ابزارهای گوناگون چین برای جنگ تجاری با آمریکا
ابزارهای گوناگون چین برای جنگ تجاری با آمریکا
واتساپ: 09018317558 02142326

ابزارهای گوناگون چین برای جنگ تجاری با آمریکا

ابزارهای گوناگون چین برای جنگ تجاری با آمریکاابزارهای گوناگون چین برای جنگ تجاری با آمریکا – در حال حاضر بسیاری از شرکت های حوزه فناوری آمریکا، از جمله شرکت اپل، وابستگی زیادی به بازار مصرف چین دارند و بخش قابل توجهی از درآمد خود را در بازار این کشور تأمین می کنند. در چنین شرایطی محدودیت واردات این محصولات، ابزار مهم چین در جنگ تجاری با آمریکا محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد مقاومتی آمریکا و چین به تازگی وارد مرحله جدیدی از جنگ تجاری شده اند. این دو کشور هرکدام لیستی از کالاهای کشور مقابل را منتشر کرده اند و اعلام کرده اند قصد دارند بر واردات آن ها تعرفه بیشتری وضع نمایند.لیست آمریکا کالاهای زیادی را شامل می شود که در حال حاضر بیش از ۶۰ میلیارد دلار از صادرات چین به این کشور را به خود اختصاص داده اند. به طور متقابل کشور چین نیز برخی از کالاهای مهم وارداتی و ترخیصی از آمریکا را در لیست خود جای داده است.

محدودیت های تعرفه ای مقدمه شروع جنگ تجاری

در حال حاضر دولت فعلی آمریکا معتقد است تعرفه های پایین آمریکا بر واردات محصولات از دیگر کشورهای جهان، خصوصا کشور چین، یکی از عوامل اصلی واردات گسترده و کسری در تراز تجاری این کشور است. به همین دلیل افزایش تعرفه واردات، مهم ترین ابزار دولت آمریکا برای مدیریت واردات محسوب می شود.

اما کارشناسان معتقدند افزایش تعرفه واردات از سوی هرکدام از کشورها به منزله شروع یک جنگ تجاری است که در ادامه با اقدامات متقابل طرف دیگر همراه می شود و در نهایت به یک جنگ تجاری گسترده منجر خواهد شد.

ضرر شرکت های صادراتی آمریکا و چین با شروع جنگ تجاری

شروع جنگ تجاری بر عملکرد شرکت های صادراتی هردو کشور اثرگذار خواهد بود. در حال حاضر شرکت های آمریکایی متعددی در چین فعالیت می کنند و وابستگی زیادی به فروش محصولات خود در بازار پر سود این کشور دارند. در مقابل بسیاری از شرکت های چینی نیز در حال فعالیت در بازار آمریکا هستند. جنگ تجاری موجب می شود شرایط فعالیت این شرکت ها در بازار کشور مقابل با مشکلات فراوانی همراه شود.

کارشناسان معتقدند به طور خاص تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و خودروسازان آمریکایی از محدودیت صادرات به چین بسیار متضرر خواهند شد.با اینحال اثرگذاری محدودیت های تجاری، تنها به شرکت های صادراتی ختم نمی شود؛ چراکه فرآیندهای تولیدی این شرکت ها به شکل زنجیره ای به شرکت های متعددی دیگری مرتبط است و رکود در تجارت خارجی، به کاهش میزان تولید و فروش بسیاری از شرکت های دو کشور خواهد شد.

تحریم محصولات های تک آمریکایی، ابزار مهم چین در جنگ تجاری – ابزارهای گوناگون چین برای جنگ تجاری با آمریکا

اما مهم ترین تأثیر محدودیت واردات کشور چین از آمریکا در زمینه محصولات مرتبط با حوزه فناوری خواهد بود. در حال حاضر شرکت های آمریکایی جایگاه ویژه ای در تولید محصولات مرتبط با فناوری دارند و از این منظر در بین شرکت های جهان پیشرو محسوب می شوند. اما این شرکت ها برای تداوم پیشروی خود به بازار مصرف بزرگ کشور چین وابسته هستند.

به طور خاص شرکت اپل، که به تازگی به اولین شرکت جهان با گردش مالی سالانه بیش از هزار میلیارد دلار تبدیل شده است، بخش زیادی از سود سالانه خود را از بازار کشور چین تأمین می کند.در نیمه ابتدایی دهه جاری میلادی، حضور شرکت اپل در بازار چین با سرعت بالایی افزایش یافت؛ به طوریکه در سال ۲۰۱۵ میلادی، درآمد این شرکت در بازار چین به بیش از ۵۸ میلیارد دلار، معادل یک چهارم کل درآمد این شرکت افزایش یافت.گرچه در سه سال اخیر به دلیل رشد قابل توجه تولیدکنندگان تجهیزات الکترونیکی در چین، میزان درآمد اپل در بازار چین کاهش یافته است، اما همچنان این شرکت بخش قابل توجهی از درآمد خود را از چین کسب می کند و به همین دلیل به بازار این کشور وابسته است.در چنین شرایطی محدودیت واردات محصولات شرکت اپل و یا دیگر شرکت های حوزه فناوری آمریکا، از سوی کشور چین، ضررهای فراوانی برای شرکت های آمریکایی به همراه خواهد داشت.

برگرفته از: رویترز و استاتیستا

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-1-27
0 1850

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ