استفاده از رمزارزها در تجارت بین الملل
استفاده از رمزارزها در تجارت بین الملل
واتساپ: 09018317558 02142326

استفاده از رمزارزها در تجارت بین الملل

یکی از مهم ترین مسائل مربوط به تجارت و بازرگانی بین المللی، بحث نقل و انتقالات وجوه و تضمین است که این موضوع با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی شکل جدیدی به خود گرفته و امروزه استفاده از رمزارزها در تجارت بین المللی در حال گسترش است.

در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از مسائل مهم و کاربردی آشنا کنیم که به نقل و انتقالات وجوه و هزینه هایی که لازم است در زمینه واردات و صادرات پرداخت شود، مرتبط می باشد، اگر در این زمینه اطلاعات کمی دارید؛ پس تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

 

اطلاعیه بانک مرکزی در خصوص ارز صادراتی

 

رمز ارزها و تجارت بین المللی

 

به دلیل تنوع سازوکارهای مالی که در سطح دنیا جریان دارد تمامی کشورهایی که به نحوی با واردات و صادرات و به طور کلی با تجارت بین المللی در ارتباط هستند، نیاز است برای ارتباط سازنده و به توافق رسیدن طرفین، به تمامی نقل و انتقالات مدرن دسترسی داشته باشند.

گشایش اسناد اعتباری، ارتباطات بین بانکی و صندوق ضمانت صادرات از ابزارهای انتقال اعتبار در بحث های پرداختی است که امروزه سامانه های بلاکچین یا رمزارزها وارد عرصه تجارت بین المللی شده اند.

رمزارزها در تجارت بین المللی بحث های کاربردی زیادی در امور تجاری دارند و با استفاده از آن طرفین تجاری می توانند به یکدیگر تضمین متقابل دهند.

 

سامانه جامع تجارت رمزارزها در سامانه جامع تجارت

 

رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص رمزارزها به صورت خوشبینانه صحبت کرده است و ارز دیجیتال را وسیله ای برای انتقال اعتبار صادرکننده به واردکننده کالا دانست.

بنابراین برای به ثمر رسیدن این اتفاق لازم است سامانه رمزارزها با سامانه جامع تجارت متصل شوند و از این طریق فعالان اقتصادی و صادرکنندگان بتوانند از رمزارزها در تجارت بین المللی استفاده کنند.

 

افراد مجاز به استفاده از رمزارزها

 

محدودیتی در استفاده از رمزارزها برای تجارت های بین المللی وجود ندارد و طبق گفته رئیس سازمان توسعه تجارت ایران همه فعالان اقتصادی می توانند از این رمزارزها استفاده کنند.

بنابراین تجار و بازرگانان به جای روپیه، روبل، یورو و دلار می توانند از رمزارزهایی مانند تتر و بین کوین استفاده کنند که نوعی اعتبار به حساب می آید و قابلیت انتقال توسط فروشنده ها و واردکننده ها وجود دارد.

 

محدودیت فروش ارز صادرات طلا لغو شد

 

کشورهای فعال در زمینه رمزارزها و استفاده در تجارت بین المللی

 

استفاده از رمزارزها به یک کشور خاص محدود نمی شود، اگرچه کشورهایی نظیر پاکستان، عراق، افغانستان محدودیت استفاده در اجرای این ابزار را دارند، اما کشورهای چین، روسیه، جنوب شرقی آسیا کشورهایی فعالی هستند که با کشور ایران فعالیت گسترده تجاری دارند.

 

مزیت های استفاده از رمزارزها در تجارت بین المللی

در اینجا به چند مورد از مزایایی که رمزارزها در دنیای تجارت دارند، اشاره می کنیم:

  • کاهش تراکنش بین المللی: این مبحث که به کارمزد معاملات و انتقال هزینه های مربوط است باعث می شود که هیچ گونه مالیاتی توسط تجار پرداخت نشود
  • تضمین امنیت پرداخت برای کلیه کسانی که از رمزارزها جهت پرداخت نقل و انتقالات ارزی استفاده می کنند
  • استفاده از یک ارز واحد و متناسب با نرخ استاندارد و ثابت برای کلیه افراد
  • انتقال سریع پول
  • نگهداری ایمن و صحیح سوابق معاملات

با توجه به مزیت هایی که بلاکچین ها دارند، معایب آن قابل چشم پوشی است و تنها عیبی که می توان به این رمزارزها گرفت، قانونی نبودن آن در برخی از کشورها می باشد.

 

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با سال ها سابقه و رزومه کاری درخشان توانسته است در زمینه تجارت و بازرگانی به صورت پیش رو عمل کند و فعالیت گسترده ای در زمینه واردات و صادرات انواع کالا دارد.

این گروه با توجه به آخرین مبادلات ارزی، جهت نقل و انتقالات بین المللی به صورت تخصصی وارد عمل شده است و امور بازرگانی نظیر واردات، صادرات کالا و ترخیص انواع کالای مختلف را مطابق با قوانین و مقرراتی که در کشور و دنیا وضع شده است، انجام می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص استفاده از رمزارزها در تجارت بین المللی کالای خود می توانید با کارشناسان گروه پرشین تجارت دوان ارتباط برقرار کنید.

با توجه به مطالبی که در این مقاله ذکر شد می توان گفت که استفاده از رمزارزها در تجارت بین المللی به سرعت در حال گسترش است و با توجه به مزایایی که برای تجار و فعالان اقتصادی فراهم می کند، بهترین گزینه پیشنهادی جهت کاهش هزینه ها می باشد

به این نوشته امتیاز دهید
4/5 - (1 امتیاز)
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-9-2
0 446

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ