آیا کاهش تعرفه مواد اولیه صنعت نساجی به کاهش قاچاق کمک می کند؟
آیا کاهش تعرفه مواد اولیه صنعت نساجی به کاهش قاچاق کمک می کند؟
واتساپ: 09018317558 02142326

آیا کاهش تعرفه مواد اولیه صنعت نساجی به کاهش قاچاق کمک می کند؟

تعرفه مواد اولیه صنعت نساجی

تعرفه واردات مواد اولیه صنعت نساجی، کاهش 5 درصدی داشته است  ، به گزارش ایلنا، علی شیبانی در برنامه تلویزیونی با اشاره به این که قاچاق رقیب صنعت نساجی و پوشاک است گفت: باید کاری کنیم که محصولات داخلی از لحاظ قیمت و کیفیت چنان مطلوب باشد که بتواند با جلب رضایت خریداران داخلی، کالای قاچاق را از فهرست انتخاب مردم حذف کند.

نایب رئیس انجمن صنایع نساجی از تعرفه بالای گمرکی بر واردات مواد اولیه نساجی انتقاد کرد و گفت: تولید پنبه کشور حدود 50 تا 60 هزار تن بوده که باید 120 هزار تن دیگر وارد کنیم و برای همین ماده اولیه ما تا 20 درصد تعرفه می دادیم و الان البته به 5 درصد کاهش یافته است که همین مقدار هم زیاد است و ما انتظار داریم حق گمرکی و تعرفه بر واردات مواد اولیه کمتر ازین باشد.

محصولات پتروشیمی بخش دیگری از مواد اولیه صنعت نساجی است که در داخل کشور با کیفیت خوب و مقدار مناسب تولید می شود اما متاسفانه همین مواد پتروشیمی را ما از ترکیه با قیمت ارزان تری می خریم و شرکت های پتروشیمی این مواد را صادر می کنند و ما با مصیبت مقداری از آن  را می توانیم از طریق بورس کالا تهیه کنیم.

شیبانی افزود: شرکت های پتروشیمی این مواد را به مقدار تعیین شده به بورس عرضه نمی کنند و وقتی ما نتوانیم مواد پتروشیمی را از بورس کالا بخریم باید برویم و از بازار آزاد تهیه کنیم.

خانم گلنار نصرالهی مشاور وزیر صنعت در امور نساجی و پوشاک نیز گفت: صنعت نساجی ما صنعت بسیار توانمندی است که می تواند همزمان با واردات به تولید ادامه دهد و با محصولات وارداتی رقابت کند.با توجه به قوانین و ضوابط می توان واردات را مدیریت کرد و ما می توانیم 80 تا 90 درصد نخ مورد نیاز کشور را در داخل تولید می کنیم.

مشاور وزیر صنعت درباره تعرفه واردات مواد اولیه نساجی گفت: در همه دنیا حقوق گمرکی از واردات بین 3 تا 10 درصد گرفته می شود و این 5 درصدی هم حقوق گمرکی است که از واردات مواد نساجی اخذ می شود  که 4 درصدش حقوق گمرکی است که طبق قانون از هر کالایی که وارد کشور شود اخذ می شود و یک درصد باقیمانده آن هم سود بازرگانی است.

خانم نصرالهی همچنین با اشاره به جلسه ای که هفته گذشته درباه مواد پتروشیمی تشکیل شد گفت: در این جلسه تصمیمات خوبی گرفته شد از جمله این که صادرات محصولات پتروشیمی از طریق واسطه ها ممنوع شد و یا این که افرادی وارد بورس کالا می شدند که شاید بیشتر از نیازشان مواد پتروشیمی می خریدند که قرار شد به اندازه مصرف 6 ماه گذشته شان بتوانند مواد پتروشیمی تهیه کنند و دیگر این که پتروشیمی ها قول دادند مواد بیشتری را وارد بورس کالا کنند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-3-13
0 1946

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ