افزایش 30 درصدی صادرات در مناطق
افزایش 30 درصدی صادرات در مناطق
واتساپ: 09018317558 02142326

افزایش 30 درصدی صادرات در مناطق

افزایش 30 درصدی صادرات در مناطق

افزایش 30 درصدی صادرات در مناطق آزاد ، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی كشور از افزایش 30 درصدی صادرات در مناطق آزاد در سال گذشته خبر داد.

اكبر تركان در اتمام برنامه سفر دو روزه به ارس و افتتاح و كلنگ‌زنی پروژه‌های متعدد با 800 میلیارد ریال، از تحقق نرخ رشد با اشتغال مناسب در منطقه آزاد ارس خبر داد.

افزایش_نرخ_صادرات

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی كشور تحقق نرخ رشد با اشتغال مناسب را جزو اهداف مناطق آزاد ایران برشمرد و گفت: بعضی از صنایع بزرگ برای ایجاد هر نفر اشتغال به یك میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز دارند درحالیكه ما علاقمند به سرمایه‌گذاری 20 هزار دلاری به ازای هر نفر اشتغال هستیم. وی با بیان اینكه كارهای خوبی برای اجرای نرخ رشد بالا و اشتغال مناسب در ارس انجام شده است، تحقق 350 شغل در سه ماهه نخست امسال بر اساس پیش بینی ایجاد 1900 نفر شغل در سالجاری را بیانگر موفقیت برنامه‌های ارس عنوان كرد.

تركان از تحقق افزایش 30 درصدی صادرات مناطق آزاد در سال گذشته خبر داد و گفت: افزایش صادرات از 620 میلیون دلار در سال 1394 به 830 میلیون دلار در سال 1395 نشانگر این موضوع است. امسال افزایش صادرات كالاهای تولید شده در مناطق آزاد به یك میلیارد دلار را هدف‌گذاری كرده‌ایم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ایران گفت: سال گذشته زیرساخت‌های برق، گاز و سیستم مدرن آب و فاضلاب در ارس احداث شد و اكنون عمده زیرساخت‌های ارس برای سرمایه‌گذاری‌های مختلف ساخته شده است.

بیشتر بدانید :

افزایش 30 درصدی صادرات در مناطق – ارس الگوی سیستم‌های گلخانه‌ای مدرن

 تركان ارس را الگوی سیستم‌های گلخانه‌ای مدرن برشمرد و گفت: سرمایه‌گذاری‌های خوب در حوزه تولید، بسته‌بندی و استانداردسازی واحدهای گلخانه‌ای در ارس انجام شده است. ارس سرآمد سرمایه‌گذاری در گلخانه‌های سنتی و مدرن است.

تركان گفت: امروز ارس به الگو و منطقه‌ای آموزشی برای سیستم‌های گلخانه‌ای تبدیل شده و بر این اساس از منطقه آزاد ماكو برای الگوگیری و اجرای این سیستم‌ها در آن منطقه دعوت كرده‌ام.

وی صادرات محصولات گلخانه‌ای ارس به كشورهای همسایه و روسیه و همچنین فعالیت یك كارخانه تولید سازه‌های گلخانه‌ای و صادرات به قزاقستان و ازبكستان را جزو فعالیت‌های خوب در این حوزه عنوان كرد. وی سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف و همچنین صنایع پایین دستی نفت در ارس را خوب ارزیابی كرد. طی سفر دو روزه اكبر تركان مشاور رییس جمهور به منطقه آزاد ارس، 13 پروژه با اعتبار 800 میلیارد ریال در این منطقه آزاد افتتاح و كلنگ زنی شد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1369

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ