واردات زغال سنگ چین یكی از اركان اصلی بهبود فله خشك
واردات زغال سنگ چین یكی از اركان اصلی بهبود فله خشك
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات زغال سنگ چین یكی از اركان اصلی بهبود فله خشك

واردات زغال سنگ چین یكی از اركان اصلی بهبود فله خشك

واردات زغال سنگ چین یكی از اركان اصلی بهبود فله خشك ، به گزارش گروه بین الملل مانا به دنبال سیاست های محدود كننده و دست و پاگیر دولت چین، انتظار می رود واردات زغال سنگ به این كشور روند كندی به خود گیرد، رخدادی كه به طور قطع  صنعت كشتیرانی فله خشك را تحت شعاع خود قرار خواهد داد.

واردات زغال سنگ

این گزارش ادامه داد: در حالی كه بسیاری از بنادر اصلی و فرعی چین با روند ترخیص گمركی طولانی مدت مواجهه هستند، دولت واردات زغال سنگ به 12 بندر فرعی در چین جنوبی را برای شش ماه دوم سال ممنوع كرده است. داده های رسمی نشان می دهد، علاوه بر بستن بنادر، بیجینگ بیشتر معادن داخلی ناكارآمد با ظرفیت تولید 111 میلیون تن را نیز تعطیل كرده است.

در ادامه این گزارش آمده است، سیاست های های اتخاذ شده هنوز نتوانستند واردات زغال سنگ را خیلی تحت تاثیر خود قرار دهند، اما تجار كالا نگرانی خود را نسبت به این سیاست های محدودكننده و دست و پاگیر ابراز كرده اند، آنها بر این باورند كه این سیاست ها در نهایت منجر به كاهش روند واردات زغال سنگ به چین خواهند شد، رخدادی كه یكی از اركان اصلی در بهبود بازار فله خشك را از میان بر می دارد.

بر اساس آخرین داده های بندری و مسیریابی شناور، واردات زغال سنگ چین با رسیدن به 20 میلیون و 100 هزار تن در ماه جولای سال جاری میلادی، بیش از 14 درصد رشد را به همراه داشت، با این وجود، این روند صعودی را نمی توان دست بالا برآورد كرد، زیرا تابستان همیشه یك فصل اوج برای واردات زغال سنگ چین بوده است.

بیشتر بدانید :

افزون بر این، به دنبال اعمال محدودیت ورود زغال سنگ به 12 بندر فرعی چین، حمل كنندگان زغال سنگ به سمت بنادر اصلی مانند Xiamen و Guangzhou این كشور ازدحام كرده اند، ناگفته نماند، در ایالات Fujian و Guangdong دو سوم بنادر فرعی چین قرار گرفته اند.

از سوی دیگر، داده های Yimei- پلتفورم آن لاین تجارت زغال سنگ نشان می دهد كه سیاهه های زغال سنگ در بندر Guangzhou- مهم ترین بندر ایالت Guangzhou چین- از یك میلیون و 500 هزار تن در سی ام ماه ژوئن سال جاری میلادی به دو میلیون تن در 12 ماه جولای افزایش یافت.

مشكل واقعی

در ظاهر، مالكان كشتی می توانند به خوبی از تقاضای قوی چین برای زغال سنگ و تجمع در برخی بنادر كه عرضه شناور را محدود می كند، سود ببرند، اما حقیقت امر خیلی كمتر امیدوار كننده است. به عبارت بهتر، در این صورت، طولانی شدن روند ترخیص گمركی در بسیاری از بنادر زغال سنگ عاملی است كه به طور چشم گیری اشتهای تجار را كور خواهد كرد.

همراه با ممنوعیت واردات زغال سنگ به بنادر فرعی، بیجینگ زمان پردازش را افزایش داده است، به گونه ای كه سابقا هفت تا ده روز طول می كشید، اما در حال حاضر، این زمان بین دو هفته و دو ماه به بنادر مختلف به طول خواهد انجامید.

یك تجار مستقر در سنگاپور گفت: تاخیر در تخلیه، همراه با افت فصل اوج، سبب كاهش روند فعالیت های بسیاری از تجار شده است، به عبارت دیگر آنها صبر پیشه كرده اند تا اتفاقات را رصد و سپس واكنش نشان دهند. وی در ادامه تاكید كرد:  آینده پیش رو خیلی مبهم و نامشخص است.

این گزارش در پایان نوشت: اگر بیجینگ به كنترل و مهار واردات، و قیمت گذاری ثابت و فیكس برای زغال سنگ داخلی و كاهش ظرفیت تولید معادن خود ادامه دهد، شركت های داخلی می توانند با معضل كمبود زغال سنگ روبه رو شوند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1289

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ