بازرسی کالاهای وارداتی و صادراتی
بازرسی کالاهای وارداتی و صادراتی
واتساپ: 09018317558 02142326

بازرسی کالاهای وارداتی و صادراتی

در بحث تجارت بازرسی کالاهای وارداتی و صادارتی امر مهمی می باشد ، اصطلاح بازرسی به طور کلی به فعالیت بازرسی محصولات اشاره دارد. بازرسی کیفیت معمولا یک چک لیست از پیش تنظیم شده را دنبال می کند که براساس مشخصات محصول است.

استاندارد-و-بازرسی-کالا

بازرسی کالاهای وارداتی و صادراتی

 

کسب و کارهای که کالاها و خدمات را در بازار جهانی می فروشند ،  ملزم به رعایت مقررات کنترل صادرات هستند که این امر توسط بازرس کالاهای وارداتی و صادارتی انجام می گیرد ، انجام یک ارزیابی صادراتی که منجر به نتایج می شود یک امر مهم است ، ارزیابی برنامه صادراتی شما گامی حیاتی در مسیر پیشرفت است. ارزیابی کالاهای وارداتی و صادارتی بخش مرکزی برای اطمینان از رعایت مقررات صادراتی است.

این به عنوان یک نقشه راه عمل می کند که به شرکت شما کمک می کند تا از جریمه های ناخواسته ای که با تخلفات تجاری همراه است در امان هستید. همراهی یک بازرس کالاهای وارداتی و صادارتی در امر صادارت باعث کاهش خطا و پیشرفت زودتر امور می شود که این  امر می تواند ابزار ارزشمندی در شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه شما باشد و اجازه می دهد شکاف های جدی که ممکن است شرکت شما را در برابر تخلفات آسیب پذیر کند شناسایی و رفع شوند. خطرات تجارت با بازرسی و آزمایش محموله ها با بازرسی صادرات و واردات کاهش می یابد .

کالاهای فله با ارزش بالا مانند نفت خام، مواد شیمیایی ، سوخت، غلات ، روغن های خوراکی و بسیاری از محصولات دیگر برای حمل و نقل و کمیت و کیفیت موجودی اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و تأیید می شوند. بازرسان از مخازن ذخیره‌سازی فله ، تانکرها ، کشتی‌های باری ، تأسیسات ذخیره‌سازی و انتقال به واگن‌های ریلی و انبارها ، محصولات را بررسی و نمونه‌برداری می‌کنند.

 

بازرسی کالا های وارداتی و صادراتی

بازرسی کالا های وارداتی و صادراتی

خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در زمینه خدمات بازرسی کالا

 

گروه بازرسی پرشین تجارت دوان همواره متعهد به ارائه بالاترین کیفیت خدمات بازرسی می باشد جهت مشاوره بازرسی کالا می توانید با کارشناسان ما در ارتباط بوده و در زیر به برخی از این کیفیت خدمات اشاره می کنیم :

 

  • دقت : در تمام مراحل فرآیند بازرسی و صدور گواهی نامه، و در ارزیابی های کنترل تلفات و خدمات بررسی
  • صداقت : در رعایت بالاترین استانداردهای انطباق در بازرسی ها، آزمون ها، گواهی نامه ها و تحلیل ها
  • قابلیت اطمینان : در ردیابی کالا از بندر تا بندر و اطلاع رسانی کامل در تمام مراحل سفر
  • انگیزه : تلاش مستمر برای افزایش ارزش برای مشتریان

 

بازرسان برای به دست آوردن نتایج دقیق ، قابل اعتماد و قابل تکرار از روش ها و شیوه های پذیرفته شده صنعت و نظارتی پیروی می کنند. بازرسی کالاهای صادراتی و وارداتی نقش مهمی در ارزیابی کیفیت و کمیت کالا دارد. به درخواست مشتری انجام بازرسی کمی و کیفی ، بررسی اسناد ، بسته بندی ، علامت گذاری و غیره ، اطمینان تجار از کیفیت کالا و در نهایت صدور COI ، VOC ، گواهی PSI پس از ورود  و یا خروج از گمرک است .

اخذ گواهی بازرسی

اخذ گواهی بازرسی

الزام بازرسی کالاهای گمرکی چیست ؟

 

بازرسی کالاهای وارداتی و صادارتی به شما کمک می کند تا کیفیت و کمیت محصولاتی را که می خواهید وارد کنید یا صادرات کنید تأیید کنید. در بیشتر موارد ، این بازرسی ها قبل از حمل و نقل انجام می شود ، گاهی اوقات بر اساس مقررات (محلی) آنها اطمینان می دهند که کالاها با مشخصات فنی و استانداردهای کیفیت مطابقت دارند و مقدار آنها دقیق است.

در بحث ورود کالا به کشور نقش بسیار مهمی توسط مسئولان واردات و گمرک در تمام کشورهای جهان ایفا می شود. دوران جهانی شدن منجر به تعاملات بیشتر و بیشتر بین کشورهای مختلف جهان شد که منجر به افزایش حجم واردات و صادرات شد. برای مدیریت موثر همه این موارد، داشتن یک مجموعه آموزش دیده از مقامات و قوانین بسیار مهم است. برای هر کالایی که از مرزه ای بین المللی عبور می کند و وارد کشور می شود، روش ها و مستندات واردات لازم است. این می تواند از هدیه صرف تا محموله های بزرگ باشد. بازرسی کالاهای صادارتی و وارداتی در طول عملیات مهم حمل و نقل، انتقال نگهداری و ذخیره سازی رخ می دهد.

 

استعلام کالاهای صادراتی و وارداتی

 

اولین قدم در فرآیند بازرسی کالا، استعلام کالاهای صادارتی و وارداتی است که شخصی در مورد خرید محصولات شما سؤال می کند. هنگامی که یک خریدار ابراز علاقه به خرید کالا نشان می دهد در این مواقع باید استعلام کالا برای وی صادر شود . اول و مهمتر از همه ، قبل از اینکه هر چیزی بتواند به کشور وارد شود ، لیست کاملی از کالاهای وارد شده و برای چه هدفی باید به روز و ثبت شود. داده هایی از این دست را می توان از انجمن های صنفی و سازمان های تجاری بدست آورد.

 

وارد کننده سپس درخواست واردات را با صادرکننده برای عرضه کالا ارائه می دهد. پس از تسویه حساب بین وارد کننده و فروشنده ، نامه اعتباری به وارد کننده صادر می شود. وارد کننده ترتیب پرداخت پول پیش پرداخت را به محض ورود کالا به بندر می دهد.  تامین کننده خارجی پس از بارگیری کالا بر روی کشتی توصیه کشتی را به وارد کننده ارسال می کند تا اطلاعات مربوط به حمل کالا را بدهد. پس از دریافت کالا و انجام تمام بازرسی ها، هزینه های انبارداری نیز توسط واردکننده پرداخت می شود.

 

روند واردات و بازرسی کالا وارداتی و بالعکس صادارتی معمولا از این قاعده پیروی می کند؛ مگر اینکه کالا به عنوان کالای خطرناک شناخته شده باشد یا به طور خاص توسط دولت کشور درخواست شده باشد. برای اطمینان از این که این فرآیند به صورت یکپارچه انجام می شود، به تعدادی سند نیاز است که برای وارد کننده مهم است که دسترسی سریع به آن ها داشته باشد.

 

اسناد مورد نیاز برای بازرسی کالا

 

اسناد مورد نیاز برای بازرسی کالاهایی وارداتی و صادارتی  :

 

  • کلیه فاکتورها ، لیست های بسته بندی، گواهی هایی که مبدا محصول و توضیحات آن را مشخص می کند ، اظهارنامه GATT ، اسناد IET و هر مدرک دیگری که دولت مشخص می کند.
  • صدور مجوزهای فنی مورد نیاز برای واردات ماشین آلات و تجهیزات
  • ترکیب شیمیایی، پیوند تست مورد نیاز توسط گمرک مربوطه همگی در صورت واردات شیمیایی مورد نیاز هستند.
  • گواهی بهداشت گیاهی برای بخور دادن ، گواهی مبدا مورد نیاز برای واردات مواد غذایی فرآوری نشده، محصولات گیاهی، نقش چوب ، میوه ها و بذرها
  • گزارش تست و ترکیب برای واردات محصولات غذایی فرآوری شده
  • گواهی بازرسی رنگ آزو در واردات پارچه
  • PLAT T برای ارزیابی در صورت واردات گرانول پلاستیک ضروری است
  • مجوز EPCG ثبت شده، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن توسط وارد کننده، ضمانت نامه بانکی BG، گواهی امضا از بانک، کپی هیات مقررات، جزئیات تفاهم نامه و جزئیات مجوز قبلی واردات تحت مجوز EPCG
  • فرم لازم از تامین کننده برای سود گمرکی واردات سرامیک و کاشی

 

بازرسی گروه پرشین تجارت دوان برای امور واردات و صادارت قوانین مربوط به کالاهای وارداتی و صادراتی در خدمت شما تجار محترم می باشند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-10-10
0 346

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ