واردات و ترخیص ادویه از گمرک
واردات و ترخیص ادویه از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات و ترخیص ادویه از گمرک

واردات و ترخیص ادویه یکی از مسائل مهم و تخصصی است که شخص وارد کننده باید نسبت به آن آگاهی و اشراف کامل داشته باشد در غیر این صورت در این مسیر مشکلاتی به وجود می آید که هزینه های سنگینی از لحاظ مالی و زمانی برای شخص وارد کننده یا نماینده قانونی وی به وجود خواهد آمد.

واردات و ترخیص ادویه

 

استفاده و راهنمایی از افراد متخصص که در این زمینه تخصص دارند، بهترین گزینه ایده آل است که گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان یکی از شرکت های بازرگانی موفق و معتبر در این زمینه است.

در این مقاله قصد داریم شما را با واردات ادویه آشنا کنیم و به توضیح ترخیص ادویه، مراحل و شرایط آن و هر آنچه به روند ترخیص کالا از گمرک کمک می کند، بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

واردات و ترخیص زردچوبه واردات ادویه از گمرک

 

برای واردات کالا از گمرک یک سری قوانین و اصول گمرکی تبیین شده است که برای تمامی بازرگانان، تجار و شرکت های بازرگانی که در این زمینه فعالیت می کنند، یکسان است و عمل به آن سبب خروج سریع و ترخیص کالا از گمرک می شود.

برای واردات و ترخیص ادویه از گمرک به مجوزهایی نیاز است که باید از سازمان ها و نهادهای دولتی اخذ شوند که از جمله آن ها می توان به اخذ مجوزهایی از قبیل معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران اشاره کرد.

ارائه کد تعرفه گمرکی به کارشناس گمرک، ثبت سفارش، اظهار نامه، مذاکره با فروشنده در خصوص بیمه نامه، نحوه حمل و نقل از مراحل و روش هایی است که باید توسط شخص وارد کننده یا ترخیصکار سپری و انجام شوند.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با همکاری ترخیص کاران حرفه ای، مسیر واردات و ترخیص ادویه  از قبیل واردات زردچوبه و … را آسان می کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه، کالا را از کمرگ ترخیص می کنند.

 

ترخیص ادویه از گمرک چطور است؟

 

پس از ورود کالا به گمرکات کشور، محصول وارد انبار گمرک می شود و در این زمان وارد کننده یا نماینده قانونی وی می بایست نسبت به مراحل ترخیص که توسط سازمان گمرکی تعیین شده است، اقدامات لازم را انجام دهد.

اقدامات ترخیص یا توسط خود تجار یا بازگانان انجام می گیرد یا توسط شرکت های بازرگانی، بنابراین هر دو گروه باید نسبت به مراحل ترخیص تسلط و اشراف کامل داشته باشند که در اسرع وقت و با حداقل هزینه بتوانند کالا را ترخیص کنند.

ترخیص کالا از گمرک شرایط و اصول خاصی را می طلبد که در کتاب قانون و مقرارت واردات و صادرات ثبت شده است و برای واردات و ترخیص ادویه باید مطابق با آن اقدام نمود.

 

کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص ادویه جات

 

تعرفه گمرکی در واقع به مالیات و عوارضی گفته می شود که دولت ها از کالاهای وارداتی و صادراتی دریافت می کنند که براساس ارزش کالا متفاوت هستند.

کدهای تعرفه گمرکی مختص به هر کالا هر ساله توسط هیئت دولت و وزیران مشخص می شود و تجار و بازرگانان باید مطابق با تعرفه های سال نسبت به پرداخت حقوق گمرکی و حقوق ورودی پرداخت لازم را انجام دهند.

کد تعرفه گمرکی که برای واردات و ترخیص ادویه در نظر گرفته شده است در فصل نهم و در ردیف 09 و 0910 قرار می گیرد که با جزئیات بیشتر در زیر شرح داده شده است:

 آویشن و برگ بو: 09109911

 چای کیسه ای: 090223010

 گل درخت دارچین و دارچین: 0906

 فلفل خرد نشده و نساییده در بسته بندی های آماده شده: 09041110

 هل خرد نشده و ساییده نشده در بسته بندی آماده برای خرده فروشی: 09083110

 تخم زیره سبز خرد نشده یا ساییده نشده در بسته بندی آماده برای خرده فروشی: 09093110

تخم رازیانه، تخم بادیان، تخم مرزه، تخم گشنیز، زیره سبز، زیره سیاه، تخم سرو کوهیدر: 0909

 زردچوبه به صورت کوبیده: 09103020

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کدهای تعرفه گمرکی واردات و ترخیص ادویه می توانید با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ارتباط برقرار کنید.

 

بخشی از خدمات پرشین تجارت دوان

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در زمینه واردات کالا به کشور تخصص و تجربه بالایی دارند و با همکاری ترخیص کاران، پروسه ترخیص را با سرعت بالا و حداقل هزینه به انجام می رسانند، در اینجا به بخشی از خدمات این گروه اشاره می کنیم:

 

ترخیص انواع ادویه جات خالص

 

واردات و ترخیص زردچوبه، فلفل، فلفل سیاه، دارچین، زنجبیل، پودر پیاز، پودر سیر، جوز، سماق قرمز، آویشن، میخک، گشنیز، هل، سماق قهوه ای، فلفل پاپریکا، وانیل، جوهر لیمو، پودر نارگیل، آرد نخودچی، سیاه دانه، خردل، قلنجان، پودر موسیر، پودر قارچ خشک، نشاسته، گلپر، گرد لیمو و…

 

ترخیص انواع ادویه جات ترکیبی

 

واردات ادویه کاری، ادویه ترشی، ادویه همبرگر، ادویه پلویی، ادویه سوسیس کالباس، ادویه خورشتی، ادویه کباب، طعم سیر، چاشنی سالاد، طعم سرکه نمکی، چاشنی ماست و خیار، چاشنی لیمو فلفلی، چاشنی طعم پیتزا، چاشنی نمک فلفلی و…

 

چالش های مربوط به واردات ادویه و ترخیص آن از گمرک

 

با توجه به اینکه بازارهای بین المللی سودآور و وسوسه کننده هستند، مشکلات و قوانین سخت گیرانه ای هم وجود دارد که سبب شکست بسیاری از سرمایه گذاران شده است که بدون تخصص در این عرصه گام نهاده اند و فعالیت خود را با شناخت و آگاهی کم آغاز کرده اند.

بنابراین می توان گفت هر گونه فعالیتی که در خصوص واردات کالا به کشور باشد اگر با آگاهی و شناخت کافی همراه نباشد و از افراد باتجربه و متخصص مشاوره و راهنمایی های لازم دریافت نشده باشد، مسیر سرمایه گذاری به بن بست منتهی خواهد شد.

از این رو در ادامه به ذکر موارد چالش برانگیزی خواهیم پرداخت که ممکن است در این مسیر برای تجار و بازرگانان هنگام واردات ادویه و ترخیص آن به گمرک کشور مواجه شوند:

  • معیوب شدن کالا در فرآیند واردات کالا به گمرکات کشور
  • تغییر نرخ برابری ارز
  • افزایش پیش بینی نشده هزینه های مرتبط با حمل و نقل کالا
  • وقوع ناآرامی های اجتماعی و جنگ در کشور خارجی پس از بستن قرارداد

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با همکاری و تعامل سازنده با تولید کنندگان و فروشندگان خارجی، تخصص و تبحر کافی در مواجهه با چالش های پیش بینی نشده دارند و با عملکردی عالی، واردات کالا را به گمرکات کشور می رسانند.

 

همکاری با گروه پرشین تجارت دوان

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با سال ها سابقه در زمینه واردات انواع کالا به کشور توانسته اند تجربه و تخصص کافی در این زمینه کسب نمایند و رضایت مشتریان و خریداران را جلب کنند.

این گروه با همکاری افراد متخصص بازنشسته گمرکی و ترخیص کاران حرفه ای، ترخیص انواع واردات کالا ها را با سرعت و عملکردی عالی به انجام می رسانند.

از خدمات دیگر این گروه متخصص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نظارت و ارزیابی بر عملیات و عملکرد امور واردات کالا
  • مشاوره تخصصی در حوزه واردات و نیازها و تقاضاها
  • ارائه آخرین منابع روز و بخشنامه های صادر شده در خصوص واردات کالاها
  • مشاوره در خصوص اخذ کارت بازرگانی
  • انجام کلیه امور گمرکی نظیر ترخیص کالا
  • اخذ مجوزات لازم از اداره بهداشت و تجهیزات پزشکی، وزارت صنایع، بازرگانی، اداره استاندارد و…
  • تعیین تعرفه و ارزش کالا

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص واردات و ترخیص ادویه از گمرک می توانید با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان از طریق پل های ارتباطی ثبت شده در سایت ارتباط برقرار کنید.

بیشترین واردات ادویه جات از کدام کشورها است؟

کشورهای اندونزی، هند، چین، ویتنام به عنوان مثال زردچوبه از هند، فلفل سیاه و سفید و قهوه ای از ویتنام، مالزی و اندونزی و دارچین از چین وارد گمرکات کشور می شوند.

بسته بندی جهت واردات ادویه به کشور چگونه است؟

واردات ادویه به صورت فله یا در بسته بندی های مخصوص وارد کشور می شود و معمولا قیمت ادویه براساس نوع و بسته بندی آن تعیین می شود.

بیشترین واردات ادویه شامل چند قلم است؟

عمده واردات ادویه از چند اقلام اصلی تشکیل شده است که شامل زردچوبه، فلفل سیاه و سفید، زنجبیل و دارچین می باشد.

آیا کد تعرفه گمرکی زنجبیل متفاوت است؟

زنجبیل براساس اینکه آسیاب شده یا نه و نوع بسته بندی آن از تعرفه های مختلفی برخوردار است که از جمله آن می توان به کد تعرفه های 09101110 و 09101210 اشاره کرد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-6-15
0 1253

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ