ترخیص دستگاه آندوسکوپی از گمرک
ترخیص دستگاه آندوسکوپی از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص دستگاه آندوسکوپی از گمرک

ترخیص دستگاه آندوسکوپی از گمرک یکی از مهم ترین مواردی است که هر ساله در گمرکات کشور انجام می شود، واردات دستگاه آندوسکوپی به عنوان یکی از واردات کالاهای پزشکی، مهم تلقی می شود و جهت ترخیص دستگاه آندوسکوپی از گمرک به دانش و تخصص کافی نیاز است.

ترخیص-دستگاه-آندسکوپی-از-گمرک

شرکت های مختلف تجاری و بازرگانی در خصوص رفع نیاز داخلی کشور اقدام به واردات کالا می کنند و گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان از جمله گروه معتبر و فعالی است که در این زمینه فعالیت و نقش گسترده ای دارد.

در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از دستگاه های پر کاربرد پزشکی آشنا کنیم و به توضیح مراحل و شرایط قانونی واردات و ترخیص آن از گمرک بپردازیم، پس اگر در این زمینه از دانش و اطلاعاتی کمی برخوردار هستید، پیشنهاد می کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

 

دستگاه آندوسکوپ چیست و چه کاربردی دارد؟

 

آندوسکوپ دستگاهی است که در مطب ها، بیمارستان ها و کلینیک های تخصصی توسط پزشکان مورد استفاده قرار می گیرد.

این مدل دستگاه برای مشاهده ارگان ها و حفره های درونی بدن کاربرد دارد و آندوسکوپ با داشتن دوربینی که در ساخت آن اعمال شده است، قابلیت تصویربرداری از داخل بدن انسان و انتقال به  پردازشگر را برای بررسی توسط پزشکان فراهم می کند.

واردات این دستگاه برای صنعت پزشکی اهمیت زیادی دارد و متناسب با نوع نیاز داخلی و خریداران مطابق با قوانین گمرکی وارد گمرکات کشور می شود.

واردات_تجهیزات_پزشکی واردات دستگاه آندوسکوپ به کشور

 

دستگاه آندوسکوپ به عنوان دستگاه های مهم پزشکی از کشورهای مختلف نظیر آلمان، چین، ایتالیا، کره و غیره وارد می شود و برای واردات این کالا قوانین و شرایط خاصی تدوین شده است که باید متناسب با آن اقدامات لازم را جهت ورود کالا به گمرک انجام داد.

امروزه با توجه به گستردگی واردات و صادرات کالا، قوانین تجاری بین المللی خاصی وضع شده اند که تجار و بازرگانان باید متناسب با آن اقدام کنند.

برای واردات دستگاه آندوسکوپی قوانین و شرایط گمرکی باید متناسب با بخشنامه های صادر شده و قوانین وضع شده باشد تا امکان ورود کالا به صاحب کالا داده شود.

 

واردات_تجهیزات_پزشکی_مصرفی_از_گمرک

 

شرایط واردات دستگاه آندوسکوپی

 

تمامی افراد حقیقی و حقوقی با رعایت آیین نامه ها و قوانینی که توسط گمرک کشور تدوین شده است می توانند نسبت به واردات دستگاه آندوسکوپی اقدام کنند.

مهم ترین موضوع در واردات این دستگاه اخذ مجوزات لازم از اداره کل تجهیزات پزشکی است و در صورت نبود این مجوز امکان واردات دستگاه وجود نخواهد داشت و لازمه هر کالای وارداتی اخذ کد IRC است.

هم چنین یکی از شرایط مهم ترخیص دستگاه آندوسکوپی تعیین ناظر فنی از سوی واردکننده است که نظارت علمی و قانونی بر فرآیند واردات و توزیع دستگاه داشته باشد.

از دیگر نکات مهم واردات دستگاه پزشکی می توان به همخوانی مستندات ارائه شده با کالای وارداتی است و در صورت بودن هر گونه مغایرتی ممکن است هزینه های مالی و زمانی زیادی را متحمل شد.

 

 

خدمات ارائه شده پرشین تجارت دوان در خصوص ترخیص دستگاه آندوسکوپی

 

گروه پرشین تجارت دوان با سال ها سابقه و رزومه کاری درخشان توانسته است در امر واردات، صادرات و تجارت های بین المللی فعالیت گسترده ای داشته باشد و همچنین خدمات مناسبی در خصوص ترخیص دستگاه آندوسکوپی ارائه کند که ما در اینجا به نمونه هایی از آن اشاره می کنیم:

 

  • ترخیص کلدوکوسکوپ
  • ترخیص بروسکوپ نیمه سخت
  • ترخیص آندوسکوپ های سخت
  • ترخیص بروسکوپ
  • ترخیص آندوسکوپ منعطف و نرم
  • ترخیص آندوسکوپ صنعتی
  • ترخیص آنتروسکوپ
  • ترخیص سیگموئیدوسکوپ
  • ترخیص آکوآندوسکوپ
  • ترخیص کولونوسکوپ

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مدل دستگاه های پزشکی می توانید با کارشناسان شرکت پرشین تجارت دوان ارتباط برقرار کنید.

 

کد تعرفه گمرکی دستگاه آندوسکوپی

 

تعرفه گمرکی به مالیات و عوارضی گفته می شود که دولت ها برای موضوعات حمایتی، مالی یا ترکیبی از آن ها از کالاهای صادراتی و وارداتی اخذ می کنند.

تمامی کالاهای وارداتی از کد تعرفه گمرکی خاصی برخوردار هستند که ارائه آن به بازرسین و کارشناسان گمرک اهیمت زیادی دارد و در صورت اشتباه یا هر گونه مغایرتی ممکن است کالا به عنوان کالای قاچاق شناخته شود و از خروج کالا جلوگیری به عمل آید.

کد تعرفه گمرکی دستگاه آندوسکوپی در ردیف 60901819 قرار می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کد تعرفه گمرکی دستگاه ها و تجهیزات پزشکی می توانید با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ارتباط برقرار کنید.

 

نحوه دریافت کد IRC

 

برای دریافت کد IRC لازم است به سامانه IRC.FDA.GOV.IR مراجعه کرد و بارگذاری مستندات مورد نیاز، کد را دریافت نمود.

این کد برای حوزه واردات دستگاه ها و تجهیزات پزشکی حائز اهمیت است و مرجعی که این کد را صادر می کند، سازمان غذا و دارو است.

 

شرایط ترخیص دستگاه آندوسکوپی از گمرک

 

شرایطی که برای ترخیص تمامی کالاهای وارداتی وجود دارد برای دستگاه آندوسکوپی نیز صادق است، اما ورود این کالا به گمرک نیاز به رعایت نکات مهمی است که در اینجا چند مورد آن را ذکر می کنیم:

  • اولین نکته توجه به فروش و استفاده از دستگاه آندوسکوپی در کشور تولید کننده است که باید توسط واردکننده تایید شود.

 

  • اداره کل تجهیزات پزشکی باید مجوز لازم جهت واردات این دستگاه صادر کند

 

  • توجه به اینکه واردات کالاهای پزشکی از گمرکات خاصی وارد می شوند و با آگاهی از این موضوع می توان هزینه ها را کاهش داد.

 

مراحل ترخیص دستگاه آندوسکوپی از گمرک

 

برای ترخیص دستگاه آندوسکوپی از گمرک و دیگر کالاها مراحل مختلفی هستند که صاحب کالا باید نسبت به انجام آن با دانش و تخصص کافی عمل کند.

در ادامه ما به مراحل مختلف ترخیص کالا اشاره می کنیم:

  • اخذ پروفرما
  • اخذ پکینگ لیست
  • بیمه کردن کالا
  • تخصیص ارز و حواله بانکی
  • حمل و نقل کالا از طریق یکی از راه های هوایی، دریایی و زمینی
  • تهیه و تکمیل اسناد و مدارک
  • تنظیم پیش نویس
  • بررسی و تایید کارشناس فنی گمرک
  • دور اظهاری واردات

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم ترخیص کالا فرآیند پیچیده و تخصصی است و لازم است کسی این مراحل را انجام دهد که تجربه و تسلط کافی در زمینه واردات و نحوه ترخیص از گمرک را داشته باشد، از این رو پیشنهاد می شود ترخیص کالای خود را به شرکت های بازرگانی بسپارید.

 

چرا گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با سال ها سابقه و تجربه کاری در امر بازرگانی و ترخیص کالا تواسته است خدمات متنوعی ارائه کند و رضایت تجار و خریداران را جلب کند.

این گروه هم چنین با همکاری جمعی از بازنشستگان  باتجربه گمرکی و افراد حرفه ای ترخیصکار، مجموعه ای را گرده آورده که با توجه به تمامی جزئیات قوانین اعمال شده، سرعت ترخیص و روند آن تسهیل شود و کالا در کوتاه ترین زمان ممکن به دست خریدار برسد.

از خدمات دیگر این گروه موارد زیر را می توان نام برد:

  • ثبت سفارش
  • تنظیم اظهارنامه
  • اخذ مجوزهای قانونی از سازمان های مربوطه
  • ترانزیت
  • ترانشیب
  • حواله ارز
  • ترخیص و غیره

گروه پرشین تجارت دوان ترخیص دستگاه آندوسکوپی را مطابق با قانون و اصول گمرکی انجام می دهد و کسانی که در این زمینه سوالی دارند می توانند با کارشناسان این گروه ارتباط برقرار کنند.

برای واردات و ترخیص دستگاه آندوسکوپی چه هزینه هایی باید پرداخت کرد؟

هزینه هایی که برای واردات دستگاه آندوسکوپی باید  پرداخت کرد مشابه دیگر واردات کالاها است با این تفاوت که علاوه بر هزینه های عمومی باید هزینه های آزمایشگاهی و کارشناسی کالا را نیز پراخت نمود.

چه سازمانی کد IRC را صادر می کند و از چه طریقی می توان کد کالای خود را دریافت کرد؟

صاحبین کالا یا نمایندگان قانونی آن ها می توانند با مراجعه به سایت IRC.FDA.GOV.IR کد IRC کالای خود را دریافت کنند و سازمان غذا و دارو صادر کننده این مرجع است.

دستگاه های آندوسکوپی و پزشکی بیشتر از چه کشورهایی وارد می شود؟

این دستگاه ها معمولا از کشورهای آلمان، ژاپن، ایتالیا و چین وارد کشور می شوند.

چه کسانی می توانند نسبت به واردات کالا اقدام کنند؟

تمامی افراد حقیقی و حقوقی می توانند برای واردات کالا و ترخیص آن از گمرک اقدام کنند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-9-15
0 331

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ