واردات برخی كالاها به پروژه‌های صنعت نفت ممنوع شد
واردات برخی كالاها به پروژه‌های صنعت نفت ممنوع شد
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات برخی كالاها به پروژه‌های صنعت نفت ممنوع شد

واردات برخی كالاها به پروژه‌های صنعت نفت ممنوع شد

واردات برخی كالاها به پروژه‌های صنعت نفت ممنوع شد؛ واردات برخی كالاها به پروژه‌های صنعت نفت ممنوع شد : مدیرعامل شركت مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به چشم انداز بومی سازی 14 هزار كالا و تجهیزات نفتی، جزئیات برگزاری هشتمین نمایشگاه نفت اهواز را تشریح كرد و گفت: واردات كالاهای نفتی كه امكان ساخت آنها در داخل وجود دارد، ممنوع است.

ممنوعیت واردات كالای صنعت نفت

بیژن عالی پور در تشریح مهمترین برنامه های اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بومی سازی كالا و تجهیزات مورد مصرف در مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان بزرگترین تولیدكننده نفت خام كشور، اظهار داشت: در حال حاضر 70 درصد كالا، تجهیزات و نیازهای صنعتی طرح‌های مناطق نفت‌خیز جنوب بومی‌سازی شده است.

مدیرعامل شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اعلام اینكه هم اكنون بیش از 7هزار قلم كالا در شركت نفت‌خیز جنوب بومی‌سازی شده و 7 هزار قلم كالا هم در حال ساخت است، تصریح كرد: سال 94 بالاتر از حد انتظار در تامین كالاهای مورد نیاز عمل شد به گونه ای كه در بخش تجهیزات حفاری و تاسیسات سطح الارضی بومی سازی 100  درصدی، در بخش مواد شیمیایی حدود 80 درصد و در مجموع بیش از 70 درصد تجهیزات و نیازهای صنعتی بومی سازی شده است .

بیشتر بدانید :

این مقام مسئول با بیان اینكه در ادامه برنامه بومی سازی طراحی و ساخت كالا و تجهیزات صنعت نفت، هشتمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت با راهبری مناطق نفت‌خیز جنوب و حمایت وزارت نفت از 17 تا 20 آبان ماه در اهواز برگزار می‌شود، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در نمایشگاه افزون بر 250 شركت برگزیده و سازنده برتر و صاحب نام  ایرانی در نمایشگاه نفت اهواز امكان حضور پیدا كنند.

وی با یادآوری اینكه نمایشگاه نفت اهواز با رویكرد توسعه منابع داخلی و در راستای تسهیل دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و با محوریت طراحی و تولید تجهیزات راهبردی صنعت نفت برگزار می‌شود، تاكید كرد: وجه تمایز آن با سایر نمایشگاه های مشابه تخصصی بودن آن و اولویت دادن به سازندگان برتر ایرانی است.

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه موضوع ساخت فهرست كالاهای دهگانه تعیین شده توسط وزیر نفت بوده و نیازهای اساسی صنعت در بخش بالادستی در قالب سمینارهای جانبی و نیزگزدهای تخصصی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینكه رونمایی از قطعات و تجهیزات ساخت داخل، امضای قراردادهای ساخت كالای صنعت نفت و برگزاری نشست‌های تخصصی راهكارهای عملی حمایت از ساخت داخل از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در نمایشگاه نفت اهواز است، تاكید كرد: در نخستین روز این رویداد سه كالای راهبردی جدید كه با سفارش و حمایت شركت مناطق نفت‌خیز جنوب ساخته شده اند رونمایی خواهد شد كه مراحل طراحی و ساخت این تجهیزات توسط كارشناسان شركت‌های دانش بنیان به انجام رسیده است .

عالی پور با اشاره به انتخاب مناطق نفتخیز جنوب به عنوان شركت معین 4 گروه كالایی وزارت نفت، گفت: در راستای اجرای ابلاغیه وزیر نفت به منظور ساخت داخل 10 گروه كالایی و تجهیزات اولویت دار صنعت نفت و حمایت تولید كنندگان داخلی، مناطق نفتخیز جنوب به عنوان شركت معین، عهده دار مسئولیت، تجمیع، ارئه نیازها و بررسی‌های كارشناسی و ارائه مستندات فنی و ارزیابی سازندگان در سطح وزارت نفت در 4 گروه كالایی شامل مته های حفاری، تجهیزات سر چاهی، پمپ‌های درون چاهی میله مكشی و توربین شد .

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1080

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ