واردات بنزین توسط بخش خصوصی آزاد شد
واردات بنزین توسط بخش خصوصی آزاد شد
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات بنزین توسط بخش خصوصی آزاد شد

واردات بنزین توسط بخش خصوصی آزاد شد

واردات بنزین توسط بخش خصوصی آزاد شد ، معاون وزیر نفت با تشریح برنامه های جدید پمپ بنزین سازی در تهران گفت: بر اساس مفاد مصوب شده در قانون بودجه، واردات و صادرات بنزین توسط بخش خصوصی بلامانع بوده وآزاد است.

به گزارش مهر، عباس كاظمی در مراسم افتتاح دو جایگاه تك سكویی بنزین در تهران با بیان اینكه هم اكنون بزرگترین شبكه توزیع و انتقال فرآورده های نفتی در كشور وجود دارد و انواع فرآورده های نفتی را به مشتریان متنوع و گسترده خود در كل كشور عرضه می كند، گفت: در شرایط فعلی امكان پاسخگویی كامل به مشتریان فرآورده های نفتی توسط دولت وجود ندارد و باید بخش خصوصی وارد عمل شود.

آزاد سازی واردات بنزین توسط بخش خصوصی

معاون وزیر نفت با اشاره به تاسیس و راه اندازی شركت های صاحب برند عرضه فرآورده های نفتی اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر 20 میلیون دستگاه خودرو و موتورسیكلت در سطح كشور تردد می كنند كه باید برای ارتقای خدمات عرضه سوخت به این ناوگان حمل و نقل شركت های برند و صاحب نشان به نمایندگی از بخش خصوصی وارد عمل شوند.

مدیرعامل شركت نیروی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به كمبود تعداد جایگاههای سوخت در كلانشهر تهران و برخی از شهرهای بزرگ كشور اعلام كرد: حتی در برخی از مسیرهای بین شهری پررفت و آمد باید مردم با پیمایش 70 تا 80 كیلومتر به یك جایگاه سوخت دسترسی پیدا كنند.

بیشتر بدانید :

این مقام مسئول با تاكید بر اینكه توسعه جایگاه های سوخت به ویژه جایگاه های تك سكویی عرضه سوخت مشكل تامین و عرضه سوخت در اقصی نقاط كشور به ویژه كلان شهرها در مدت زمان كوتاهی رفع خواهد شد، تاكید كرد: با تاسیس شركت های صاحب برند و عرصه سوخت بویژه بنزین و گازوئیل توسط این شركت ها عملا می تواند سودآوری خود را در جایگاهها تقسیم كنند و عملا احداث جایگاه های تك سكویی سوخت برای این شركت ها دارای توجیه اقتصادی خواهد بود.

وی با بیان اینكه بر اساس مفاد مصوب شده در قانون بودجه واردات و حتی صادرات بنزین توسط شركت های بخش خصوصی بویژه شركت های صاحب برند بلامانع و آزاد است، تصریح كرد: در پروسه واردات، بنزین توسط شركت های بخش خصوصی و صاحب برند وزارت نفت تنها استانداردها و كیفیت عرضه سوخت را مورد بازرسی قرار می دهد و در صورت رعایت استانداردهای یورو4 اتحادیه اروپا، عرضه بنزین وارداتی توسط بخش خصوصی مشكلی ندارد.

معاون وزیر نفت در پایان با اعلام اینكه وزارت نفت بر اساس سیاست های اصل 44 قانون اساسی نمی تواند در كشور جایگاه سوخت احداث كند خاطرنشان كرد: قطعا با مشاركت بخش خصوصی مشكل كمبود بنزین در هسته مركزی شهر تهران و كلانشهرها حل خواهد شد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1095

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ