مراحل صادرات کالا
مراحل صادرات کالا
واتساپ: 09018317558 02142326

مراحل صادرات کالا

صادرات کالا به معنای ارسال یا انتقال کالا از کشوری به کشور دیگر است. صادرات محصولات از گذشته تا به امروز یکی از راه های مهم برای درآمد زایی و بهبود وضعیت اقتصادی است ولی به شرط آن که مراحل را به خوبی بدانید در صورت آشنایی با مراحل صادرات متوجه می شوید که این مراحل چندان هم سخت نیستند و تنها باید به مراحل آشنا باشید.

در صورت آشنا نبودن با صادرات ممکن است سرمایه شما از بین برود پس بهتر است برای انجام کارهای تجاری از شرکت های بازرگانی کمک بگیرید تا مراحل سریع تر انجام شوند.

در ادامه این مقاله قصد داریم مراحل صادرات کالا و مزایای آن را به صورت خلاصه برای شما توضیح دهیم پس همراه ما باشید تا با این مراحل آشنا شوید.

صادرات کالا

صادرات کالا

صادرات چیست؟

 

به معنای انتقال کالا و خدمات از کشور ارسال کننده به کشور دریافت کننده است. صادرات هر کشور نشان دهنده نقطه قوت و تولیدات و خدمات و میزان تعامل کشور مبدا با سایر کشور ها است. با انجام صادرات می توان مایحتاج و محصولات مورد نیاز کشور را وارد کشور کرد و به ازای آن به درآمد ارزی رسید.

صادرات کالا به بازار جهانی دارای مراحل مختلفی است از جمله:

 

تعیین استراتژی

 

یکی از مراحل صادرات کالا تعیین استراتژی است که شما قبل از تصمیم به انجام صادرات باید استراتژی خود را تعیین کنید.  صادرات دارای مراحلی است که در استراتژی باید تمامی وجوه تعیین شود. فعالیت های صادراتی شامل موارد:  تولید، بسته بندی،  آماده سازی است.

برای این که در صادرات موفق شوید باید دست به صادرات کالاهایی بزنید که اطلاعات کافی در مورد آن ها دارید.

همچنین برای صادرات موفق باید بازاری را انتخاب نماید که در مورد آن بازار اطلاعات کافی در مورد فرهنگ و زبان و ساختار بازار آن کشور در دست داشته باشید.

 

شناسایی نیاز بازار 

 

از دیگر مراحل صادرات کالا می توان به شناسایی نیاز بازار اشاره کرد که یکی از سخت ترین قسمت ها شناسایی بازار است.  برای این کار می توانید از تیم پرشین تجارت دوان کمک بگیرید.

 

بررسی در مورد این که چه کالایی را صادر کنیم بهتر است

 

بعد از شناسایی بازار نوبت به بررسی کالاها می رسد که ما باید بررسی کنیم که چه کالاهایی برای صادرات مناسب تر هستند.  مثلا کالا های مانند: فرش،  زیره، زعفران،  پسته،  محصولات کشاورزی و لبنی،  سنگ های تزئینی فرآوری شده و…  از سری کالاهای هستند که صادرات بسیار و سود زیادی داشته اند.

صادرات کالا به کشورهای همسایه

صادرات کالا به کشورهای همسایه

مزایای صادرات کالا

 

  • هزینه های تولیدی را کاهش می دهد.
  • سود حاصله افزایش پیدا می کند
  • موقعیت های رقابتی را در بازار جهانی حفظ می کند.
  • باعث وارد شدن ارز خارجی به چرخه اقتصاد کشور می شود.
  • توانایی و مهارت کارکنان را افزایش می دهد.
  • دریافت جوایز و حمایت های صادراتی از طرف دولت
  • تامین نیاز های  وارداتی شرکت با استفاده از ارز های حاصل از صادرات

 

مراحل صادرات کالا چگونه است؟ 

 

برای صادرات کالا برای اولین بار بهتر است از شرکت های بازرگانی که در این زمینه فعالیت دارند کمک بگیرید.  این شرکت ها با انجام مراحل صادرات باعث می شوند که شما خود را درگیر مسائل مربوط به گمرک و ترخیص از گمرک نکنید.

شرکت های بازرگانی گزینه بسیار عالی برای تست بازار و صادرات در ابعاد کوچک است. در غیر این صورت شما باید حتما  برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کنید چون مرحله اول صادرات داشتن کارت بازرگانی است.

 

بازاریابی صادراتی

 

مهم ترین مسئله که باید مورد توجه قرار بگیرد فروش محصولات در  کشور های خارجی می باشد.  قبل از اقدام به صادرات شما باید در کشورهای  مختلف و با استفاده از ابزارهای مختلف اقدام به پیدا کردن مشتری کنید.

 

پیش فاکتور

 

بعد از پیدا کردن مشتری برای کالاها و دادن اطلاعات و قیمت محصول به عنوان صادر کننده پیش فاکتور ضروری می باشد. پیش فاکتور سندی است که تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد کالا در آن ثبت شده است و یکی از ضروری ترین مراحل به حساب می آید چون برای ترخیص کالا از گمرک هم به آن نیاز  است.

 

انجام قرار داد صادراتی

 

بعد از ارسال پیش فاکتور امضای قرار داد صادراتی حتما باید انجام شود. قرار داد صادراتی دارای اصول مربوط به خود است پس باید حتما از افراد متخصص کمک بگیرید.

 

بسته بندی کالا و دریافت مجوز از سازمان های مربوطه

 

استاندارد های بسته بندی در هر کشور متفاوت است و نوع بسته بندی  کالا های مورد نظر هم تعیین می شوند. پس برای بسته بندی ممکن است به مجوزهای بهداشت،  وزارت جهاد کشاورزی و استاندارد هم نیاز باشد.

 

امور گمرکی

 

این مرحله شامل مراحل مختلفی از جمله:

  • تعیین ارزش گمرکی برای تعیین عوارض و تعرفه گمرکی
  • اظهار کالا به گمرک
  • عقد قرارداد حمل و بیمه
  • گواهی بازرسی کالا
  • صدور فاکتور
  • صدور گواهی مبدا
  • ارسال کالا

 

انتقال وجه

 

یکی از بخش های مهم صادرات کالا انتقال وجه است.  تمامی مراحل ذکر شده به منظور انتقال وجه به حساب صادر کننده انجام می شود. یکی از بهترین روش ها برای انتقال وجه استفاده از سیستم بانکی و خدمات گشایش اعتبارات اسنادی است یکی از روش های انتقال وجه  استفاده از صرّافی ها مجاز برای انجام این کار است.

 

ارتباط با کارشناسان امور صادراتی پرشین تجارت دوان 

 

در آخر باید گفت که با شناخت قوانین و مقررات و داشتن آگاهی کامل از قوانین صادراتی کشور ها می توانید به راحتی به صادرات کالا بپردازید و سود بسیار زیادی به دست بیاورید  ولی چنانچه در انجام این کار موفق نبودید می توانید از شرکت های بازرگانی برای انجام این کار کمک بگیرید.  شرکت پرشین تجارت دوان یکی از شرکت های معتبر در زمینه واردات و صادرات است که با داشتن تجربه زیاد در این زمینه می تواند به شما کمک شایانی نماید.

پس پیشنهاد می کنیم  قبل از انجام هر کاری برای صادرات کالا  از مشاورین حرفه ای این تیم کمک بگیرید و جواب سوالات خود را به دست بیاورید و از تجربه این افراد برای بهتر انجام دادن مراحل استفاده کنید.

 

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-12-7
0 100

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ