واردات ماشین آلات بافت
واردات ماشین آلات بافت
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات ماشین آلات بافت

واردات ماشین آلات بافت

قبل از پرداختن به اصل موضوع بهتر است خاطر نشان کنیم که تجارت‌های بین‌المللی که در قالب واردات و صادرات انجام می‌شوند مهم‌ترین ارکان در رشد اقتصاد کشورها هستند. چرا که کشورها از این طریق می‌توانند نیاز خود را تامین کرده و از طرفی دیگر چرخه اقتصادی را بچرخانند.

ایران نیز در این چرخه اقتصادی نقش به سزایی داشته و با واردات برخی کالاها و ماشین‌آلات مورد نیاز خود در حوزه صنعت سعی بر افزایش تولیدات داخلی دارد. از طرفی دیگر سالانه شاهد صادرات بسیاری از کالاها از ایران به کشورهای دیگر هستیم.

یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند تولیدات داخلی را افزایش داده و کمک شایانی به کسب و کار افراد بکند مربوط به ماشین‌های نساجی است. ایران جز کشورهای در حال توسعه بوده و هنوز به تکنولوژی کشورهای پیشرفته دنیا در بسیاری از زمینه‌ها از جمله نساجی و بافت دست نیافته است.

از طرفی دیگر مسائل مربوط به تحریم‌ها سبب شده تا مهندسین ایرانی نتوانند آن طور که باید دستگاه‌های خط تولید بافت را طراحی و تولید کنند. در چنین شرایطی تنها چاره کار روی آوردن به واردات ماشین الات بافت خواهد بود. جهت ارسال مدارک خود برای ثبت سفارش و واردات این ماشین آلات کلیک نمایید.

ماشین_آلات_بافت

 

امروزه واردات ماشین الات بافت و نساجی از کشورهایی نظیر آلمان، ایتالیا، چین، ترکیه و دیگر کشورهای پیشرفته دنیا به ایران در حال انجام است. در عوض کشورهایی مانند ایران، هند، پاکستان و امارات اصلی‌ترین کشورهای واردکننده دستگاه‌های بافت هستند.

تاجران می‌توانند با واردات ماشین‌آلات بافت با توجه به ارزیابی بازار داخلی سود کلانی از فروش دستگاه‌های وارداتی خود به کارخانه‌ها کسب کنند. از طرفی دیگر صاحبان کسب و کار در حوزه نساجی نیز می‌توانند در صورت احساس نیاز در مسیر واردات دستگاه مورد نظر خود قدم برداشته و به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته دنیا کسب و کار خود را گسترش دهند.

در صورتی که تا به حال تجربه واردات هیچ کالایی را از کشور خارجی نداشته‌اید شرکت‌های بازرگانی می‌توانند در پیمودن آسان این مسیر کمک قابل توجهی داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که واردکنندگان باید با آن در این زمینه آشنا شوند، واردات ماشین الات بافندگی مستعمل و کارکرده از کشورهای خارجی است. از آنجایی که دستگاه‌های کارکرده قبمت پایین‌تری نسبت به دستگاه‌های نو دارند از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه خواهند بود. اما باید توجه داشته باشید که قوانین و شرایط واردات دستگاه‌های مستعمل در مقایسه با دستگاه‌های نو پیچیده‌تر است.

به این معنا که شما نمی‌توانید هر دستگاه کارکرده‌ای را وارد کشور کنید. به عنوان مثال واردات دستگاه‌های دست دومی که بیش از ۵ سال از تولید آن‌ها می‌گذرد از طریق نهادهای دولتی مربوطه ممنوع اعلام شده است. توجه داشته باشید که واردات ماشین الات بافت همانند واردات هر کالای دیگری نیاز به دریافت مجوزهای لازم از نهادهای دولتی مربوطه دارند.

کسانی که قبل از اقدام که واردات مراحل اداری و قانونی را طی نکرده‌ باشند در حین ترخیص کالا از گمرک با مشکلات جدی روبرو خواهند شد و این موضوع می‌تواند سبب زیان و وارد شدن خسارت گردد. جهت مطالعه در مورد واردات پوشاک کلیک نمایید.

 

واردات ماشین آلات بافت برای  کسب و کار های مختلف

اصلی‌ترین دلیل برای واردات ماشین آلات نساجی و بافت راه اندازی کسب وکارهای مختلف درون کشور است. بنابراین می‌توان شاهد رونق و رشد اقتصادی در کشور بود. جهت مطالعه در مورد واردات ماشین آلات نساجی کلیک نمایید.

منظور از ماشین‌های بافندگی تمامی دستگاه‌هایی هستند که می‌توان به کمک آن‌ها الیاف مختلفی از جنس فلز، نخ، پنبه و غیره را به یکدیگر بافت. در این میان قشر اصلی ماشین‌های بافندگی به صنعت نساجی و پارچه مربوط می‌شود. بنابراین از حوزه‌های مصرفی دستگاه‌های بافندگی می‌توان بافت توری‌های فلزی، بافت توری‌های پلاستیکی، بافت انواع گونی‌های مورد استفاده در بسته بندی، توری پرندگان، توری صیفی جات، توری باغی، کرک، بافت بدون دوخت، لایی‌های ترمو فیوز و غیره را نام برد.

پس مهم نیست که در چه حوزه‌ای فعالیت دارید، شما می‌توانید با خرید دستگاه‌های خط تولید بافت طیف گسترده‌ای از صنایع را هدف قرار داده و به سود کلانی دست یابید. از جمله اصلی‌ترین دستگاه‌های خط تولید بافندگی که واردات آن‌ها به کشور در حال انجام است عبارتند از:

  • نوار صاف دستگاه‌های بافندگی
  • نوار راست دستگاه‌های بافندگی
  • دستگاه‌های بافندگی حلقوی
  • دستگاه‌های بافندگی تار
  • انواع دستگاه‌های اتوماتیک
  • ماشین آلات متعارف
  • انواع ماشین آلات ریسندگی
  • ماشین آلات بافت فرش
  • دستگاه‌های گرد بافی
  •  فنس بافی
  •  اسکاج بافی
  • دستگاه‌های جوراب بافی
  • دستگاه‌ های جوراب باف اتوماتیک
  • دستگاه‌های قلاب بافی
  • دستگاه‌ های برش

علاوه بر دستگاه‌های فوق کسانی که قصد واردات یک دستگاه خاص را با هدف ایجاد یک کسب و کار جدید داشته باشد باید شرایط بازارهای داخلی را ارزیابی کرده و بعد از دریافت مجوزهای لازم و طی کردن مراحل قانونی برای معامله و واردات آن از کشور خارجی اقدام کند.

 

راه های واردات ماشین آلات بافت 

هر واردکننده‌ای می‌تواند بسته به شرایط کاری و موقعیت خود برای واردات ماشین الات بافت اقدام کند. برای این منظور می‌توان دو راه کلی را در پیش گرفت. هر کدام از این راه‌های واردات دستگاه‌های خط تولید صنعت بافت مزایا و معایب خاص خود را دارند که بسته به شرایط پررنگ‌تر و یا کمرنگ‌تر خواهند شد. در زیر به معرفی و بررسی هر کدام از این دو روش می‌پردازیم:

روش اول، واردات مستقیم ماشین الات بافت به کشور

آسان‌ترین و سریع‌ترین راه واردات ماشین الات بافت به کشور روش مستقیم است. به این معنا که واردکننده دستگاه مورد نظر خود را از کشور مبدا خریداری کرده و بعد از انجام معامله و پرداخت هزینه خرید و حمل و نقل می‌تواند آن را از گمرکات کشور تحویل بگیرد. معمولا پروسه واردات به روش مستقیم بسته به فاصله کشور مبدا تا ایران متغیر بوده و حدودا ۲ الی ۳ هفته زمان نیاز دارد. واردات مستقیم می‌توند به سه روش زمینی، هوایی و یا دریایی صورت بگیرد.

روش دوم، واردات غیر مستقیم ماشین الات بافت به کشور

روش دوم که کمی پیچیده به نظر می‌رسد روش غیر مستقیم در واردات کالا به ایران است. گاهی اوقات شرایط ایجاب می‌کند تا واردکننده‌ها به سمت کشورهایی بروند که شامل تحریم‌های مربوط به ایران می‌شوند. در این صورت امکان معامله و ارسال دستگاه به صورت مستقیم به ایران ممکن نخواهد بود. این موضوع می‌تواند شامل برخی از کشورهای اروپایی، برخی شرکت‌های چینی، کره‌ای و غیره باشد.

در این صورت باید به منزله دور زدن تحریم‌ها از طریق یک شرکت بازرگانی مرتبط با ایران که در کشور خارجی که شامل تحریم‌ها نیست خرید را انجام داد.

به عنوان مثال واردکننده‌ها می‌توانند از طریق شرکت بازرگانی واقع در دبی که هیچ تحریمی شامل حال آن‌ها نمی‌شود خرید را انجام دهند. در این صورت دستگاه بافت خریداری شده ابتدا وارد گمرکات دبی شده و دوباره از آنجا به مقصد ایران ارسال می‌گردد. بنابراین مراحل قانونی و اداری کمی پیچیده شده و از طرفی به دلیل دو مقصده بودن کالای وارداتی خریداری شده تحویل دستگاه در ایران کمی زمان‌بر خواهد بود. این پروسه زمانی بسته به شرایط می‌تواند ماه‌ها طول بکشد.

 

ترخیص ماشین آلات بافت

مهم‌ترین و البته پیچیده‌ترین جنبه کار واردات ماشین الات بافت مربوط به بخش ترخیص آن از گمرکات ایران است. هر کالای خریداری شده از کشور خارجی ابتدا وارد یکی از گمرکات کشور می‌گردد. واردات دستگاه‌های خط تولید بافت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و واردکننده‌ها باید به منظور تحویل ماشین خریداری شده برای ترخیص آن از گمرک اقدام کنند. به پروسه خروج کالاهای وارداتی از گمرک ترخیص گفته می‌شود.

کارهای مربوط به ترخیص باید توسط ترخیص کار انجام شود. برای این منظور واردکننده وکالتی را به ترخیص کار می‌دهد تا کارهای اداری و قانونی مرتبط با ترخیص را دنبال کند.

تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات بافت

توجه داشته باشید که برای ترخیص واردات ماشین الات بافت از گمرک باید تعرفه گمرک پرداخت کنید. البته از آنجایی که دستگاه‌های بافندگی در دسته ماشین الات خط تولید قرار دارند دولت آن‌ها را از پرداخت تعرفه گمرک معاف کرده است. با این حال بسته به شرایط پرداخت حق گمرک برای برخی از دستگاه‌ها الزامی است. این مبلغ با توجه به نوع دستگاه، مستعمل یا نو بودن، قیمت دستگاه و دیگر پارامترها از این قبیل می‌تواند متغیر باشد. از دیگر هزینه‌هایی که واردکننده‌ها در حین ترخیص باید توجه داشته باشند، مربوط به هزینه انبار گمرک است.

چرا که کالاهای وارداتی در مدت زمانی که مراحل اداری ترخیص انجام می‌شود در انبار گمرک نگه‌داری می‌شوند. بنابراین واردکننده‌ها باید در نهایت با توجه به روزهای نگه‌داری کالای وارداتی خود در گمرک هزینه انبار را پرداخت کرده و فیش پرداختی را به پرونده ترخیص خود ضمیمه کنند.

یکی از ملاک‌های اصلی در پرداخت تعرفه گمرکی، کد تعرفه گمرکی دستگاه‌های بافت است. کد تعرفه گمرکی برای دستگاه‌هایی که مربوط به خط تولید تار و پود باف ذیل هستند با اعداد ۸۴۴۶ مشخص می‌شوند. برای اینکه با تمامی قوانین و تبصره‌ها در مورد معافیت گمرکی آشنا شوید، حتما قوانین و شرایط واردات ماشین‌آلات بافت را به دقت مطالعه کنید. همچنین دریافت مشاوره و راهنمایی از افراد متخصص و فعال در این زمینه خالی از لطف نخواهد بود.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-9-13
0 891

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ