حذف و اضافه نمایندگی واردات خودرو
حذف و اضافه نمایندگی واردات خودرو
واتساپ: 09018317558 02142326

حذف و اضافه نمایندگی واردات خودرو

حذف و اضافه نمایندگی واردات خودرو

مساله واردات خودرو به كشور در حالی این روزها درگیر تغییر مقررات شده كه در این بین برخی به دنبال گرفتن ماهی از این آب گل آلوده و حذف برخی نمایندگی‌های واردكننده و جایگزینی گزینه‌های موردنظر خود هستند.طی چند ماه گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت چند قانون و مصوبه در مورد واردات خودرو به كشور داشته و این موضوع سبب ایجاد فضایی غیرشفاف در این ماجرا و برخی سوءاستفاده‌ها در راستای جا به جایی و تغییر نمایندگی‌ها شده است. بدین ترتیب به دلیل اینكه وزارت صنعت، معدن و تجارت هرچند وقت یكبار اقدام به تصویب دستورالعمل‌هایی در مورد واردات خودرو می‌كند، نمایندگی‌های واردكننده و حتی خودروسازان خارجی به نوعی دچار سرگردانی شده و تكلیف خود را (برای فعالیت در ایران) نمی‌دانند.

 واردات_خودرو

به‌ عنوان مثال، در ماجرای ممنوعیت ثبت سفارش و شماره‌گذاری برخی خودروهای متعلق به برندهای خاص، برخی به تكاپو افتادند تا با استفاده از فضای غیرشفاف ایجاد شده، ورق را به نفع خود برگردانده و كلاهی از این نمد نصیب شان شود.

بیشتر بدانید :

ایجاد چالش تأمین مواد اولیه در كشور برای خودروسازان ، عدم شمول ضوابط فنی واردات خودرو در خصوص دستگاه خوراك ریز

در ماجرای موردنظر، برخی با دامن زدن به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ایجاد شده، سعی داشتند و هنوز هم دارند كه با حذف نمایندگی‌های فعلی، خود واردات خودرو را به دست بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون واردات کالا کلیک کنید

این در شرایطی است كه پس از توافق هسته‌ای و برجام و باز شدن راه برای ورود مستقیم خودروهای خارجی به ایران، درخواست‌های زیادی برای اخذ نمایندگی شركت‌های خودروساز خارجی ارائه شد و همین حالا نیز این درخواست‌ها روی میز خارجی‌ها است.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون ترخیص کالا کلیک کنید.

در واقع با توجه به رقابت شدیدی كه بر سر اخذ نمایندگی رسمی میان شركت‌های داخلی ایجاد شده، برخی از آنها با سوءاستفاده از فضای غیر شفاف فعلی (به دلیل برخی مقررات یك شبه در حوزه واردات خودرو)، قصد دارند دیگران را حذف و خود عهده‌دار واردات برندهای مختلف شوند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1097

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ