استفاده از کارت بازرگانی یک‌بار مصرف در صادرات
استفاده از کارت بازرگانی یک‌بار مصرف در صادرات
واتساپ: 09018317558 02142326

استفاده از کارت بازرگانی یک‌بار مصرف در صادرات

استفاده از کارت بازرگانی یک‌بار مصرف در صادراتاستفاده از این کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف در صادرات و واردات تفاوت عمده دارد، عمده صادرات در اختیار تولیدکنندگان است. شرکت‌های بزرگ که برای صادرات وضعیتشان مشخص است. مثلا  فرایند تولید تا صادرات در پتروشیمی‌ها رصد می‌شود. در حوزه لبنیات و شیرینی و شکلات شرکت‌های بزرگ هستند. درباره بازگشت ارز ناشی از صادرات به داخل کشور یا باید آن را برگرداند یا امتیاز آن را در بازار ثانویه واگذار کند، لذا خیلی مشکلی ندارد، چون زنجیره نظارت وجود دارد.

مدیرکل صادرات گمرک با بیان اینکه صادرات با هر شکلی چه کارت بازرگانی یک‌بار مصرف یا دائمی زنجیره نظارتی و کنترلی آن قطع نمی‌شود و با واردات تفاوت دارد، چون در این رویه پس از ترخیص کالا حلقه‌های دیگر مفقود است.

بیشتر بدانید :

كارت مجاورتی یا prox card و آینده آن

وی در پاسخ به این سؤال که با کارت بازرگانی یکبار مصرف و شرکت صوری ارز صادراتش را تعیین تکلیف نمی‌کند، بیان داشت: نمی‌تواند ارز را تعیین تکلیف نکند. ارز صادراتی قابل واگذاری است و سود دارد.طبیعی است وقتی محدودیت و ممنوعیت در هر شکلی و هر جایی ایجاد کنید، طبعا در کنار آن یکسری تخلفات شکل می‌گیرد و غیرعادی نیست.

مدیرکل صادرات گمرک با بیان اینکه باید بررسی دقیق شود که چه میزان استفاده از کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف در صادرات رواج یافته است، گفت: راهکار اصلی برخورد از سرمنشأ این کارت‌ها است. مسئولیت صدور کارت کجاست. البته برای مبارزه با یک فرایندی هیچ کس نمی‌تواند به تنهایی فرایند‌ها را اصلاح کند، عواملی در آن دخیل هستند و سهم آنها باید مشخص شود.

وی در پاسخ به این سؤال که نقش سامانه‌ها در صادرات چیست، آیا نمی‌توان از بروز تخلف ارزی در صادرات جلوگیری کرد، اظهار داشت: فرایندها از صدور کارت، ثبت سفارش، گمرک، مالیات به هم متصل هستند.

بیشتر بدانید :

شامانی در مورد اینکه نظارت معمولا پس از انجام تخلف است و حقوق دولت به درستی وصول نمی‌شود، افزود: برای پیشگیری ابتدا باید سرچشمه صدور کارت اصلاح شود.این مقام مسئول گمرکی در مورد اینکه گمرک چه برنامه‌ای برای کاهش بروز چنین تخلفات احتمالی دارد، خاطرنشان کرد: اثرگذاری اصلاح فرایند کارت بازرگانی بیشتر از پیگیری آن در گمرک است. در ورودی بهتر می‌توان چنین مواردی را کنترل کرد.امکان دارد که در صادرات از کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف برای سوءاستفاده از ارز اتفاق افتاده باشد، اما نسبت به واردات کمتر است. هر سیاستی که ممنوعیت و محدودیت داشته باشد، به تخلف منجر می‌شود.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-6-10
0 1933

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ