متوقف شدن ثبت سفارش خودرو
متوقف شدن ثبت سفارش خودرو
واتساپ: 09018317558 02142326

متوقف شدن ثبت سفارش خودرو

متوقف شدن ثبت سفارش خودرو

متوقف شدن ثبت سفارش خودرو ؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت‌سفارش واردات خودروهای سواری به كشور را بست.در حالی براساس دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوران پساتحریم تنها شركت‌های دارای نمایندگی معتبر از خودروسازان مادر اجازه واردات خودرو به كشور را دارند كه ثبت‌سفارش واردات خودرو برای شركت‌های نماینده نیز تعلیق شد.

ممنوعیت ثبت سفارش خودرو

به گفته برخی از واردكنندگان نماینده، بیش از 20 روز است كه سایت ثبت‌سفارش واردات خودرو بسته شده و هیچ یك از شركت‌های واردكننده اجازه ثبت خودرو را در این سیستم ندارند. این موضوع در شرایطی است كه لیست مجاز خودروهای سواری به كشور در سایت «ثبتارش» همچنان موجود است؛ حال آنكه دی‌ماه سال گذشته به‌دنبال بسته شدن سایت ثبت‌سفارش برای همه واردكنندگان خودرو، لیست خودروهای مجاز وارداتی نیز از سایت «ثبتارش» حذف شد. یكی از واردكنندگان خودرو در این زمینه به خبرنگار ما می‌گوید كه وزارتخانه در پاسخ به پیگیری مكرر واردكنندگان درخصوص دلیل این موضوع و زمان فعال‌سازی دوباره سایت ثبت‌سفارش، زمان مشخصی را اعلام نكرده و دلیل بسته شدن سایت ثبت‌سفارش را رسیدگی به آمار و ایرادات درون سیستم از یك سو و قطع ارتباط سیستم یكپارچه دفتر مقررات واردات و صادرات با گمرك از سوی دیگر عنوان كرده است.

در شرایطی وزارت صنعت سامان‌دهی سیستم ثبت‌سفارش را دلیل اصلی این موضوع دانسته كه برخی منابع آگاه عنوان می‌كنند افزایش تعداد خودروهای وارداتی به كشور می‌تواند عامل اصلی بسته شدن سایت ثبت‌سفارش باشد. بنا به گفته یكی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سه ماهه نخست سال‌جاری تعداد 30 هزار و 714 دستگاه خودرو به كشور وارد شده كه این موضوع نشان از رشد بیش از 135 درصدی واردات خودرو به كشور دارد.شتاب گرفتن واردات خودرو به‌دلیل افزایش ترخیص خودرو توسط شركت‌های متفرقه (غیرنماینده) به كشور بوده است؛ دلیل این شركت‌ها نیز ممنوعیت واردات خودرو برای آنها به‌دنبال ابلاغ دستورالعمل كنترل بازار ارز از سوی معاون اول رئیس‌جمهور است. براین اساس چون واردكنندگان غیرنماینده تنها 6 ماه زمان برای ترخیص خودروهایشان از گمرك داشتند، همه توان خود را به كار بستند و سفارشات گذشته‌شان به كشور وارد كردند. به این ترتیب، آنگونه كه به‌نظر می‌رسد وزارتخانه قصد دارد با بسته شدن سایت ثبت‌سفارش به‌نوعی واردات خودرو به كشور را كنترل كند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1120

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ