ترخیص سنسور خودرو از گمرک
ترخیص سنسور خودرو از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص سنسور خودرو از گمرک

ترخیص سنسور خودرو از گمرک یکی از کارهای تخصصی و پیچیده است که باید با آگاهی و تجربه کافی انجام گیرد، تا امکان خروج از گمرک به شخص وارد کننده یا نماینده قانونی وی داده شود، بنابراین واردات سنسور خودرو و ترخیص آن از گمرک اگر به افراد متخصص سپرده شود، به سرعت انجام می گیرد.

ترخیص-سنسور-از-گمرک

ترخیص سنسور از گمرک

 

واردات و ترخیص سنسور خودرو از گمرک

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با تخصص و تجربه کافی در زمینه ترخیص انواع کالاها، روند واردات و ترخیص را با سرعت بالا و عملکردی عالی به انجام می رسانند.

در این مقاله سعی داریم به توضیح قوانینی که بر واردات و ترخیص کالا از گمرکات کشور اعمال شده، بپردازیم و با نحوه ترخیص سنسور خودرو آشنا شویم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

دلایل استفاده از سنسورهای خودرو

 

سنسورها یکی از لوازم مهم و اصلی خودروها محسوب می شوند که در بخش های مختلف خودرو تعبیه شده اند و به نوعی نقش خاص و مهمی را بر عهده دارند، که از جمله آن ها می توان به اطلاع رسانی به راننده و اتصال به عملگرها اشاره نمود.

به عنوان مثال سنسور دمای آب خودرو دستور روشن شدن فن خنک کننده موتور را صادر می کند و با این کار از خرابی و آسیب دیدگی موتور جلوگیری می کند، سنسور ها در خودروهای قدیمی و خودروهای مدرن وجود دارند، اما با پیشرفت تکنولوژی انواع مختلفی از این سنسورها در خودروهای مدرن تعبیه شده اند.

 

انواع سنسور خودرو و چگونگی ترخیص آن ها از گمرک

 

سنسورهای با توجه به کاربرد و عملکرد ویژه ای که در خودروهای قدیمی و مدرن دارند، از انواع مختلفی تشکیل شده اند که در ادامه به  توضیح چند مورد از آن ها می پردازیم و به نحوه ترخیص سنسور خودرو از گمرک که هر کدام کاربرد ویژه ای دارند، اشاره می کنیم:

 

سنسور اکسیژن

 

سنسور اکسیژن میزان اکسیژن موجود در گازهای خروجی از موتور را اندازه گیری و به EUS منتقل می کند و به عنوان یکی از اجزای اصلی و کاربردی در موتورهای جدید نقش مهمی را ایفا می کند.

این مدل سنسورها از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که از جمله آن ها می توان به بدنه سرامیکی یا چینی، المنت گرم شونده، غلاف و الکترودهای پلاتینیومی اشاره کرد.

واردات سنسور اکسیژن خودرو از گمرک بیشتر از کشورهای کره، چین و … انجام می گیرد و گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ترخیص انواع سنسور اکسیژن انواع خودروهای 206 و 405 تیپ های مختلف را انجام می دهند.

 

سنسور فشار روغن

 

این سنسور در مسیر روغن موتور دیزل ژنراتور کشیده می شود و به سر سیلندر وارد می شود و این کالا همانند دیگر محصولات خودرو برای وارد شدن به گمرکات کشور مشمول رعایت قوانین و اخذ مجوزات از سازمان ها و ارگان های مربوطه است.

واردات سنسور فشار روغن از کشورهای آلمان و چین صورت می گیرد و جهت ترخیص سنسور فشار روغن باید مطابق با بخشنامه های صادر شده از سوی سازمان گمرک عمل شود.

 

سنسور دریچه گاز

 

از قطعات مهم خودرو می توان به دریچه گاز اشاره کرد که عملیات مهم گاز خوردن خودرو را انجام می دهد و در صورت بی کیفیت بودن این قطعه و هر گونه خرابی، کارایی خودرو با مشکل مواجه خواهد شد.

در خودروهای داخلی از دو نوع سنسور حسگر دریچه گاز ساژم و زیمنس استفاده می شود و از مزیت های استفاده از این مدل سنسور ها این است که به روغن کاری و تمیز کاری نیاز ندارند و به درستی میزان هوای ورودی به محفظه احتراق را تنظیم می کنند.

اکثر سنسور دریچه گاز وارداتی هستند و از کشورهای آلمان و فرانسه، کره جنوبی، ژاپن، دبی، امارات وارد کشور می شوند و ترخیص سنسور خودرو از گمرک از جمله دریچه گاز به صورت تخصصی توسط افراد باتجربه انجام می گیرد.

کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص دریچه گاز خودروهای سواری و سنگین در ردیف 90292022 و 90292023 قرار می گیرد.

 

سنسور حسگر جریان هوا

 

حسگر جریان هوا در خودرو بین فیلتر هوا و دریچه گاز قرار دارد و نسبت هوای وارد شده به داخل موتور را اندازه گیری می کند، این مدل محصول از کشورهای آمریکایی، اروپایی و چین وارد می شود و براساس بخشنامه های سازمان گمرکی برای واردات و ترخیص از کشور به اخذ مجوزهای لازم نیاز دارد.

کد تعرفه گمرکی که برای ترخیص حسگر جریان هوا در خودروهای سواری و سنگین در نظر گرفته شده است به ترتیب در ردیف 90292022 و 90292023 قرار می گیرند.

 

سنسور حسگر دمای مایع خنک کننده خودرو

 

این سنسور نقش نظارت و کنترل دمای مایع خنک کننده در اطراف خودرو را برعهده دارد و در صورت هر گونه مشکل یا خرابی سبب افزایش مصرف سوخت، یک سره شدن فن های خودرو، آلودگی هوا، روشن نشدن خودرو می شود.

واردات حسگر دمای مایع خنک کننده خودرو از کشورهای فرانسه، آلمان، ژاپن، کره جنوبی، دبی و امارات می باشد و مجوزهایی نظیر دفتر صنایع تجهیزات برقی و الکترونیکی و مجوز فنی از کمیسیون ماده 1 سازمان توسعه تجارت و هم چنین مجوز ارزی از دفتر صنایع جهت ترخیص این مدل کالا از گمرک الزامی است.

 

سنسور حسگر مپ

 

این مدل سنسور از سنسورهای کاربردی در خودرو می باشد که نقش ارسال اطلاعات به EUP خودرو را برعهده دارد و در صورت هرگونه خرابی یا مشکل در این قطعه امکان ارسال گزارشات اشتباه به کامپیوتر خودرو می شود.

از کشورهایی نظیر دبی، امارات متحده عربی، کره جنوبی، ژاپن، فرانسه و آلمان می توان سنسور حسگر مپ را وارد کرد و جهت ترخیص سنسور خودرو از گمرک مطابق با قوانین و مقررات گمرکی باید مجوزهای مورد نیاز را اخذ نمود.

 

بخشی از خدمات کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

 

با توجه به فعالیت گسترده گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان و همکاری و تعامل سازنده با تولید کننده ها و فروشنده های خارجی توانسته است در زمینه ترخیص سنسور خودرو از گمرک با تخصص و به صورت حرفه ای وارد عمل شود، که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ترخیص سنسور ضربه
  • ترخیص سنسور سرعت
  • ترخیص سنسور دمای آب یا خنک کننده موتور یا CTS
  • ترخیص سنسور جریان هوا یا ECU
  • ترخیص سنسور ناک
  • ترخیص سنسور موقعیت میل سوپاپ
  • ترخیص سنسور استپر موتور
  • ترخیص سنسور دور موتور یا RPM
  • ترخیص سنسور دریچه گاز یا TPS
  • ترخیص سنسور فشار داخل مانیفولد یا MAP
  • ترخیص سنسور دمای هوای ورود یا ATS
  • ترخیص سنسور موقعیت میل سوپاپ

 

همکاری با گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

این گروه با همکاری گروه متخصص ترخیصکار و افراد باتجربه بازنشسته گمرکی، ترخیص کالاهای مختلف را به صورت حرفه ای، با سرعت و عملکردی عالی به سرانجام می رساند.

از خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت سفارش و اظهارنامه
  • اخذ تمامی مجوزهای مورد نیاز
  • ارائه آخرین اخبار و بخشنامه ها
  • همکاری با شرکت های حمل و نقل

هم چنین این گروه ترخیص سنسور خودرو از گمرک را در کوتاه ترین زمان ممکن و حداقل هزینه برای تجار و بازرگانان انجام می دهند.

در ادامه به تشریح سوالات متداولی می پردازیم که ممکن است سوال شما عزیزان نیز باشد:

مجوزات مهم و الزامی که برای ترخیص سنسورهای خودرو از گمرک باید اخذ شوند، کدام هستند؟

برای ترخیص سنسور خودرو از گمرک مجوزهای زیادی همانند دیگر کالا ها باید اخذ شوند که در سنسورهای خودور نظیر حسگر مایع خنک کننده مجوزهای زیر لازم است اخذ شوند:

  • مجوز فنی و ارزی از دفتر صنایع تجهیزات الکترونیکی و برقی
  • مجوزفنی از کمیسیون ماده 1 سازمان توسعه تجارت برای کالاهای مستعمل

عمده کشورهایی که می توان انواع سنسورهای خودرو را وارد کشور کرد، کدام ها هستند؟

واردات سنسور خودرو به گمرکات کشور عمدتا از کشورهای فرانسه، ژاپن، چین، آلمان، امارات متحده عربی و دبی است.

کدام یک از سنسورهای خودرو را می توان وارد کشور کرد؟

با توجه به بخشنامه هایی که هر ساله از سوی سازمان گمرک صادر می شود، این گروه توانایی واردات و ترخیص انواع سنسورهای خودرو را برای تمامی تجار و بازرگانان را فراهم می کند.

برای ترخیص انواع سنسورهای خودرو چه مراحلی لازم است، سپری شود؟

نه تنها برای ترخیص سنسور خودرو بلکه برای تمامی کالاهای وارداتی مطابق با قانون و مقرارت گمرکی می بایست مراحلی سپری شوند که امکان خروج کالا به شخص وارد کننده یا نماینده وی داده شود. از جمله این مراحل می توان به ثبت اظهارنامه، احراز هویت، تعیین مسیر گمرکی، اخذ مجوزهای مورد نیاز و… اشاره نمود.

به این نوشته امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-10-11
0 885

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ