واردات و ترخیص میل لنگ از گمرک
واردات و ترخیص میل لنگ از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات و ترخیص میل لنگ از گمرک

امروزه  واردات و ترخیص میل لنگ  همانند دیگر کالاها رشد روز افزونی در حوزه واردات دارد و تقاضا بازار به واردات این گونه کالاها بسیار زیاد می باشد.

ترخیص میل لنگ از گمرک ضرورت واردات و ترخیص میل لنگ خودرو

 

ترخیص لوازم یدکی میل لنگ خودرو کارساده ای نبوده و نیاز به دانستن اطلاعات و مهارت کافی دارد، میل لنگ از جمله قطعاتی محسوب می شود که نیاز اصلی هر خودرویی می باشد.

ما در این مقاله از نحوه ترخیص این کالا صحبت کرده ایم و هرکدام از مباحث مربوطه را به صورت جداگانه شرح داده ایم. اگر شما هم قصد واردات این کالا به کشور را دارید بهتر است در ادامه با ما همراه شوید.

 

واردات میل لنگ چگونه صورت می گیرد؟

 

در مرحله  اول می بایست اطلاعات کافی در رابطه با محصول مورد نظر داشته باشید و بتوانید مراحل واردات را به خوبی طی کنید، برای این کار بهتر است از مشاورانی که در این زمینه فعالیت دارند کمک بگیرید تا بتوانید تمامی مراحل را به خوبی انجام دهید. برای واردات میل لنگ، باید این کالا را در سامانه جامع تجارت ایران به ثبت برسانید و ثبت سفارش انجام دهید.

 

مشکلات واردات قطعات یدکی خودرو در ایران

 

امروزه ایران به دلیل تحریم های شدید که شده است مسلماً بازرگانان در امر واردات و ترخیص کالا دچار مشکل می شوند، بنابرین بیشتر ازهر وقت دیگری نیاز به مشاوره تخصصی با کارشناسان بازرگانی احساس می شود تا بتوانند کالای خود را بدون هیچ مشکلی ترخیص نمایند.

 

ترخیص میل لنگ چگونه انجام می شود؟

 

به پرداخت هزینه های لازم و آزاد سازی کالا مورد نظر و حمل ونقل آن ترخیص کالا می گویند. میل لنگ یکی از قطعاتی است که در موتور خودرو  استفاده می شود.

واردات میل لنگ از گمرک  تجارت و بازار میل لنگ در ایران

 

واردات میل لنگ بیشتر از کشور های چین و برخی از کشور های اروپایی صورت می گیرد. صادارت میل لنگ نیز از ایران به کشور های عربی و برخی دیگر از کشور های همسایه صورت می گیرد. در صورت عدم رعایت قوانین و عدم اخذ مجوز های لازم در گمرک برای ترخیص کالا با مشکلاتی رو به رو خواهید شد که باعث عدم ترخیص و یا تأخیر در ترخیص کالای شما خواهد شد.

 

مراحل ترخیص کالا

 

  1. دریافت پرفرما و پکینگ لیست
  2. اخذ مجوز ثبت سفارش بازرگانی
  3. بیمه کردن کالا هماهنگی جهت بازرسی در مبدأ و مقصد
  4. تشکیل پرونده جهت تخصیص ارز و حواله بانکی
  5. ارتباط با شرکت حمل و نقل بین المللی
  6. دریافت اسناد حمل از شرکت های حمل و نقل بین المللی
  7. تکمیل اسناد و تشکیل پرونده
  8. تنظیم پیش نویس دور اظهاری
  9. بررسی و تأیید توسط کارشناس فنی گمرکی و بازرگانی
  10. دور اظهاری واردات

پس ازپرداخت هزینه های مربوطه، مجوزی برای خروج میل لنگ توسط انبارداری برایتان صادر می شود و می توانید اقدامات لازم برای حمل نقل را انجام دهید.

 

مدارک لازم برای ترخیص لوازم یدکی خودرو

 

  1. بارنامه کالا
  2. ترخیصیه
  3. پروفرما
  4. ثبت سفارش کالا
  5. بیمه نامه
  6. قبض انبار
  7. لیست عدل بندی
  8. فاکتور کالا
  9. گواهی بازرسی
  10. گواهی مبدأ
  11. اظهارنویسی اسناد در صورتی که اعتبار اسنادی به روش براتی،  افتتاح LC یا وصولی باشد.

 

استانداردهای مورد نیاز برای ترخیص لوازم یدکی و قطعات خودرو

 

یکی از نکاتی که در مورد واردات و ترخیص قطعات یدکی خودرو از گمرک باید مد نظر قرار گیرد این است که، واردات این نوع قطعات مشمول دریافت مجوز از سازمان استاندارد است؛ یعنی این قطعات باید دارای استانداردهای مورد تایید سازمان استاندارد باشند؛ در غیر این صورت اجازه ورود به کشور را نخواهند داشت.

 

نکات مهم در خصوص ترخیص کالا از گمرک چیست؟

 

مهم ترین نکته در زمینه ترخیص کالا از گمرک داشتن مجوزهای لازم و ضروری جهت ترخیص کالا می باشد. در واقع شما علاوه بر تهیه ی اسناد و مدارک مورد نیاز گمرک جهت حمل و نقل کالاهای وارداتی خود، به مجوزهایی نیز نیاز دارید که نشان دهد تمام نقل و انتقالات تجاری شما به شکل قانونی در حال انجام است و دارای تاییدیه سازمان های مربوطه می باشد.

 

سود حاصل از ترخیص قطعات یدکی خودرو

 

کارخانه‌های بزرگ کشور در صورتی که مشکل طولانی بودن ترخیص کالاهای خودروسازان برطرف نشود با مشکل جدی مواجه می‌شوند، خودرو کالایی متشکل از چند هزار قطعه است هر کدام از آنها نباشد خودرو کامل نمی‌شود و قابلیت عرضه را پیدا نمی‌کند، کمبود قطعه در زمینه خودرو حیاتی است و واردات قطعات مربوط به خودرو پر سود و مهم است.

 

برای واردات و ترخیص چه مجوز هایی لازم است؟

 

برای ترخیص حتما می‌بایست مجوزهای لازم را دریافت کنید. اصلی ترین مجوز مورد نیاز برای واردات میل لنگ جواز استاندارد است. مجوز استاندارد به این جهت مهم است که نشان میدهد، کالای مورد نظر شما دارای کیفیت و کارایی لازم هست یا خیر. از دیگر مجوزهای مورد نیاز ترخیص کالا، مجوز وزارت راه است. این به آن معنی است که شما باید هزینه حمل و نقل واردات را که بر اساس قیمت دلار محاسبه میشود را پرداخت کنید. به این نکته توجه کنید که اگر مجوزهای لازم را برای واردات کالا نداشته باشید، انجام این کار کاملا غیر ممکن خواهد بود.

 

مدت زمان ترخیص قطعات یدکی از گمرک

 

همانطور که در مبحث بالا گفته شد عمل واردات، یک اقدام چند مرحله ای است. در ابتدای مسیر باید برای دریافت مجوز های لازم به موسسات مربوطه مراجعه کنید. پس از انجام تمامی امور مربوط به واردات، امکان ترخیص کالا وجود دارد. برای تسریع هرچه بیشتر در امور مربوط به واردات می توانید با کارشناسان ثبت سفارش و ترخیص گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید.

 

تعرفه گمرکی برای ترخیص میل لنگ

 

  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص پولی میل لنگ خودروهای سواری در ردیف 84099190 می باشد.
  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص پولی میل لنگ خودروهای سنگین در ردیف 87089960 می باشد.
  • کد تعرفه گمرکی قطعات خودرو ذیل ردیف 84 09 می باشد.
  • برای کد تعرفه گمرکی میل لنگ باید به قسمت سایر در ردیف 84099960 مراجعه نمایید.

تعرفه گمرکی میل لنگ چیست؟

در ردیف تعرفه 84099960 مراجعه شود.

واردات میل لنگ به چه صورت است؟

ابتدا باید در کشور مورد نظر کالا مورد تایید استاندارد های داخلی را تهیه کرده و بعد مراحل واردات را سپری کنید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-4-13
0 465

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ