واردات ماشین آلات تولیدی
واردات ماشین آلات تولیدی
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات ماشین آلات تولیدی

امروزه با بالا رفتن قیمت ارز، قیمت ماشین آلات هم بسیار گران شده است. از طرفی به دلیل تحریم های اقتصادی مبادلات ارزی میان صنعتگران داخلی و خارجی به مشکل مواجه شده است. در این مقاله سعی داریم اهمیت واردات ماشین آلات تولیدی و مراحل و مجوزات لازم برای ترخیص کالا را برای شما بازگو کنیم با ما همراه باشید.

واردات-و-ترخیص-ماشین-آلات-صنعتی

 

اهمیت واردات ماشین آلات تولیدی

مشکلاتی ارزی که میان صنعتگران داخلی و فروشندگان خارجی ایجاد شده است باعث بروز مشکلات در روند کار شده است. یک نمونه از این مشکلات واردات ماشین آلات صنعتی میباشد. و این نبود ماشین آلات باعث عقب افتادگی وضرر بسیار برای کارخانه های صنعتی شده است؛ زیرا صنعتگران باید کیفیت و کمیت تولیدات خود را براساس استاندارد های جهانی تنظیم کننده. عدم برآورده شدن نیاز های اولیه هم چون تجهیزات، مواد اولیه و ماشین آلات باعث شده است این کار دشوار شود.

صنعتگران، امروزه با دو مشکل اساسی دست وپنجه نرم می‌کنند اول اینکه تامین و واردات تجهیزات و ماشین آلات تولیدی و دوم اینکه تامین مواد اولیه است. که این دوچالش به دلیل ناتوانی در بحث نقل و انتقالات ارزی و عدم همکاری شرکت های تولید کننده بخاطر تحریم اقتصادی است برای حل این مشکل باید روش های حمل و نقل را به شیوه ای تدارک ببینیم که با تحریم اقتصادی مواجه نباشیم.

بیشتر بدانید :

مراحل واردات ماشین آلات تولیدی و ترخیص کالا

در ابتدا واحد صنعتی که می‌خواهد ماشین آلات شما را وارد کند باید ارزیابی شود. در این مرحله داشتن مدارکی نظیر:پروانه بهره برداری، جواز تاسیس و مدارک شناسایی و… توسط وزارت مرتبط بررسی می‌شوند وهریک از موارد دچار نقص باشد و یا وجود نداشته باشد، واحد تولیدی در واردات خود به خصوص در مرحله ترخیص کالا از گمرک دچار مشکلات زیادی می‌شود. مرحله بعدی، در این مرحله ماشین آلات قیمت گذاری می‌شوند.

بدین صورت که نوع کالای وارداتی دقیق مشخص می‌شود گواهی بازرسی آن به دستگاه های ناظر فرستاده می‌شود. تا اول اولویت واردات ماشین آلات تولیدی تعیین شود و سپس بر اساس تعرفه مالیات ارزش گذاری می‌شود. هزینه های مربوط به ترخیص کالادر گمرک به سه درجه مختلف تقسیم بندی می‌شود. که درجه ی اول آن شرایط بهتری برای طی روند ترخیص کالا دارند. درجه های دوم و سوم به تدریج سخت تر می شود.

اگر شرکت وارد کننده ماشین آلات شما دارای کارت بازرگانی معتبر باشد و نوع ماشین آلات خریداری شده دارای مشابه داخلی نباشد می‌توان بدون پرداخت عوارض سنگین ماشین آلات را ترخیص کرد.

واردات ماشین‌آلات تولیدی از کدام کشور ها می‌ باشد؟

معمولا واردات ماشین آلات تولیدی از کشورهای چین، آلمان، ایتالیا، امارات، ترکیه و کره وارد ایران می‌شوند. دلیل آن وجود تکنولوژی های پیشرفته در این کشور ها میباشد. در سال 1395 سی و چهار درصد از واردات این حوزه از 47 درصد کل واردات ماشین آلات صنعتی مربوط به کشور چین است، پس می‌توان ادعا کرد مبدا اصلی واردات ماشین آلات تولیدی کشور چین میباشد. بعد از آن کشور امارات در رده دوم بعد از چین قرار دارد. که 11 درصد سهم را داراست؛به دلیل اینکه نقش واسط تجاری را بین ایران و کشورهای اروپایی را دارد. عمده محصولات وارداتی از این کشور ساخت خود آن نیست. کشور های آلمان،ایتالیا، کره در رده های بعدی قرار دارد.

تعرفه گمرکی ترخیص کالاهای وارداتی

شرکت هایی که قرار است کار واردات ماشین آلات شما را انجام دهند،باید به کد های گمرکی تسلط داشته باشند زیرا هرگونه اشتباه در روند که، باعث خسارات جبران ناپذیری در فرآیند واردات وترخیص کالا دارند. چون هر یک از کالاها با کد های تعرفه گمرکی مشخصی وارد می‌شوند، اشتباه شدن کد، باعث می‌شود کالا قاچاق شناخته شود و باید عواقب کالای قاچاق (زندانی، پرداخت جریمه اخذ بار ونگه داشتن آن) را پس دهد.

بیشتر بدانید :

بهترین راه واردات ماشین آلات چیست؟

اگر شما صاحب یک کارخانه یا شرکت هستید و برای کار خود و یا نو کردن ماشین آلات خود نیاز به ماشین آلات جدید دارید بهتر است از شرکت های بازرگانی معتبر مرتبط در این حوزه استفاده کنید تا به راحتی بتوانید کالای خودرا ترخیص کرده ودچار مشکلات گفته شده نشوید.

به طور کلی نیاز واحد های تولیدی را می‌توان به 3 گروه کلی تقسیم بندی کرد

  • ماشین آلات
  • تجهیزات یدکی های ماشین آلات
  • مواد اولیه

پس برای امور مرتبط با واردات ماشین آلات از کشورهای دیگر انجام شود که مستلزم بکارگیری شرکت های بازرگانی معتبر است.

تا بدون کمترین خسارت و کمترین دوندگی کار شما انجام شود. ناراحت از مرز های گمرکی ترخیص کالا صورت گیرد. امیدوارم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شود.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-8-3
0 792

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ