنندگان می‌توانند خودروهای خود را از گمرک ترخیص کنند. وزارت صنعت با توجه به اینکه شرکت‌های واردکننده از ارز دولتی برای واردات خودرو بهره گرفته بودند آنها را هم اکنون مکلف کرده تا اختلاف بین نرخ ارز دولتی دریافت شده، با نرخ ارز بازار آزاد در آن زمان را پرداخت کنند. بر اساس این فرمول واردکنندگان باید مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ تومان به ازای هر یورویی را که از شبکه بانکی یا سامانه نیما دریافت کرده‌اند، به‌عنوان مابه‌التفاوت پرداخت کنند.

الزام برخی واردکنندگان به پرداخت مابه‌التفاوت ارزی برای ترخیص کالا، یکی از چهار دلیل اصلی برای رسوب کالاها در گمرک بود که در جلسه با معاون اول رئیس‌جمهور به آن پرداخته شد و بعد از این جلسه وزارت صنعت با اعلام میزان مابه التفاوت عملا، واردکنندگان و مصرف‌کنندگان را از بلاتکلیفی درآورده است.به این ترتیب به نظر می‌رسد که خریداران خودروهای وارداتی باید رقم مابه‌التفاوت ارزی را بر اساس نوع خودرو و با توجه به اعلام شرکت‌های واردکننده پرداخت کنند. شنیده‌ها حاکی است، شرکت‌های واردکننده بر اساس ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور در ارتباط با دریافت ما به التفاوت نرخ ارز و همچنین هماهنگی‌های صورت‌گرفته با سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده، اقدام به دریافت وجه از خریداران محصولات خود می‌کنند.

منبع : خودرونویس

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-7-9
0 1494

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ