اخذ مجوز تجهیزات رادیویی
اخذ مجوز تجهیزات رادیویی
واتساپ: 09018317558 02142326

اخذ مجوز تجهیزات رادیویی

طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، ساخت و تولید، واردات، صادرات، خرید و فروش ، انتقال مالکیت و استفاده از انواع تجهیزات رادیویی باید با اجازه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام گردد. و مدارک مربوطه را به اداره کل صدور پروانه سرویس های رادیویی ارسال کنند تا با بررسی و تایید مدارک مجوز برای متقاضیان صادر شود. جهت آشنایی با اخذ مجوز تجهیزات رادیویی با ما همراه باشید.

اخذ مجوز تجهیزات رادیویی بررسی اخذ مجوز تجهیزات رادیویی

 

در این مقاله ما درباره ی اخذ مجوز تجهیزات رادیویی تحقیق و بررسی های لازم را انجام داده ایم تا متقاضیان برای اخذ  این مجوز به سهولت با مراحل آن آشنا شوند و به صورت کلی درباره  اینکه چه قواعد و مقررات را  باید بدانند و چه اموری را برای اخذ مجوز تجهیزات رادیویی باید انجام دهند اطلاعات کاملی را برای این افراد عنوان کردیم.  جهت آشنایی با اخذ مجوز تجهیزات الکترونیکی پیشنهاد می کنیم مقاله اخذ مجوز تجهیزات الکترونیکی را مطالعه نمایید.

 

مجوز سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی

 

بر اساس بند 5 ماده 1 آیین‌نامه ، تایید نمونه تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات، مصوب جلسه شماره 53 مورخ 10/9/87 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و ماده 6 قانون استفاده از بیسیم‌های اختصاصی وآماتوری مورخ 25/11/1345 هرگونه ورود، تولید و عرضه تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات شامل دستگاه‌های مخابراتی، پستی، رادیویی، و فناوری اطلاعات مستلزم اخذ مجوزهای لازم از سازمان می‌باشند.

 

تجهیزات رادیویی چیست؟

 

تجهیزات رادیویی شامل تمام دستگاها و محصولات الکترونیکی و الکتریکی که از طیف و امواج رادیویی به صورت هدفمند مورد  استفاده قرار می گیرند.  مثل تلفن همراه، فرستنده های رادیویی و تلوزیونی، انواع رادیو وایرلس و… می باشند. که دارای آنتن قوی بوده که نحوه ی ارتباط در این دستگاه ها به صورت نقطه به نقطه می باشد. و از قابلیت های این تجهیزات می توان به: اتصال پرسرعت و پر قدرت به شبکه ، ارتباط بین مسافت های طولانی را نام برد.

 

مراحل اخذ مجوز تجهیزات رادیویی

 

در وهله اول متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و به همراه درخواست خود به شکل کتبی از طریق سایت www.cra.ir  ارسال نمایند.

در مرحله بعدی کارشناسان  مربوطه اگر اطلاعات متقاضیان با دستورالعمل ها مربوطه مطابقت پیدا کرده باشد، توسط مراجع مربوطه استعلام گرفته خواهد شد.

  • در صورت تایید مراحل بالا از متقاضی ضمانت نامه  ای مبنی بر حسن انجام تعهدات گرفته می شود.
  • ضمانت نامه ارسالی اگر مورد تایید کارشناس مربوطه و امور مالی سازمان قرار گرفته باشد ، مجوز صادر می گردد.
  • مجوز مربوطه در  پایگاه اطلاع رسانی سازمان درج می شود.

 

مدارک مورد نیاز برای صدور مجوز تجهیزات رادیویی

 

  • تصویر آگهی آخرین تغییرات شرکت  -درخواست متقاضی -لیست بیمه کارکنان
  • فرم تكميل شده مشخصات فردی مديرعامل و اعضاي هيئت مديره در دو نسخه -پروانه اشتغال معتبر
  • تصاویر کارت ملی مدیر عامل و اعضا هیئت مدیره
  • ارائه گزارش آمار فعالیت شرکت (پس از صدور پروانه- هر سه ماه یک بار)
  • تصاویر تمام صفحات شناسنامه (برابر اصل) مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره
  • تصاویر برابر اصل شده تمام صفحات اساسنامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره
  • معرفی کارشناس فنی توسط مدیر عامل
  • تصویر مدرک تحصیلی (برابر اصل شده) کارشناس فنی معرفی شده
  • دو قطعه عکس پرسنلی 4*3 مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره
  • فرم تکمیل شده اعلام نشانی مراکز خدمات پس از فروش و شعب منضم به کروکی محل آنها
  • فرم تکمیل شده تعهدنامه (موارد فنی) در سربرگ رسمی و با امضاء بالاترین مقام صاحب امضاء و مهر شرکت
  • تعهدنامه شرکت مبنی بر ارائه خدمات پس از فروش محصولات (حداقل یک سال)

 

گواهی تأیید نمونه

 

یکی از مراحل اخذ مجوز برای تجهیزات رادیویی گرفتن گواهی تایید نمونه است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گواهی تأیید نمونه، را صادر می‌کند. در این سند، گواهی می‌شود که تجهیزات مخابراتی و رادیویی مربوطه، با استاندارد های فنی و مقررات تصویب شده ی سازمان تطبیق کامل دارد و استفاده از آن برای اتصال به شبکه‌های ارتباطی کشور، مجاز و بدون مانع می باشد.

 

نحوه ی گرفتن گواهی تایید نمونه

 

برای دریافت گواهی تأیید نمونه، پس از اینکه روال امور اداری را طی کردیم و مکاتبات با آزمایشگاه‌ها را انجام دادیم، یک نمونه از کالا برای آزمایشگاه‌های معین و تأیید شده فرستاده می‌شود. در آزمایشگاه مدارک، پیکربندی کالاها و نصب آن را بررسی می کنند، آزمایش های لازم و آزمون‌هایی برای بررسی کیفیت انجام می دهند و در اخر اگر تمام این موارد مورد تایید و طبق استانداردهای مجاز باشد، گواهی تأیید نمونه از طرف سازمان تنظیم مقررات برای تجهیزات مربوطه صادر می‌گردد.

 

مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی چیست؟

 

این مجوزها شامل تائید نمونه، گزارش تایید، مجوز ترخیص، مجوز بهره برداری، مجوز واردات و صادرات و مجوز خرید و فروش می باشد. براین اساس واردات، صادرات، ساخت و تولید، خرید و فروش و انتقال مالکیت تجهیزات فوق منوط به اجازه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشد.

 

چه کسانی به این مجوز نیازمند هستند؟

 

اشخاص حقيقی يا حقوقی که قصد  واردات و یا  صادرات  تجهیزات رادیویی و افراد با  سابقه واردات و صادرات در این زمینه و   افراد دارای کارت بازرگانی، برای استفاده و نصب و راه اندازی تجهیزات رادیویی، باید اقدام به اخذ مجوز برای این دسته از ابزار های کنند. کالاهایی که دارای مجوز سازمان تنظیم مقررات هستند در واقع مجوز استاندارد را نیز شامل می شود  و دیگر نیازی به مجوزی که  اداره استاندارد آن را صادر می کند، ندارند.

 

در چه صورت مجوز باطل میگردد؟

 

کسانی که مدت اعتبار مجوز آنها به اتمام رسیده و هیچ اقدام و تعهدی برای تمدید آن انجام ندادند بر اساس قانون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجوز آنها لغو می گردد و تجهیزات شبکه ی رادیویی جمع آوری خواهند کرد و استفاده از آنها بدون مجوز پیگرد قانونی دارد.

 

تجهیزات رادیویی مجاز چیست؟

 

تجهیزات رادیویی مجاز به دستگاههایی گفته میشوند که از سازمان تنظیم مقررات دارای مجوز تایید نمونه باشند و فعالیت این دستگاه ها در کشور بلا مانع هستند.

 

نقش ارگان دولتی در اخذ مجوز تجهیزات رادیویی

 

دستگاه اجرایی مربوط به اخذ مجوز تجهیزات رادیویی ، وزرات ارتباطات و فناوری، بخش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که متولی صدور مجوز بر عهده معاونت امور رادیویی می باشد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-9-22
0 1553

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ