بازرسی کالا در مبدأ و مقصد
بازرسی کالا در مبدأ و مقصد
واتساپ: 09018317558 02142326

بازرسی کالا در مبدأ و مقصد

بازرسی کالا در مبدأ و مقصد ، در واقع در حکم سندی می باشد که توسط شرکت های بازرسی صادر می گردد. در معاملات صادرات و واردات، طرفین قرارداد در دو کشور مجزا ساکن هستند و اغلب بارگیری کالای سفارش داده شده نیز در کشور سومی انجام می شود. این به معنی است که تا زمانی که کالا به دست خریدار نرسد، نمی تواند مطمئن شود که آیا کالای دریافتی با آنچه که سفارش داده است، تطابق دارد یا خیر. این مسئله زمانی که کالا جزو محصولات با تاریخ انقضا باشد و یا جزو تجهیزات صنعتی باشد، نگرانی های بیشتری را در پی دارد.

بازرسی کالا در مبدأ

بازرسی کالا در مبدأ

دریافت گواهینامه بازرسی کالا، این اطمینان را به خریدار می دهد که فروشنده محصول مورد نظر را مطابق با تعهداتش در قرارداد به خریدار تحویل می دهد. گواهی بازرسی کالا، محصول خریداری شده را از نظر کمی و کیفی بررسی و تائید می کند.

 

بازرسی کالا در مبدأ و مقصد

 

شرکت های بازرسی کالا در کنار دیگر مجموعه ها شامل بانک ها، شرکت های بیمه، شرکت های حمل و نقل و … به خریدار کمک می کنند تا از آنچه که در حال انجام است، اطمینان داشته باشد.

بنابراین در تجارت بین المللی و جهانی، بازرسی کالا کمک بزرگی به طرفین معاملات می کند و به هر دو طرف شامل فروشنده و خریدار اطمینان خاطر می دهد. پس از دریافت گواهی بازرسی کالا، شرکت های حمل و نقل محصول دریافتی را همانگونه که هست به خریدار تحویل می دهند.

 

انواع گواهی بازرسی کالا

 

گواهی بازرسی کالا دارای انواع مختلفی است که در ادامه سعی کرده ایم، پیرامون هر یک، مختصرا توضیحاتی را ارائه دهیم.

بازرسی کالا

بازرسی کالا

بازرسی حین ساخت

 

بازرسی کالا در حین ساخت، در جهت کسب اطمینان از استفاده از روش های صحیح و اصولی و البته مطابق با استاندارد های جهانی در فرآیند تولید، انجام می شود. در این مرحله حتی کیفیت قطعاتی که در محصولات پیچیده تر نیز استفاده می شود، نمایان می گردد.

از طرفی دیگر اگر تغییراتی در فرآیند تولید، همچون افزایش ظرفیت و یا تغییر ماشین آلات مورد استفاده در خط تولید و … انجام شود، در بازرسی کالا در حین ساخت مشخص خواهد شد.

 

گواهی بازرسی پیش از حمل

 

این گواهی اثبات کننده این مسئله است که کالای مورد نظر از نظر کمی و کیفی در تعداد، وزن و حجمی که سفارش داده شده است، تحویل واحد حمل و نقل داده می شود.

گواهی بازرسی پیش از حمل کالا می تواند متناسب با قرارداد خریدار شامل موارد مختلفی از جمله بازرسی كمی و یا كیفی كالا، ارزیابی وضعیت بسته بندی، ارزیابی و تائید وسایل حمل و نقل، نظارت بر بارگیری و یا … باشد.

استاندارد و بازرسی کالا

استاندارد و بازرسی کالا

 

گواهی بازرسی کالا در مبدأ

 

بازرسی کالا در مبدا، قبل از حمل کالا انجام می شود. در این نوع از بازرسی یکی از شرکت های بازرسی که مورد تائید سازمان استاندارد است، باید قبل از اینکه کالای سفارشی به منظور حمل بارگیری گردد، آن ها را از نظر کمی و کیفی و گاهاً ارزش کالا بررسی کند.

درصورتی که محصولی که سفارش داده اید، نیازمند بسته بندی خاصی است، باید در قرارداد ذکر شود. در صورت عدم ذکر مشخصات مربوط به بسته بندی، شرکت بازرسی کالا بازرسی در مبدا را مطابق با استاندارد ها و عرف جاری تولید کننده و یا فروشنده بررسی می کند.

 

بازرسی کالا در مقصد

برخی از کالاها بدون هیچ گونه بازرسی برای خریدار ارسال می شوند. این دسته از محصولات اگر قبل از اظهار کالا در گمرک بازرسی شوند، گواهی بازرسی کالا در مقصد برای آن ها صادر می شود.

 

استاندارد

استاندارد

بازرسی در ارتباط با واردات کالا

 

بازرسی در ارتباط با واردات کالا، به منظور کسب اطمینان از کیفیت، کمیت، بسته بندی، بارگیری و حمل نقل کالا در مبدأ انجام می شود. البته این نوع از بازرسی کالا قبل از عقد هرگونه قرارداری جهت واردات و صادرات صورت می گیرد.

از مهم ترین ویژگی های این نوع از گواهینامه در ارتباط با واردات کالا این است که تمامی مراحل از جمله فرآیند ساخت، اجرای بازرسی کنترل کیفی، کیفیت، کیمت، بسته بندی و … مورد بررسی قرار می گیرد. لازم به ذکر است بازرسی در ارتباط با صادرات کالا نیز با شرایط مشابه وجود دارد.

 

ارتباط با کارشناسان مشاور

برای ارتباط با کارشناسان مشاور مجموعه بازرگانی پرشین تجارت دوان و دریافت مشاوره تخصصی رایگان پیرامون بازرسی و استاندارد کالا و همینطور ترخیص کالا، از طریق شماره تماس 02142326 و  واتساپ به شماره 09018317541 اقدام نمایید.

گواهی بازرسی کالا چیست؟

بازرسی کالا در مبدأ و مقصد ، در واقع در حکم سندی می باشد که توسط شرکت های بازرسی صادر می گردد. در معاملات صادرات و واردات، طرفین قرارداد در دو کشور مجزا ساکن هستند و اغلب بارگیری کالای سفارش داده شده نیز در کشور سومی انجام می شود. این به معنی است که تا زمانی که کالا به دست خریدار نرسد، نمی تواند مطمئن شود که آیا کالای دریافتی با آنچه که سفارش داده است، تطابق دارد یا خیر

COI (certificate of inspection) گواهی بازرسی کالا در مورد کیفیت محصول است .در صورتی که کالایی مشمول استاندارد اجباری ایران باشد؛ می بایست نسبت به اخذ گواهینامه انطباق کالا برای سنجش کیفیت بر اساس استانداردهای مربوطه اقدام گردد.

انواع بازرسی کالا چیست؟

  • بازرسی در مبدأ
  • بازرسی در مقصد
  • بازرسی قبل از حمل
  • بازرسی حین تولید
  • بازرسی قیمت 
  • بازرسی اصالت فروشنده 
  • بازرسی استاندارد اجباری

وظیفه واحد بازرسی کالا چیست؟

واحد بازرسی کالا وظیفه بازرسی،نمونه برداری ، آزمایش و تایید کالاهای مذکور و صدور گواهینامه استاندارد مرتبط را برعهده دارد. این گواهی هم در مبدأ و هم در مقصد قابل گرفتن است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-10-9
2 3128

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

نظرات

  • حمید

    مطلب مفیدی بود

    • پرشین تجارت

      از حسن نظر شما سپاسگزاریم. اگر اوامری هست در خدمتیم

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ