واردات مواد اولیه افزودنی بتن
واردات مواد اولیه افزودنی بتن
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات مواد اولیه افزودنی بتن

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان وارد کننده مواد شیمیایی در صنایع مختلف از جمله شیمی ساختمان می باشد.  واردات مواد اولیه افزودنی بتن مثل پلی کربکسیلات و لیگنو کلسیم سولفونات آفریقای جنوبی، لیگنو سدیم سولفونات روسیه ، پلی نفتالین سولفونات چین ، رزین اپوکسی ، نیتریت سدیم به شیوه تخصصی از کشور های چین،آفریقا جنوبی ، روسیه و کره جنوبی  انجام می شود. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا با واردات مواد اولیه افزودنی بتن آشنا شوید. آیا می دانید گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان چه خدماتی در زمینه واردات مواد افزودنی بتن ارائه می دهد؟

 

واردات و ترخیص مواد اولیه بتن

واردات و ترخیص مواد اولیه بتن

واردات و ترخیص مواد اولیه افزودنی بتن از گمرک

 

توضیحاتی در مورد مواد افزودنی بتن

براساس استاندارد ملی ایران فوق روان کننده بتن دیرگیر یا فوق روان کننده کاهنده آب دیرگیر به افزودنی گفته می شود که بدون تغییر در روانی،‌ مقدار آب مخلوط بتنی را به میزان چشمگیری کاهش دهد. یا اینکه بدون تغییر در میزان آب مصرفی،‌ اسلامپ یا روانی بتن را به میزان چشمگیری افزایش دهد و یا اینکه هر دو اثر را همزمان انجام دهد، حال اینکه فوق روان کننده بتن دیرگیر در استاندارد ملی ایران به گونه ای از روانسازهای بتن اطلاق می گردد که علاوه بر شرایط مذکور گیرش اولیه بتن را نیز به تاخیر بیاندازد.

برای ساخت بتن در شرایط خاص استفاده از افزودنی‌های بتن امری ضروری است. افزودنی‌های بتن مواد شیمیایی یا معدنی هستند که حین فرآیند اختلاط بتن معمولا به صورت درصدی از وزن سیمان به وزن بتن اضافه می‌شود تا بعضی از خواص آن را به شکل مطلوبی تغییر دهند.

این مواد افزودنی بتن که بسیار متنوع هستند، قابلیت استفاده برای بتن تازه و بتن سخت شده را دارند و موجب پیشرفت چشمگیر صنعت بتن می‌شوند. از جمله این مواد می‌توان به فوق روان‌کننده‌ها، مواد شیمیایی دیرگیر و زودگیر بتن، مواد هواساز بتن، کاهنده مصرف آب و فیلر‌ها اشاره کرد.

 

روان کننده بتن چیست؟

 

افزودني‌هاي كاهنده آب  مواد آلي و يا تركيبي از مواد آلي و معدني هستند كه براي افزايش رواني بتن در مقدار آب معين، يا كاهش مقدار آب مصرفي با حفظ رواني، و يا هر دو به كار مي‌روند.

برخي از اين افزودني‌ها ممكن است داراي تاثيرات جانبي كُندگيري، زودگيري، زود سخت‌كنندگي يا هوازايي در بتن باشند كه در هنگام مصرف بايستي در نظر گرفته شوند. تركيبات و فرآيندهاي مختلفي براي توليد كاهنده‌هاي آب به كار مي‌روند كه مي‌توانند منجر به خواص جانبي گوناگون ‌شوند. با اصلاح ساختار برخي از افزودني‌هاي كاهنده آب كه داراي اثر كندگيري هستند، مي‌توان آنها را به كاهنده‌هاي آب خنثي يا حتي زودگير تبديل كرد يا اثر هوازايي آنها را به غير هوازايي و در مواردي حتي هوازدايي (كاهش مقدار هوا) تغيير داد.

 

انواع روان کننده ها

 

روان‌کننده‌ها  كه نخستين گروه كاهنده ‌هاي آب هستند و كاربرد آنها از دهه 1930 ميلادي آغاز شده است ، بسته به خواص جانبي خود و بر اساس استاندارد ASTM C494 به دسته‌هاي زير تقسيم مي‌شوند:

 

  • روان‌كننده (كاهنده آب) معمولي (Type A)

 

  • روان‌كننده (كاهنده آب) كندگير (Type D)

 

  • روان‌كننده (كاهنده آب) زودگير (Type E)

 

روان‌كننده‌ها در بسياري از پروژه‌هاي كوچك و بزرگ و به ويژه در بتن‌هاي حجيم مانند بدنه سدها و توليد قطعات بزرگ بتني به كار مي‌روند و مي‌توان آنها را پرمصرف‌ترين كاهنده‌هاي آب به شمار آورد.

اين افزودني‌ها در مقادير مصرف متعارف، مقدار آب اختلاط بتن را 5 تا 12 درصد كاهش مي‌دهند و در مقادير زياد مصرف ممكن است تاثيرات جانبي همچون كندگيري بيش از اندازه يا هوازايي داشته باشند. به همين دليل دامنه مقدار مصرف آنها محدود است. اين افزودني‌ها با نام‌هاي پلاستي‌سايزر، كاهنده آب يا روان‌كننده بتن عرضه و مصرف مي‌شوند.

مواد افزودنی بتن چیست؟

به طور مثال ماده افزودنی فوق روان کننده دیرگیر، افزودنی مایع بر پایه نفتالین سولفونات می باشد که علاوه بر ایجاد روانی بتن باعث تاخیر در گیرش اولیه بتن شده و اثرات منفی تسریع گیرش را در دمای زیاد جبران می کند. فوق روان کننده دیرگیر ویژه بتن ریزی در هوای گرم می باشد.

برای ساخت بتن در شرایط خاص استفاده از افزودنی‌های بتن امری ضروری است. افزودنی‌های بتن مواد شیمیایی یا معدنی هستند که حین فرآیند اختلاط بتن معمولا به صورت درصدی از وزن سیمان به وزن بتن اضافه می‌شود تا بعضی از خواص آن را به شکل مطلوبی تغییر دهند.

این مواد افزودنی بتن که بسیار متنوع هستند، قابلیت استفاده برای بتن تازه و بتن سخت شده را دارند و موجب پیشرفت چشمگیر صنعت بتن می‌شوند. از جمله این مواد می‌توان به فوق روان‌کننده‌ها، مواد شیمیایی دیرگیر و زودگیر بتن، مواد هواساز بتن، کاهنده مصرف آب و فیلر‌ها اشاره کرد.

شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان یکی از شرکت‌هایی است که با سالها تجربه در زمینه واردات انواع افزودنی‌های بتن، چسب‌های ساختمانی، انواع گروت، انواع ملات‌های تعمیراتی، مواد آب‌بندی و حفاظت بتن، رنگ و پوشش، اپوکسی و پلی‌اورتان فعالیت می‌کند.

 

صادرات افزودنی‌های بتن

همان‌طور که میدانید ، ساخت یک بتن خوب بدون استفاده از افزودنی‌های بتن امکان‌پذیر نیست و کشورهای توسعه‌یافته به خوبی از این مواد در صنعت عمران و ساختمان بهره می‌برند، چرا که علاوه بر ارتقای کیفیت، از نظر اقتصادی هم برای سازنده به صرفه است.

واحدهای محترم تولیدی جهت صادرات افزودونی ها بتن نیاز به ارائه تصویر پروانه تولیدی خود به علاوه تصویر ثبت استاندارد کالا هستند.

 

اصلاح یک تصور نادرست

بر خلاف تصور برخی از سازندگان که استفاده از مواد شیمیایی بتن را موجب افزایش قیمت می‌دانند، لازم است عنوان کنم که استفاده درست از این تولیدات نه تنها قیمت را افزایش نمی‌دهد بلکه می‌توانند هزینه‌ها را کاهش دهند. همچنان که استفاده از فوق‌ روان‌کننده‌ها از میزان سیمان مصرفی می‌کاهد و از طرفی مقاومت بالاتری را به همراه می‌آورد.

 

واردات روان کننده بتن (خرید روان کننده بتن)

 

افزودنی های بتن از جمله انواع روان کننده و فوق روان کننده نقش پررنگ و غیر قابل انکاری در بتن ریزی و دوام سازه های بتنی در زمان اجرا و بهره برداری دارند.

روان کننده ها دارای انواع مختلفی می باشند که انواع مختلف آن بیان شد و هریک بسته به نوع سازه ، حجم ، نوع تجهیزات بتن ریزی ، اسلامپ مورد نیاز ، عیار بتن و مصالح تشکیل دهنده و … می توانند موثر باشند.

روان کننده و فوق روان کننده های معمول در ایران دارای انواع ملامینی ، لینگو ، نفتالینی و پلی کربوکسیلاتی می باشند.

جهت مشاوره فنی ، کسب اطلاعات در مورد واردات و صادرات روان کننده بتن با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان تماس حاصل فرمایید. گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ، همراه مطمئن صنعتگران بتن و ساختمان کشور ، در خدمات پروژه های عمرانی و کارفرمایان و مشاوران گرامی می باشد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-6-16
0 658

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ