ترخیص رله فن از گمرک
ترخیص رله فن از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص رله فن از گمرک

ترخیص رله فن از گمرک به تجربه و مهارت نیاز دارد و یک کار تخصصی است که باید به یک فرد متخصص سپرده شود. رله فن یک وسیله یدکی خودرو و …. است که از آن برای تعمیرات و یا تنظیم فن استفاده می شود. معمولا واردات این رله فن ها از کشورهای آلمان، استرالیا، فرانسه و…. انجام می شود. آیا درباره ترخیص رله فن از گمرک چیزی می دانید؟

 

ترخیص رله فن از گمرک ترخیص رله فن از گمرک

 

رله یک وسیله بسیار کاربردی است که از آن در بیشتر وسایل مانند پمپ آب، کولر گازی ودیگر وسایل برقی استفاده می کنند. این رله یک قطعه کوچک است که در هنگام روشن و یا خاموش شدن وسایل یک صدای بسیار آرام از خود نشان می دهد.

برای واردات این قطعه باید دارای کارت بازرگانی باشید تا بتوانید مراحل ترخیص و واردات را به خوبی پشت سر بگذارید.

 

رله چیست؟

 

رله یک قطعه کوچک است که در بیشتر مجموعه های الکتریکی و دیگر دستگاه های سرما ساز مانند کولر گازی استفاده می شود و یک قطعه حیاتی به حساب می آید و در صورتی که یک عیب کوچک در عملکرد این قطعه به وجود بیاید می تواند دستگاه را با مشکل جدی روبرو نماید.

این قطعه ماهیت الکتریکی دارد و یک گزینه بسیار عالی برای محافظت از مدار الکتریکی است چون دارای بخش های قدرت با جریان  بالا را به نسبت به مدار الکتریکی فرمان ایزوله می نماید. معمولا رله می تواند به راحتی چندین آمپر را تحمل کند و تقریبا از ترانزیستورها بسیار به صرفه تر هستند.

 

ترخیص رله فن از گمرک چگونه انجام می گیرد؟

 

یکی از مهم ترین فرآیندهای در زمینه صادرات و واردات ترخیص کالا از گمرک می باشد که برای ترخیص باید یک سری قوانین و مقررات را بدانید. دانستن قوانین و مقررات می تواند به شما کمک کند تا بتوانید یک تجارت بسیار عالی و پرسود داشته باشید.

برای ترخیص رله فن از گمرک بهترین راه این است که از افراد متخصص  برای ترخیص استفاده کنید تا این فرد با دانش خود بتواند کالاهای شما را به راحتی ترخیص کند. در ادامه برخی از مراحل ترخیص رله فن از گمرک را برای شما توضیح می دهیم:

 

ثبت اظهار به وسیله سامانه گمرکی

 

در مرحله اول شما باید برای ترخیص کالای خود از گمرک به تکمیل اظهارنامه واردات و همچنین ثبت اطلاعات در سیستم را انجام دهید. بعد باید مدارک دیگری را مانند گواهی مبدا، بیمه نامه گمرکی، کپی کارت ملی بازرگانی و… را در دست داشته باشید. شما می توانید اطلاعات را به صورت مستقیم و یا آنلاین ثبت نماید.

 

گرفتن کوتاژ گمرکی

 

در مرحله دوم شما باید ثبت احراز هویت و اظهار کالا  را انجام دهید. که در این جا اسناد و مدارک را مورد بررسی قرار می دهند و بعد از این که تایید شد شماره کوتاژ یا همان شماره ثبت را بر روی آن ثبت می نمایند.

 

کنترل و ارزیابی کالا

 

در این مرحله کالاها مورد ارزیابی قرار می گیرند و بعد از این که کنترل و بررسی انجام شد شما می توانید برای گرفتن مجوزها اقدام کنید.

 

گرفتن مجوزهای به کار گرفته شده

 

یکی دیگر از مرحله های ترخیص رله فن از گمرک دریافت مجوزهای مورد نیاز است که برخی از این مجوزها مانند استاندارد و … است که باید این مجوزها را دریاف کنید در صورتی که این مجوزها دریافت نشود کالای شما قاچاق شناخته می شود.

 

ثبت سند ترخیص و پرداختی ها

 

در این جا شما باید برای این که بتوانید کالاهای خود را ترخیص کنید یک مبلغ که از طرف گمرک تعیین شده است را بپردازید. بعد از پرداخت این مبلغ شما یک فیش و پروانه سبز گمرکی دریافت می کنید که این پروانه سبز به این معنا است که ارزیابی و کنترل کالا به پایان رسیده است و شما می توانید دیگر مراحل ترخیص را انجام دهید.

 

انبارداری و بارگیری کالا

 

بعد از این که پرداختی ها انجام شد و نحوه حمل و نقل کالاها مشخص شد و مدارک مورد نیاز تحویل داده شد شما می توانید کالاهای خود را از انبار بارگیری کنید که برای ترخیص از انبارداری هم شما باید یک مبلغ به آن ها بپردازید که این مبلغ با توجه به بیمه و مدت زمان نگهداری کال در انبار و … مشخص می شود.

 

خارج کردن کالا از گمرک

 

در مرحله آخر شما می توانید رله فن های وارداتی خود را از انبار ترخیص کنید. با گرفتن بیجک از انبار یعنی این که صاحب کالاها کالاهای وارداتی خود را تحویل گرفته است. در نهایت برای ترخیص کالا از گمرک نیاز به دقت و توجه کافی دارید تا بتوانید مراحل ترخیص را به خوبی پشت سر بگذارید.

 

ترخیص رله فن ترخیص رله فن از کدام گمرک ها امکان پذیر است؟

 

در کشور ایران گمرک ای مختلفی وجود دارد که شما می توانید کالاهای خود را از آن جا ترخیص کنید. یکی از بزرگ ترین و بهترین گمرک ها که فعالیت زیادی دارد گمرک امام خمینی است که دارای یک سری مراحل و ضوابط است. در این گمرک امکان واردات کالا به صورت هوایی امکان پذیر است.

گمرک های دیگری هم وجود دارند که شما می توانید کالاهای خود را از آن جا ترخیص کنید گمرک شهید رجایی بندر عباس است که شما می توانید رله فن های خود را از آن جا ترخیص کنید.

 

ترخیص از گمرک بازرگان

 

این گمرک از لحاظ موقعیت در بهترین موقعیت قرار دارد و تقریبا با کشورهای زیادی در ارتباط است. برای ترخیص کالاهای خود از این گمرک باید حتما یک سری مدارک مانند کارت بازرگانی، اسناد خرید کالا، و مجوزهای مورد نیاز را برای ترخیص به همراه داشته باشید

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-8-11
0 273

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ