يو پي اس UPS چيست ؟
يو پي اس UPS چيست ؟
واتساپ: 09018317558 02142326

يو پي اس UPS چيست ؟

یو پی اس چیست؟

يو پي اس UPS مخفف Un-interpretable Power Supply یا منبع تغیه بدون وقفه است.

يو پي اس UPS دستگاهی الكترونیكی است به منظور تامین پیوسته انرژی برای دستگاه‌های مصرف كننده كه به اختلالات موجود در شبكه و قطع برق حساس بوده و به دلیل ضرورت و حساسیت‌های فوق العاده زیاد جزو تجهیزات حیاتی مجموعه‌های كامپیوتری، مخابراتی، كنترل و ابزار دقیق، ازمایشگاهی و بیمارستانی می‌باشند.

كاهش یا افزایش ناگهانی ولتاژ، تغییر فركانس، انواع اعوجاج لحظه ای یا دایم، نمونه‌هایی از مشكلات ایجاد شده بر روی شبكه‌های برق شهری می‌باشند.

دستگاه های الكترونیكی پیشرفته و حساس (نظیر سیستمهای كامپیوتری، تجهیزات مخابراتی و پزشكی) با توجه به كاربردهای ویژه و حساسی كه دارند نیازمند تجهیزات ضروری مانند منبع تغذیه بدون وقفه و نسبتاً دقیق بوده تا ولتاژ و فركانس ثابت و قابل اطمینان را تامین نماید. دستگاه يو پي اس UPS از وسایل ضروری كامپیوترها محسوب می‌شود.

به عنوان مثال در صورت وجود كوچكترین اغتشاش در برق شهر بخش كنترل كامپیوتر، با تولید یك پالس موجب خاموش و روشن شدن مجدد (Restart) كامپیوتر می‌‌گردد.

لذا با این عمل اطلاعاتی كه در حافظه RAM سیستم وجود دارد، از بین رفته و زیان های جبران ناپذیری به كاربر وارد شده و حاصل كار كاربر در چند لحظه از بین می‌رود.

در مورد سایر سیستم‌های حساس نظیر دستگاه‌های مخابراتی و شبكه‌های اطلاعاتی نیز با قطع یا تغییر مشخصات منبع تغذیه، هماهنگی بخشهای مختلف دستگاه بهم خورده و بر اثر قطع و وصل‌های متوالی، علاوه بر صدماتی كه به قطعات دستگاه وارد می شود، عملكرد كل سیستم با اختلال مواجه می‌گردد. برای کسب اطلاعات پیرامون SWOT چيست؟ کلیک کنید.

کاربرد يو پي اس UPS

با توجه به مطالب فوق، نیاز به وجود دستگاهی كه بتواند جایگزین مناسبی برای برق شهر در مواقع اضطراری گردیده و با حذف اختلالات شبكه تغذیه مدارات حساس را بر عهده گیرد، نمایان می شود.

این دستگاه یوپی اس نام دارد و جهت استفاده كاربران، انرژی DC را به AC تبدیل می كند.

لازم به ذكر است كه در مواقع قطع برق میتوان از ژنراتوهای AC جهت تغذیه دستگاه‌ها استفاده نمود ولی این منابع با توجه به مشكلاتی نظیر شناور بودن ولتاژ و فركانس، حجم بزرگ، الودگی صوتی، دودزا بودن، زمان طولانی وصل شدن بعداز قطع برق و لزوم سرویس و باز بینی دایمی عملا كاربردی در دستگاه‌های حساس ندارد.

دستگاه‌های يو پي اس UPS با ابعاد كوچك و بدون نیاز به سرویس دایمی و بدون ایجاد آلودگی‌ها با تثبیت ولتاژ و فركانس، وسایل بسیار مناسبی جهت حفاظت سیستم‌ها در مقابل اختلالات برق شبكه می‌باشد.

به منظور افزایش مدت زمان برق ‌دهی در يو پي اس UPS از كابینت باتری مجهز به باتری استفاده می‌باشد.

 

برخی از مشكلات موجود در برق شهر

Power failure-1: (قطع برق)عبارتست از قطع كامل جریان برق

1- power surge : (افزایش ولتاژ لحظه ای) عبارتست از افزایش دامنه ولتاژ برق شهر برای چند سیكل متوالی

2- power sag : (افت ولتاژ لحظه ای)  عبارتست از كم شدن دامنه ولتاژ برق شهر برای چند سیكل متوالی

3- over voltage : (افزایش طولانی ولتاژ)  افزایش دامنه ولتاژ برق شهر برای مدت طولانی

4 – under voltage : (كاهش دامنه ولتاژ)  كاهش دامنه ولتاژ برق شهر برای مدت طولانی

5- spike/transient : (نوسانات شدید لحظه ای)  نوسانات سریع و ناگهانی ولتاژ

6- noise : (نویز الكتریكی)  معمولاً توسط منابع تغذیه كامپیوترها و یا امواج رادیویی و مغناطیسی ایجاد می شود .

7- frequency variation : (تغییرات فركانس)  تغییرات در فركانس برق شهر

8- Harmonics : (هارمونیكا)  یك موج اضافی با دانه كوچك كه فركانس آن مضربی از فركانس موج اصلی می باشد . برای کسب اطلاعات پیرامون اينترنت اشيا(IoT) يا Internet of Things چيست؟ کلیک کنید.

قسمت های اصلی تشكیل دهنده یك دستگاه يو پي اس UPS
  1. واحد یكسوساز: مبدل جریان متناوب به جریان مستقیم
  2. اینورتور: مبدل جریان مستقیم به جریان متناوب
  3. شارژر: واحدی برای تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم جهت شارژ نمودن باتری یو پی اس
  4. باتری: چندین سلول ذخیره سازی انرژی الكتریكی متصل به هم كه به عنوان منبع انرژی الكتریكی استفاده میشوند.
يو پي اس UPS ها چند دسته هستند ؟

دسته بندی یو پی اس ها غالباً در سه قسمت انجام می شود.

1-Offline (آفلاین یا آماده به كار) : این دسته از یو پی اس ها هنگام قطع برق و به عنوان منابع جایگزین فعال می شوند .

2-Online (آنلاین یا برخط) : ر شرایط طبیعی ، تأمین خروجی در این نوع یو پی اس ها پس از تصحیح ورودی ( پاك سازی ورودی از نویز و احیاناً سطح ولتاژ ورودی ) انجام می پذیرد تنها در مواقعی چون بروز نقص فنی ، over load یا افزایش خارج از رنج دما ، یو پی اس به مد Bypass می رود .

3-Line interactive (لاین اینتراكتیو یا در تعامل با خط) : در شرایط عادی این یو پی اس ها ورودی از طریق Bypass به ترانسفورماتور منتقل می شود در این هنگام ترانسفورماتور به عنوان شارژر عمل می كند و در نهایت از همین طریق خروجی AC تأمین می گردد .

فرق يو پي اس UPS های آفلاین, لاین اینتراكتیو و آنلاین در چیست؟

منبع تغذیه بدون وقفه ( یو پی اس ) دستگاهی است متشكل از قطعات حالت جامد (SOLID – STATE) كه بین منبع برق ورودی و بار وصل شده واز بروز اختلافات برق ورودی ( برق شهر ) از جمله قطع كامل آن جلوگیری می كند :

به طور كلی ، مدل یو پی اس ها از لحاظ ساختار طراحی در یكی از سه حالت , Line interactive (لاین اینتراكتیو یا در تعامل با خط) ,Off-line On-line قرار می گیرند . صرفنظر از طراحی خاص هر یك ، چند ویژگی مهم در تمامی یو پی اس ها مشترك است .

همه آنها دارای باتری هستند و تا زمانی كه برق شهر قابل استفاده است انرژی را در باتریها ذخیره می كنند و پس از قطع برق شهر انرژی باتری را به جریان متناوب AC تبدیل می كنند .

بنابراین تمام سیستمها باید دارای شارژ باتری و مدار اینورتر باشند .

همچنین تمام یو پی اس ها دارای یك سیستم Bypass هستند كه همراه با یك سوئیچ در خروجی وسیله ارتباط با Load را جهت تغذیه مستقیم از برق شهر فراهم می كنند . در بسیاری از موارد مدار سوئیچ خروجی با به كاربردن سوئیچهای استاتیك تكمیل می شود .

البته در یو‌ پی اس های توان پایین این كار به وسیله رله انجام می گیرد .

*سیستم offline

در یو پی اس مدل Off-line بارهای حساس از مسیر By pass انرژی دریــافت می كنند و اگـر تغذیـه مسیر By pass قطع شود یا ولتاژ آن خارج از محدوده قابل قبول و مجاز قرارگیرد ، مسیر اینورتر جایگزین آن می شود .

در طی عملكرد عادی دستگاه ، هراختلالی كه در محدوده قابل قبول ولتاژ Bypass باشد به بار منتقل می شود .

اگر چه در بسیاری از مدلهای این یو پی اس در مسیر Bypass خود تا حدودی از افزایش شدید و ناگهانی ولتاژ (spike ) جلوگیری می كنند و فیلتر های RF (فركانس رادیویی ) در مسیر Bypass آنها وجود دارد.

در شرایط عادی شارژر باتری به طور مداوم كار می كند تا باتریها را كاملا آماده نگهدارد . در برخی از یو پی اس ها ممكن است اینورتر خاموش باشد تا راندمان كلی دستگاه افزایش یابد ، اگر چه قسمتهای كنترل الكترونیكی آن به منظور عملكرد سریع اینورتر همواره فعال می باشند.

اگر ولتاژ Bypass از حداقل مجاز پایین تر رود ، اینورتر بلافاصله شروع به كار كرده و بار به وسیله سوئیچ استاتیك ( یا رله خروجی ) به اینورتر منتقل می شود با توجه به این كه مراحل انتقال پس از قطع ولتاژ Bypass آغاز می شود وقفه اجتناب ناپذیر در تامین انرژی بار روی می دهد، اگرچه این وقفه كوتاه به اندازه 10~2میلی ثانیه است

 

لازم به ذكراست كه اكثربارها به نحو مطلوب و بی آنكــه متحمل اثـرات مضـری شـوند این زمان را پشت سر می گذارند و با عادی شدن وضع برق شهر بار مجددا به مسیر Bypass منتقل می شود.

*سیستم Line – Interactive

این نوع یو پی اس شامل دستگاههایی می شود كه در آنها سعی شده با اضافه كردن سیستم تنظیم ولتاژ در مسیرBy pass عملكرد بهتری نسبت به سری Off-line ارائه شود . دو نوع از متـداولترین سیستمهای این رده یو پی اس مجهز به ترانس Buck/Boost وترانس ferrorvesonat می باشد.

مشابه مدلهای Off-Line یو پی اس مدل Line-Interactive بار خــود را از طـریق مسیرBypass تغذیه می كند وبراثر هر حادثه ای كه سبب قطع برق شهر شود آن رابه اینورتر انتقال می دهد.

در بخشهای باتری، شارژر و مدار اینورتر نیز با سیستم Off-Line مشابه است اما به خاطر اضـافه شدن مدار تنظیم ولتاژ در مسیر By pass بار كمتر به اینورتر انتقال می یابد. چنین سیستمی تاثیر بیشتری دركاهش هزینه ها داشته و عمر مفید باتری در مقایسه با Off-Line بیشتر می شود.

 

انواع Line- Interactive  ترانس

Buck/Boost جهت تنظیم ولتاژ در مسیر Bypass اضافه می شود این ترانس با سیم پیچ ثانویه چند سر به همراه چندین رله طوری تنظیم می شود كه هر دو سطح پایین و بالای ولتاژ مسیر Bypass را به طور مناسب پوشش داده و بدین طریق ولتاژ خروجی یوپی اس را به اندازه ولتاژ مورد نیاز محدود می كند.

این بدین معناست كه محدوده ولتاژ قابل قبول ورودی (بدون نیاز به عملكرد اینورتر) افزایش می یابد.یك یو پی اس در این طبقه بندی می تواند با دامنه ولتاژ ورودی بین +%20 تا – %30 فراتر از محدوده ولتاژ نامی و با استفاده از مسیر Bypass ، ولتاژ بار خود را تامین كند.

 عملكرد ترانس فرورزنانس

عملكرد ترانس فرورزنانس نیز شبیه ترانس Buck/Boost می باشد، در این مورد ترانس فرورزنانس جایگزین ترانس Buck/Boost شده است.

این ترانس تنظیم و رگولاسیون ولتاژ را در برابر اختلالهایی مانند نویز خط الكتریكی انجام می دهد و به ازای تغییر در ولتاژ ورودی از -%20 تا +%40 خروجی تنها 3%+ مقدار نامی تغییر خواهد كرد.

همچنین این ترانس با ذخیره انرژی، برق مورد نیاز كامپیوترها را در زمان قطع كامل برق برای مدت كوتاهی تامین می كند تا اینورتر شروع به كار كند.

بنابریان بدون ایجاد وقفه در جریان برق؛ بار بین مسیرBypass به اینورتر منتقل شده و یوپی اس عملاً به یك سیستم واقعی On-Line تبدیل می شود كه در خروجی آن وقفه ای مشاهده نمی شود.

Bi- directional power converter

در Bi- directional power converter تنها یك بلوك جایگزینی یكسو كننده (شارژر) و مدار اینورتر می شود، خیلی سریع تغییر حالت داده و به عنوان یك مدار اینورتر عمل می كند. همچنین از این نوع طراحی می توان در مدار Buck/Boost یا در هر كدام از سیستم های مختلف Line-interactive استفاده كرد.

 

*سیستم OnLine

اولین تفاوت بین این طرح و آنچه كه قبلا در سیستم off-line توضیح داده شد این است كه شارژ باتری با بخش”یكسو كننده/شارژر”تعویض شده است.بخش “یكسو كننده /شارژر” ممكن است از دو قسمت جداگانه یا یك بلوك قدرت كامل تشكیل شده باشد.زمانیكه برق شهر در جریان است این بخش باطری را شارژ و انرزی اینورتر را توسط یك ولتاژ dc ثابت تامین می كند.

در صورتی كه برق ورودی (برق شهر)قطع شود شارژ خاموش شده و انرژی DCاینورتر توسط باتری تامین می شود و از این زمان باتری رفته رفته خالی می شود.این نوع یو پی اس كه اصطلاحا یو پی اس Double Conversion نیز نامیده می شود

بالاترین میزان حفاظت را ارائه می كند زیرا بار همواره با یك ولتاژ تنظیم شده تغذیه می شود.

به عبارت دیگر حتی زمانی كه برق شهر وجود دارد یكسو كننده شارژر و بخش های اینورتر فعال هست در حالت عادی هنگامی كه بار انرژی خود را دریافت می كند به خوبی در برابر اختلالات برق شهر محافظت می شود.

چون یكسو كننده و اینورتر مانند یك سد در برابر نویز موجود در خطوط انتقال برق و نوسانات زودگذر ولتاژ عمل كرده و در نهایت یك ولتاژ خروجی كاملآ تثبیت شده را تامین می كنند.اگـر ولتــاژ ورودی از محدوده مجاز(مثل10%+ تا 20%-) تجاوز كند یا این كه كاملآ قطع شود .

اینورتر با استفاده از انرزی باتری به كار خود ادامه می دهد انجام این مراحل به نحوی صورت می پذیرد كه هیچ وقفه ای به بار منتقل نشود زمانی كه انرژی باتری استفاده می شود اینورتر مانند زمان استفاده از برق شهر همان میزان رگولاسیون ولتاز را ارائه می كند و بار از طریق سوئیچ استاتیك به خروجی اینورتر متصل است.

 

زمان برق دهی دستگاه يو پي اس UPS چقدر است ؟

زمان برق دهی یو پی اس به دو عامل بستگی دارد :

1- تعداد سیستم ها و میزان بار

2- ظرفیت باتری مورد استفاده

كه این زمان از 5 تا 7 دقیقه برای save اطلاعات و خاموش كردن سیستم شروع و تا بك آپ های بالا ادامه دارد .

محاسبه توان نامی يو پي اس UPS

برای محاسبه توان نامی یو پی اس ها دو راه وجود دارد:

  1. به این صورت كه توان مصرفی هر یك از تجهیزات را محاسبه كرده و مجموع آنها را بر ضریب توان خروجی یو پی اس ها تقسیم میكنیم و به این صورت توان نامی دستگاه یو پی اس را بدست می آوریم.
  2. میزان بار مصرفی تك تك دستگاهها را محاسبه كرده و با هم جمع می كنیم سپس در 220 ضرب كرده و به این صورت توان نامی دستگاه یو پی اس را بدست می آوریم.

نكته: بهتر است میزان جریان خارج شده از یو پی اس 70درصد كل توان خروجی سیستم های یو پی اس باشد تا فشار كمتری در كلید زنی و بارهای لحظه ای به یو پی اس وارد شود.

رنج تغیرات ولتاژ و فركانس ورودی:میزان تغیرات ولتاژ ورودی و فركانس بدان معنی است كه بازه ولتاژ ورودی و فركانس( مثلآ

280~160 vae ولتاژ و فركانس از 45~65 ) اگر در ورودی (برق شهر) تغییر نماید یو پی اس بدون استفاده از باتری و با استفاده از فیلتراسیون داخلی به كار خود ادامه داده و ولتاژ خروجی مناسبی را ارائه دهد .

در صورتی كه یو پی اس خارج از این بازه باشد ،یو پی اس به حالت Backup رفته و ورودی را قطع می نماید و از باتری استفاده می كند تا مجددا به حالت نرمال برگردد.

رنج ولتاژ خروجی و فركانس خروجی و رگولاسیون (بازه ولتاژ و فركانس خروجی یو پی اس) آن باید با بازه ولتاژ ورودی دستگاههای مصرفی وصل به یو پی اس هماهنگ باشد ،در يو پي اس UPS online رگولاسیون ولتاژ كمتر از2%+ و فركانس كمتر از0.5%+ در یو پی اس ها ی off-line و line Interactive رگولاسیون ولتاژ 10%+ تا 3%+ وفركانس بین 5/2% تا 5/0% می باشد.

انواع باتری های قابل استفاده در يو پي اس UPS كدامند؟

باتری وسیله ای میباشد كه با تبدیل انرژی شیمیایی به انرژی الكتریكی، بین دو نقطه اختلاف پتانسیل الكتریكی به وجودآورده و سبب شارژ بارهای الكتریكی میشود.

 

انواع باتری
  1. باتری سیلد اسید
  2. باتری نیكل كادمیم
  3. باتری لیتیوم
  4. باتری سیلور آلكالین
  5. باتری خشك
  6. باتری ژله ای
  7. ….

مناسب ترین باتری برای دستگاه های یو پی اس، باتری نوع سیلد اسید و نیكل كادمیم می باشند.

باتری نوع سیلد اسید بیشتر با درپوش كاملا بسته كه نیاز به سرویس و نگهداری نگهداری ندارد و با ولتاژ 12 ولت استفاده می گردد و باتری های نیكل كادمیم دارای قیمت حدود 4 تا 5 برابر باتری های سرب اسید میباشند كه در مقابل دارای طول عمر حدود 20 سال می باشند.

علت خرابی باطری ها
  1. حرارت و دمای بالا و ناهمواری
  2. عدم شارژ باتری با ولتاژ مناسب
  3. عیبوب شدن اتصالات درون سلولی
  4. خشك شدن باتری با از دست دادن الكترولیت
  5. عدم تعمییر و نگهداری مناسب باتری
عوامل موثر در طول عمر باتری
  1. دمای محیط: ماكزیمم دمای مناسب 25 درجه سانتیگراد می باشد. به طوری كه اگر مقدار دما از 25 درجه بیشتر باشد به ازای هر 8.3 درجه عمر باتری 50 درصد كاهش پیدا میكند.
  2. باتری های الكتروشیمیایی
  3. چرخه شارژ و دشارژ باتری
  4. تعمیر و نگهداری
نحوه اندازه گیری عملكرد باتری

زمانی كه چرخه شارژ و دشارژ باتری بیش از 10 مرحله انجام می شود دیگر باتری به میزان اولیه شارژ نمیشود.در نتیجه كاهش زمان شارژ باتری باعث كاهش زمان اجرای باتری می شود.

 

محاسبه باتری يو پي اس UPS

باتری يو پي اس UPS دارای آمپراژ مختلف می باشند ، در زیر مشخص می نماییم كه چرا باتری با آمپراژ مختلف بوده و چه تعداد باتری برای وصل به دستگاه یو پی اس مورد نیاز است.

اولاً:

دستگاه های یو پی اس دارای استانداردهایی هستند كه چه تعداد باتری را می توان به دستگاه یو پی اس وصل كرد تا یو پی اس هنگام كار كردن خطایی نشان ندهد مثلا دستگاه یو پی اس داریم كه 40 عدد باتری را می توان بصورت سری به دستگاه وصل كرد.

دوماً:

بعد از مشخص شدن استاندارد دستگاه یو پی اس برای وصل باتری به ان بعد به سراغ آمپراژ مناسب باتری برای وصل به دستگاه یو پی اس می رویم:

نحوه ی محاسبه آمپراژ باتری به دو عامل مهم بستگی دارد.

1-  دستگاه یو پی اس كه استفاده می كنم قادر به شارژ باتری با آمپراژ مدنظر باشد.

2- آمپراز باتری بیشتری به مدت زمان همان backup time دستگاه یو پی اس دارد. بعنوان مثال یو پی اس داریم كه مثلاً با 100 آمپر باتری به تعداد 40 عدد برای ما یك ساعت backup می دهد اگر ما بخواهیم مدت زمان برق دهی ما دو ساعت باشد در این حالت ما مجبوریم آمپراژ باتری مورد استفاده را دو برابر كنیم. همان:

100A*2=200A

پس ما باید به یو پی اس 40 عدد باتری 200 آمپری وصل كنیم تا 2 ساعت یو پی اس برای ما برق بدهد.

لذا نتیجه می گیریم هر چقدر آمپراژ باتری مورد استفاده مان بیشتر باشد در آن حالت مدت زمان برق دهی بیشتر خواهد شد.

 

قبل از نصب يو پي اس UPS چه موارد ایمنی باید رعایت گردد؟

قبل از نصب موارد ایمنی كه باید رعایت گردد عبارتند از:

1 طریقه حمل و قرارگیری برای سالم رساندن یو پی اس (ups) به مكان نصب

2 اندازه و وزن ، آیا محل نصب فضای كافی برای نصب یو پی اس (ups) و كف آن تحمل وزن یو پی اس (ups) را دارد

3 انتخاب مكان نصب مناسب ( برای بالا بردن طول عمر یو پی اس (ups) و باتری)

4 شرایط محیطی ( حرارت ، رطوبت و نویز صوتی محل نصب )

5 نصب الكتریكی ( نوع اتصالات ، مقطع كابلهای ورودی و خروجی ، فیوزهای حفاظتی و غیره )

6 اتصال بار به یو پی اس ( فاز و نول بارها مستقیما به یو پی اس و تابلوی یو پی اس (ups) وصل گردد ودر بین راه بابرق شهر اتصال نداشته باشد ، توزیع بار بین فازها در صورت سه فاز بودن و غیره …)

7 اتصال زمین ( ارت ، برای برطرف كردن نویز و حفاظت دستگاههای برقی و یو پی اس )

8 بررسی عملیات نصب ( بررسی نصب و راه اندازی بدون خطا و اشكال )

 

محل مناسب برای يو پي اس UPS و باتری باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

1 فضای موجود كافی باشد .

2 سطح زمین توان تحمل وزن دستگاه را دارا باشد.

3 نصب دستگاه باعث ایجاد مزاحمت برای كاركنان یا اختلال در كارها نشود.

4 شرایط محیطی مكان انتخابی مناسب باشد (حرارت ایده آل برای باتری ???C تا ???C و حرارت كاركرد یو پی اس (ups) 0 – ?? ?C می باشد و رطوبت بین ??% – ??% باشد نویز محیط زیاد نباشد كه روی كاركرد یو پی اس (ups) تاثیر بگذارد

5 تجهیزات ایمنی جهت دسترسی آسان به یو پی اس فراهم باشد.

6 نصب یو پی اس نباید برجریان هوا و شرایط محیطی تجهیزات تاثیری بگذارد .

7 سعی شود كلیدها و ابزار سوئیچ و كنترل یو پی اس در یك مكان باشد .

8 در محل انتخاب شده برای نصب یو پی اس؛جای امنی برای تعبیه باتری وجود داشته باشد .

چه وسایلی را نمی توان به یو پی اس وصل نمود؟

یو پی اس معمولا دستگاهی انعطاف پذیر است ، اما نوع خاصی از بارها هستند كه نباید آنها را به روش متدوال به یو پی اس وصل نمود ، این بارها عبارتند از :

1 لامپهای فلورسنت یا لامپهای گازی

2 موتورها و كمپرسورها

3 دستگهاههای تهویه مطبوع

4 پرینترهای لیزری

هریك از این دستگاهها درحین كاركردن عادی و یا در لحظه روشن شدن ، جریان زیادی از منبع تغذیه خود می كشند جریان زیاد یو پی اس را به حالت اضافه بار می برد ، در نتیجه ولتاژ خروجی یو پی اس قطعاً كاهش خواهد یافت و این امر سبب آسیب دیدن سایر قطعات و تجهیزات حساس می گردد مثلآ جریان راه اندازی موتورها معمولا بین 4 تا10 برابر مقدار نامی آن می باشد.

در صورتی كه بخواهیم از یو پی اس برای حفاظت از بارهایی با جــریان لحظه ای زیاد مــانند پرینتر های لیزری و موتورها استفاده كنیم ،يو پي اس UPS مورد نظر باید از مشخصات الكتریكی قویتری برخوردار باشد.

يو پي اس UPS – كارت اس ان ام پی SNMP چیست؟

اس ان ام پی SNMP مخفف Simple Network Management Protocol به معنای پروتكل مدیریت تجیزات شبكه می باشد

كه كارت و یا برد اس ان ام پی SNMP به دستگاههایی مانند روتر ، سوئیچ و هاپ و كامپیوتر و پرینتر و یو پی اس UPS و غیره متصل و آنها را به شبكه وصل می نماید و مانند یك نود در شبكه شناخته و از طریق اینترنت و راه دور قابل مانیتورینگmonitoring و مدیریت management كردن می باشد.

  • یكپارچه شدن كارت snmp با یك نرم افزار پیشرفته مدیریتی ups (View power)، باعث می شود تا كارت مدیریتی snmp به عنوان یك راه حل ارتباطات پیشرفته ، كار مانیتورینگ و مدیریت ups را انجام دهد.
  • این كارت مدیریتی snmp اجازه می دهد تا از راه دور كار مدیریتی و مانیورینگ چندین یو پی اس از هر نقطه با دسترسی به اینترنت صورت گیرد.
  • نرم افزار view power و كارت مدیریتی snmp مانع از دست دادن داده ها در هنگام قطع برق و باعث ذخیره كردن داده های برنامه نویسی می شوند، همچنین از خاموش شدن سیستم عامل در طول قطع برق نیز محافظت می كند.
  • مجهز شدن به كارت snmp و نصب با نرم افزار view power باعث می شود شرایط برقی چندین یو پی اس در هر زمان و مكان، مدیریت و مانیتورینگ شود.
ویژگی های كارت اس ان ام پی SNMP:
  •  قابلیت اتصال به اینترنت و نمایش اطلاعات كامل یو پی اس (UPS)
  •  قابلیت دریافت اطلاعات با پروتكل های مختلف برای برقراری ارتباط با یو پی اس های (UPS) متنوع
  • قابلیت اجازه كنترل و مانیتورینگ چند یو پی اس از طریق پورت ارتباطی شبكه RJ-45
  • قابلیت نمایش زمان واقعی داده های یو پی اس به صورت نمودار پویا (ولتاژ، فركانس، سطح بار، میزان باتری)
  •  قابلیت اعلام هشدار توسط آلارم شنیداری، اس ام اس، ایمیل(در صورت وجود سرور مربوطه)
  • قابلیت ذخیره سازی داده های قدیمی در پایگاه داده متمركز PC
  •  قابلیت Password گذاری از طریق IP های متفاوت جهت بالا بردن ضریب امنیت و دسترسی از راه دور
  •  قابلیت ارسال فرمان خاموش سازی shut down و یا راه اندازی مجدد یو پی اس (UPS)از راه دور
  • قابلیت كار با یو پی اس های (UPS) تكفاز و سه فاز

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
2 3533

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

نظرات

  • خرید ups

    ممنون از مقاله مفیدتون

    • پرشین تجارت

      خواهش میکنم. ممنونیم از حسن نظر شما

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ