دستورالعمل واردات خودرو و لغو ممنوعیت خودروهای لوكس
دستورالعمل واردات خودرو و لغو ممنوعیت خودروهای لوكس
واتساپ: 09018317558 02142326

دستورالعمل واردات خودرو و لغو ممنوعیت خودروهای لوكس

دستورالعمل واردات خودرو و لغو ممنوعیت خودروهای لوكس

بر اساس پیش نویس دستورالعمل واردات خودرو، امكان واردات توسط غیر نمایندگی‌ها به طور كامل حذف خواهد شد و افزایش حقوق ورودی برای همه خودروهای بالاتر از 30 هزار دلار اعمال می‌شود.

ممنوعیت_واردات_خودرو

به گزارش تسنیم، بر اساس پیش نویس دستورالعمل واردات خودرو كه در انتظار امضای اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور میباشد، ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی(خودروهای لوكس و میلیاردی) به ایران لغو خواهد شد. به این ترتیب تغییرات گسترده ای در معیار واردات خودروهای لوكس ایجاد میشود. گفتنی است تا به امروز حقوق ورودی خودروهای زیر 1500 سی سی 40 درصد و خودروها با حجم زیر 2500 سی سی 50 درصد  و همچنین واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی ممنوع بوده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون ترخیص کالا کلیک کنید.

 براساس بند یك «دستورالعمل مدیریت واردات خودروهای سواری» انجام ثبت سفارش خودروهای سواری توسط نمایندگی های رسمی، حداكثر تا سقف سه هزار دستگاه مشروط براینكه ارزش آن از سقف 100 میلیون دلار بالاتر نرود مجاز خواهد بود.

در بند 2 متن پیش نویس آمده،  واردات خودروی كامل (CBU) مازاد بر میزان تعیین شده منوط به تولید خودرو یا قطعات از همان نشان تجاری اعم از سرمایه گذاری مستقیم یا سرمایه گذاری مشترك تا سقف 50درصد از ارزش تولید سالانه داخلی با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

بیشتر بدانید :

بر اساس بندهای 4 و 5 پیش نویس دستور العمل مذكور ثبت سفارش خودروهای قبلی انجام شده تا پیش از ابلاغ این دستورالعمل با رعایت سود بازرگانی مشخص شده در این دستورالعمل از اجرای سایر بندهای آن مستثنی خواهند بود و ترخیص خودروهای مانده در گمرك دارای قبض انبار تا تاریخ 19 شهریور 96 با شرط عقد قرارداد با نمایندگی های رسمی و پرداخت سود بازرگانی این دستورالعمل به مدت اعتبار یك ماه بلامانع است.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون واردات کالا کلیک کنید

یك منبع آگاه در گمرك ایران به خبرنگار تسنیم در این خصوص میگوید بر اساس آمارها هم اكنون حدود 7000 خودرو بدون ثبت سفارش در گمركات كشور دپو شده است. بر این اساس و بعد از تصویب این دستور العمل تمام خودروهای دپو شده در گمرك كه عمده دلیل عدم ترخیص انها عدم ارائه گواهی ثبت سفارش می‌باشد میتوانند با تهیه ثبت سفارش از وزارت صنعت و عقد قرار داد با نمایندگان رسمی به ترخیص خودرو وارداتی خود اقدام كنند. این موضوع مشخصا یك رانت برای افرادی به حساب می‌آید كه پیش از این بدون ثبت سفارش اقدام به واردات خودرو و نگهداری ان در گمركات كرده اند

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1246

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ