كاهش زمان ترخیص كالا از 26روز به كمتر از یك روز
كاهش زمان ترخیص كالا از 26روز به كمتر از یك روز
واتساپ: 09018317558 02142326

كاهش زمان ترخیص كالا از 26روز به كمتر از یك روز

كاهش زمان ترخیص كالا از 26روز به كمتر از یك روز

كاهش زمان ترخیص كالا از 26روز به كمتر از یك روز ! ، مدیركل گمرك استان سمنان بابیان اینكه كمرگ استان به 26 كشور دنیا صادرات دارد، گفت: بیش از 185 هزار تن كالا در هفت ماهه نخست سال از گمرك استان سمنان صادر شده است.

ترخیص كالا در گمرك سمنان

به گزارش شبكه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، علی سعدالدین مدیركل گمرك استان سمنان در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد 12 درصدی ارزش صادرات استان در 7 ماهه نخست سال گفت: در این مدت 84 میلیون دلار كالا در قالب 185هزار تن مرسولات به خارج از استان صادر شد.مدیركل گمرك استان سمنان در ادامه افزود: 50 نوع محصولات از استان سمنان به 34 كشور دنیا صادر شده است.

وی با اشاره به اینكه 39 درصد از صادارات استان سمنان به كشور عراق است، اظهار كرد: این مقدار نسبت به سال ثبل 7 درصد افزایش یافته است.سعدالدین همچنین تصریح كرد:18 درصد از كالاهای صادراتی استان به كشور افغانستان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینكه 90درصد از كالاهای صادراتی در محل كارخانجات نظارت می شوند، گفت: كالاهای صادراتی در محل واحدهای تولیدی مربوطه ارزیابی و پلمپ می شوند و بعد به خارج از كشور صادرات آنها صورت می گیرد.مدیركل گمرك استان سمنان با بیان اینكه پس از برجام رشد 12درصدی در صادرات استان سمنان را شاهد بودیم، افزود: بخش های خصوصی و دولتی باید بازارهای هدف را توسعه دهند و برای آن برنامه ریزی اساسی داشته باشند.

بیشتر بدانید :

وی با اشاره به اینكه 14 هزار تن كالا در هفت ماهه نخست سال به استان وارد شده است، بیان كرد: در این مدت 24 میلیون دلار كالا به  استان وارد شد.سعدالدین با بیان اینكه از 24 كشور دنیا كالا به استان وارد می شود، تصریح كرد: عمده كالاهای وارده به استان شامل ماشین آلات خطوط تولید و مواد اولیه كارخانه جات است.مدیركل گمرك استان سمنان با اشاره به اینكه 85 درصد كالاهای وارداتی در مسیر سبز هستند، گفت: كالاهای وارده تولیدی هستند و هیچ گونه بازدیدی برای آنها صورت نمی گیرد.

وی در ادامه افزود: برای بیشتر واحدهای تولیدی انبارهای اختصاصی در نظر گرفته ایم كه محموله وارداتی آنها مستقیما از مرز به انبار انتقال داده می شود این امر باعث كمتر آسیب دیدن كالاها می شود.سعدالدین  با اشاره به الكترونیكی شدن 34 عملیات گمركی در دولت یازدهم، گفت: 30 عملیات گمركی در استان سمنان به صورت الكترونیكی صورت می گیرد.

مدیركل گمرك استان سمنان با بیان اینكه میانگین تشریفات گمركی در استان سمنان كمتر از متوسط كشوری است، اظهار كرد: در حال حاضر تشریفات كمرگی برای كالاهای صادراتی كمتر از دو ساعت می باشد این درحالی است تا پیش از این حداقل یك روز به‌طول می‌انجامید كه باعث افزایش هزینه‌های صادرات می شد.

وی با اشاره به شاخص لجستیك در كشور، گفت: شاخص لجستیك پشتیبان فعالیت های تولیدی، تجاری و زیرساخت ها است كه باعث كیفیت در خدمات و زمان می شود.

مدیركل گمرك استان سمنان با بیان اینكه كشور ایران در سال 2014 از نظر شاخص لجستیك در رتبه 114 بود، گفت: در حال حاضر رتبه ایران در بین 160 كشور دنیا از نظر شاخص لجستیك 96 است.

سعدالدین با اشاره اینكه گمرك استان سمنان 5 میلیارد و 300میلیون تومان درآمد داشته است، بیان كرد: متوسط ارزش دلاری هرتن كالای صادراتی در 7 ماهه نخست سال به 453 دلار رسیده است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 955

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ