دریافت مالیات از صادر‌كنندگان تا هفته آینده لغو می‌شود
دریافت مالیات از صادر‌كنندگان تا هفته آینده لغو می‌شود
واتساپ: 09018317558 02142326

دریافت مالیات از صادر‌كنندگان تا هفته آینده لغو می‌شود

دریافت مالیات از صادر‌كنندگان تا هفته آینده لغو می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دریافت مالیات از صادر‌كنندگان تا هفته آینده لغو می‌شود. محمد‌رضا نعمت‌زاده در مراسم روز ملی صادرات اظهار داشت: براساس آمارهای سازمان تجارت جهانی صادرات كالا و خدمات در سال 2012 ، 22.8 میلیارد دلار بوده است كه سهم كالا 81 درصد و سهم خدمات 19 درصد بوده است. به نحوی كه سهم كشاورزی 9 درصد، سهم سوخت و نفت 18 درصد، سهم مواد معدنی 4 درصد و سهم صادرات صنعتی 62 درصد بوده است و از این میان می‌توان به طور كلی گفت: سهم كالا 18.4 هزار میلیارد دلار و سهم خدمات 4.4 هزار میلیارد دلار بوده است.

لغو_مالیات_صادركنندگان

وی با تاكید بر اینكه متوسط نرخ رشد سالانه صادرات در فاصله سال 2005 تا 2012 حدود 8.3 درصد بوده است گفت: صادرات محصولات صنعتی رشد 6.7 درصدی داشته است كه علت كاهش رشد آن افزایش قیمت سوخت در سالهای اخیر بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سهم صادرات در كشورهای در حال توسعه از 34 درصد در سال 1980 به 47 درصد در سال 2012 رسیده است و همچنین سهم واردات از 29 درصد در سال 1980 به 42 درصد رسیده است.

وی با تاكید بر اینكه میزان صادرات ارتباط مستقیم با میزان سرمایه‌گذاری خارجی FDI دارد گفت: به طور متوسط هر واحد سرمایه‌گذاری باعث دو واحد صادرات می‌شود و بنابر اطلاعات وزارت بازرگانی كشور چین نیمی از صادرات این كشور مربوط به شركت‌های سرمایه‌گذاری خارجی است و 30 درصد از ستانده بخش صنعت با استفاده از 10 درصد نیروی كار تولید می‌شود.

نعمت‌زاده گفت: صادرات ایران در سال 2012 با احتساب نفت، كشاورزی، صنعت و خدمات 96 میلیارد دلار بوده است كه سهم 55 صدم درصدی از صادرات جهانی دارد و صادرات غیرنفتی نیز 37 میلیارد دلار بوده است كه سهمی كمتر از 2 دهم درصد دارد.

بیشتر بدانید : اعلام فهرست كالاهای مشمول لغو معافیت مالیاتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات غیرنفتی در 6 ماهه اول سال جاری 17.9 میلیارد دلار و واردات 19.9 میلیارد دلار بوده است و اگر كمی همت كنیم می‌توان ارز مورد نیاز واردات را از محل صادرات غیرنفتی تأمین كرد.

وی افزود: صرفه‌نظر از تحریم‌های اقتصادی عدم دسترسی به نقدینگی و تسهیلات اعتباری به خاطر محدود بودن بانك‌های توسعه‌ای، اعمال محدودیت‌های صادراتی، عدم پرداخت مشوق‌های صادراتی و گرانی حمل و نقل از دلایل كاهش صادرات است.

وی افزود: علی‌رغم اینكه در اندونزی سوخت خیلی گران است اما هزینه حمل و نقل زمینی كمتر از كشور ما است. لذا صادرات و تجارت ما متأثر از این نامهربانی‌ها است.

نعمت‌زاده با تأكید بر حذف تعهد ارزی صادركنندگان اظهار داشت: شب گذشته جلسه‌ای را به همراه آقای جهانگیری با سازمان مالیاتی داشتیم و تلاش كردیم تا موضوع مالیات صادركنندگان منتفی شود اما این قول را می‌دهیم تا آخر هفته آینده مالیات صادر‌كنندگان منتفی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شاخص رقابت‌پذیری كشور در سال 2012 در میان 148 كشور با 16 پله سقوط از 66 به 82 رسیده است شاخص فضای كسب و كار از 155 كشور رتبه 145 را دارد و در لجستیك و حمل و نقل رتبه ما از 155 كشور به 112 رسیده است و این در حالی است كه همسایگان جنوبی ما رتبه 17 و تركیه رتبه 27 را در لجستیك دارد.

نعمت‌زاده گفت: ظرف مدت كوتاهی از روی كارآمدن دولت تدبیر و امید اقدامات نسبتا مناسبی انجام گرفته است كه می‌توان به تسهیل گشایش اعتبار 30 درصدی كه متاسفانه برخی بانك‌ها هنوز عمل نكرده‌اند و آقای سیف قول داده است تا این موضوع حل شود اشاره كرد.

همچنین تهیه دستورالعمل كاهش ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های صادراتی و ابلاغ آن به گمركات كشور، تثبیت نرخ ارز، تلطیف فضای بین‌المللی و خروج تدریجی بانك‌ها از فهرست تحریم‌ها از جمله اقداماتی بوده است كه در این مدت كوتاه رخ داده است.

وی افزود: تلاش دستگاه‌های دولتی، وزارت صنعت و وزارت اقتصاد، بهبود مستمر فضای كسب و كار و رقابت پذیری در فضای اقتصادی است.

وی افزود: هدفمند كردن جوایز صادراتی، پرداخت به موقع مشوق‌ها، توسعه حمل و نقل زمینی و ریلی، ساماندهی نظام اطلاع‌رسانی بازارها و برنامه‌ریزی و مدیریت در پشتیبانی، پیگیری برای الحاق ایران به WTO و تلاش همه جانبه برای امنیت سرمایه‌گذاری از برنامه‌های مهم دولت برای حمایت از صادرات است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1279

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ