واردات محصولات تراریخته بدون برچسب
واردات محصولات تراریخته بدون برچسب
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات محصولات تراریخته بدون برچسب

واردات محصولات تراریخته بدون برچسب

واردات محصولات تراریخته بدون برچسب انجام می‌شوند ، چرا باید محصولات تراریخته بدون بررسی تراریختگی و داشتن برچسب وارد كشور شوند؟ این حق مردم ایران است كه دولت جوابی روشن دهد كه چند نوع محصول تراریخته اعم از وارداتی یا داخلی در بازار وجود دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ محصولات تراریخته، اصطلاحاً به محصولاتی گفته می‌شود كه با دستكاری ژنتیكی از حالت عادی خارج شده‌اند برای مثال، انتقال ژن یك حیوان مقاوم به سرما، به میوه گوجه‌فرنگی، تحت شرایطی سبب مقاومت گوجه دستكاری شده نسبت به سرما خواهد شد یا انتقال یك ژن مقاوم نسبت به سم، یا انواع ژنهایی كه خواص بیشمار دیگری را منتقل می‌كنند و این به این معنا است كه وقتی یك قطعه از دی‌ان‌‌ای یك جاندار یا یك ژن كامل از یك جاندار را جداسازی كرده و به درون مجموعه ژن‌ها(ژنوم) یك موجود دیگر وارد كنیم، موجود جدید، موجود تراریخته (دستكاری ژنتیكی شده) نام می‌گیرد.

واردات بدون برچسب محصولات تراریخته

اینگونه از محصولات باعث ایجاد بیماری‌های جدید در انسان می‌شوند و در بسیاری از گونه‌های حیوانات مانند موش‌ها و پروانه‌ها باعث مرگ شده‌اند فلذا بسیاری از كشورها از این محصولات به عنوان یك سلاح بیولوژیك علیه دشمنان خود استفاده می‌كنند.در اكثر كشور‌های قاره امریكا و اروپا و حتی كشور آسیایی از جمله تركیه، قرقیزستان، بوتان و عربستان كشت محصولات تراریخته رسما ممنوع شده است و این در حالی است كه در ایران به طور كاملا رسمی مجوز كشت محصولات كُشنده و عقیم‌كننده تراریخته در لایحه برنامه ششم گنجانده شد.

بیشتر بدانید :

اما این ماجرای خطیر به همین جا ختم نمی‌شود! فقط محصولات تراریخته نیستند كه تهدیدی بزرگ و عامل یك نسل‌كشی برای ایرانیان هستند بلكه با مصرف محصولات داخلی هم تیشه به ریشه خودمان می زنیم.نیترات ماده‌ای است كه آب‌های زیرزمینی و سطحی را به طور گسترده‌ای آلوده می‌كند همچنین نیترات یك تهدید بالقوه برای سلامتی انسان ها به خصوص  نوزادان است چرا كه باعث بیماری به نام «متهوگلوبینم» یا سندروم نوزاد كبود را ایجاد می‌كند؛ این عارضه به خصوص اگر نوزاد از شیر خشك رقیق شده با آب با نیترات بالا تغذیه شده‌اند، ممكن است رخ دهد.

هنگامی كه نیترات با خوردن غذا و نوشیدن آب وارد بدن می‌شود، در روده به نیتریت بدل می‌شود، و بعد در خون با هموگلوبین (پروتئین ناقل اكسیژن در خون كه رنگ سرخ ناشی از آن است) تركیب می‌شود و متهموگلوبین ایجاد می‌شود و به این ترتیب توانایی انتقال اكسیژن خون كاهش می‌یابد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی اكثر افراد بالغ روزانه بین 20 تا 70 میلی گرم نیترات را به همراه مواد غذایی مثل كاهو ، كرفس ، اسفناج و … مصرف می‌كنند؛ این نشان می‌دهد كه علاوه بر آب آشامیدنی مواد غذایی نیز حاوی نیترات هستند.از دیگر عوارض استفاده از نیترات این است كه در مدت زمان طولانی می‌تواند به كاهش اسیدیته معده‌، كمبود آنزیم‌، كاهش هموگلوبین‌های طبیعی خون ، افسردگی‌، تاثیر بر سیستم عصبی و زمانی كه غلظت آن بالای 70 درصد باشد سبب مرگ شود.

متاسفانه تحت شرایطی كه در كشور‌های پیشرفته اهمیت به سلامت و تغذیه مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است در كشورمان حتی یك آزمایشگاه تراریخته و محصولاتی نیتراتی در سازمان غذا و دارو وجود ندارد! جای تاسف و تعجب است كه با وجود واردات چندین ساله محصولات تراریخته چرا تاكنون سازمان غذا ودارو آزمایشگاهی جامع و پیشرفته برای بررسی آنها ایجاد نكرده است.

چرا این محصولات بدون بررسی تراریختگی و داشتن برچسب، وارد كشور می‌شوند؟ این حق مردم ایران است كه دولت جوابی روشن دهد كه چند نوع محصول تراریخته اعم از وارداتی یا داخلی در بازار وجود دارد؟ چرا آب‌های آشامیدنی و معدنی سراسر حاوی نیترات است و هیچگونه اقدامی مبنی بر پاك‌سازی اینگونه از آب‌ها انجام نمی‌شود؟همانطور كه مردم دنیا به طرف محصولات كشاورزی ارگانیك سوق پیدا كرده‌اند باید در ایران هم جایگزین‌های مناسب‌تری برای واردات محصولات تراریخته پیدا شود همچنین نظارت سازمان غذا و دارو بر روی این محصولات و دیگر محصولات داخلی كه در طولانی‌مدت خطرات جبران‌ناپذیری بر سلامت مردم می‌گذارد چندین برابر شود.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1236

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ