ممنوعیت واردات 93 هزار تن برنج آلوده اروگوئه‌ای
ممنوعیت واردات 93 هزار تن برنج آلوده اروگوئه‌ای
واتساپ: 09018317558 02142326

ممنوعیت واردات 93 هزار تن برنج آلوده اروگوئه‌ای

ممنوعیت واردات 93 هزار تن برنج آلوده اروگوئه‌ای

ممنوعیت واردات 93 هزار تن برنج آلوده اروگوئه‌ای ؛ مجلس جلوی واردات 93 هزار تن برنج آلوده اروگوئه‌ای را گرفت  ، عباس پاپی‌زاده عضو كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به واردات برنج آلوده آرسنیك‌ به كشور، اظهار داشت: غالبا واردات این نوع از برنج‌ها بدون اطلاع مجلس اتفاق می‌افتد و مجلس چندان در جریان اطلاعات این بحث‌ها نیست.

ممنوعیت واردات برنج آلوده اروگوئه

وی با بیان اینكه برخی از نمایندگان مجلس نهم برای بررسی برنج‌های آلوده به آرسنیك به هند سفر كرده بودند، گفت: این گروه تایید كردند برنج در اراضی كه در هند و پاكستان كشت می‌شود حاوی آرسنیك است كه طبیعتا این مواد در برنج‌های كشت شده رسوب می‌كند و لذا این برنج‌ها  از لحاظ رعایت سلامت دچار مشكل هستند.

بیشتر بدانید :

عضو كمیسیون كشاورزی مجلس با تاكید بر اینكه قطعا كمیسیون كشاورزی به موضوع واردات برنج آرسنیك‌دار ورود پیدا می‌كند، ادامه داد: مجلس در برابر خرید 93 هزار تن برنج آلوده اروگوئه‌ای كه 33 هزار تن آن در اردیبهشت‌ماه به ایران ارسال شده بود و كشتی حامل آن در بنادر ایران پهلو گرفته بود موضع‌گیری كرد و مانع از تخلیه این محموله و ارسال باقی مانده آن به كشورمان شد.

پاپی‌زاده با بیان اینكه دستگاه‌های اجرایی به عمد مجلس را از داشتن اطلاعات دقیق محروم می‌كنند و به قوه مقننه در این موضوعات  پاسخگو نیستند، تصریح كرد: بنده شخصا این اطلاعات را از دستگاه‌ها به دست می‌آورم  كه در یكی از همین موارد واردات برنج آلوده اروگوئه‌ای بود.

وی تصریح كرد: برنج‌های اروگوئه‌ای به صورت رسمی از بنادر ایران و با مجوز در حال ورود به كشور بود كه نمایندگان با اطلاع از این موضوع به سازمان غذا و دارو تذكر دادند و با آزمایشاتی كه بر روی این برنج‌ها انجام شد، نشان دهنده این بود كه این برنج‌ها آلوده هستند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1128

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ