فهرست جدید اقلام معاف از پرداخت مابه التفاوت ارزی
فهرست جدید اقلام معاف از پرداخت مابه التفاوت ارزی
واتساپ: 09018317558 02142326

فهرست جدید اقلام معاف از پرداخت مابه التفاوت ارزی

فهرست جدید اقلام معاف از پرداخت مابه التفاوت ارزیفهرست جدید اقلام معاف از پرداخت مابه التفاوت ارزی ، به گزارش روابط عمومی ایران با افزایش ۱۷۳ قلم کالای دیگر تعداد کالاهایی که مشمول معافیت از پرداخت ارزی می شوند به ۳۶۳۷ قلم کالا رسید. بر اساس این گزارش ،اقلام افزوده شده در گروههای ، کشاورزی، معادن، شیمایی ، برق و الکترونیک، فلزی و لوازم خانگی ، ماشین سازی و تجهیزات است.

گمرک ایران در راستای اهداف عالی خود که استفاده از تمام  ظرفیت ها و ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی، واردکنندگان و صادرکنندگان است، پیشنهاد واردات کالا بدون انتقال ارز برای کالاهای موجود در انبارها را داد که مورد تصویب هیئت وزیران قرار گرفت. بر این اساس به پیشنهاد گمرک ایران ثبت سفارش با اعتبار حداکثر یک ماه برای ترخیص جهت واردات کالا به استثنای خودرو که تا قبل از تاریخ تصویب این تصویب نامه دارای قبض انبار اماکن گمرکی ، مناطق آزاد تجاری _ صنعتی و ویژه اقتصادی باشند بدون انتقال ارز و با ارز متقاضی از سوی هیات وزیران بلامانع اعلام شده است .

همچنین ترخیص کالاهایی که تاریخ صدور ثبت سفارش آنها اول مرداد ماه سالجاری است، بدون رعایت سقف ارزشی واردات موضوع تبصره ۳ اصلاحی بند ۲ ماده ۱۰ آئین نامه اجرایی قانون مقررات واردات و صادرات موضوع تصویب نامه شماره ۴۹۷۵۱/ت ۵۵۵۴۹ ه بلامانع است .

بر اساس این گزارش ، در حال حاضر 3 هزار و 637 قلم کالا مشمول معافیت از پرداخت مابه التفاوت ارز شده اند ، بنابراین در زمان ترخیص این کالاها که به تفکیک کد تعرفه هر کالا به گمرکات ابلاغ و اطلاع رسانی شده است، نیازی به تاییدیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و یا تعهد بانکی نیست .اگر کالایی مشمول فهرست معافیت ها نبود ، وارد کننده کالا می تواند به بانک مراجعه و با ارائه تعهد و اخذ کد رهگیری بانک نسبت به ترخیص ۱۰۰ درصد کالای خود از گمرکات اقدام نماید .

گمرک ایران همچنین از واحدهای تولیدی درخواست کرد تا از تسهیلات ترخیص نسیه ؛ ترخیص کالا با نگهداشتن بخشی از کالا به ازای حقوق و عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده یا ترخیص درصدی کالا ، تسهیلات جدید ورود موقت و استرداد حقوق ورودی نهایت استفاده را نمایند .

دانلود لیست کامل کالاهای معاف از پرداخت مابه التفاوت

 

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-6-26
0 1549

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ