بخشنامه تامین ارز مصارف خدماتی
بخشنامه تامین ارز مصارف خدماتی
واتساپ: 09018317558 02142326

بخشنامه تامین ارز مصارف خدماتی

بخشنامه تامین ارز مصارف خدماتیبخشنامه تامین ارز مصارف خدماتی ابلاغ شد.

بخشنامه تامین ارز مصارف خدماتی :

  • بانک مرکزی پیرو بخشنامه‌های شماره ۱۵۲۴۴‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏/۹۷ مورخ ۲۵‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏/۱‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏/۱۳۹۷ و ۹۷۲۱۴‌‌‌‌‌‌‌‌‏/۹۷ مورخ ۲۸‌‌‌‌‌‌‌‌‏/۳‌‌‌‌‌‌‌‌‏/۱۳۹۷ و در راستای اجرای تصویب‌نامه شماره ۶۳۷۹۳‌‌‏/ت۵۵۶۳۳ هـ مورخ ۱۶‌‌‏/۵‌‌‏/۱۳۹۷ هیأت وزیران، موارد زیر را در خصوص تأمین ارز مصارف ارزی خدماتی برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد:
    خرید ارز از اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی اعم از اسکناس و حواله‌های ارزی وارده یا موجودی حساب‌های ارزی (به جزء ارز حاصل از صادرات) بنا به درخواست مشتری و در چارچوب مقررات مندرج در قسمت «الف» بخش سوم مجموعه مقررات ارزی به نرخ بازار بلامانع است. ضمناً مصرف ارز خریداری شده در چارچوب مجموعه مقررات ارزی و این بخشنامه و سایر پیروهای بعدی آن با هماهنگی اداره نظارت ارز این بانک به منظور اخذ گواهی ثبت آماری و با رعایت سایر ضوابط و مقررات بلامانع خواهد بود.
  •  در صورت عدم امکان انجام حواله ارزی از طریق آن بانک بابت تأمین ارز جهت مصارف ارزی خدماتی مورد نیاز متقاضیان، استفاده از خدمات صرافی‌های آن بانک و یا سایر صرافی‌های مجاز و به عاملیت آن بانک امکان‌پذیر خواهد بود.
  •  تأمین ارز درمانی مندرج در بند (۱) قسمت «ب» بخش سوم مجموعه مقررات ارزی، به نرخ روز اعلامی از سوی این بانک و بابت سایر مصارف ارزی خدماتی مندرج در قسمت «ب» بخش مذکور، به نرخ بازار بلامانع است.
    🔸تبصره: تأمین ارز به نرخ اعلامی از سوی این بانک بابت دانشجویان بورسیه و آزاد شاغل به تحصیل در خارج از کشور بابت ترم تحصیلی جاری و حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری (۱۳۹۷) با رعایت مقررات مربوطه بلامانع است.
  •  تأمین و پرداخت ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) از طریق بانک‌های‌ ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان با رعایت ترتیبات مندرج در نامه‌های منتهی به شماره‌های ۳۹۸۴۱‌‌‌‌‌‌‌‌‏/۹۷ مورخ ۱۱‌‌‌‌‌‌‌‌‏/۲‌‌‌‌‌‌‌‌‏/۱۳۹۷ و ۱۶۸۴۴۲‌‏/۹۷ مورخ ۱۷‌‏/۵‌‏/۱۳۹۷ به نرخ بازار بلامانع است.
  •  تأمین و انتقال ارز بابت هزینه‌های شركت هواپیمایی ایرانی اعم از دولتی و غیردولتی مندرج در نامه عمومی شماره ۵۰۸۹۲‌‌‌‌‌‌‌‌‏/۹۷ مورخ ۲۲‌‌‌‌‌‌‌‌‏/۲‌‌‌‌‌‌‌‌‏/۱۳۹۷ به نرخ بازار بلامانع است.
  •  تأمین و انتقال ارز بابت حق بیمه هواپیما و کشتی به شركت‌های هواپیمایی و کشتیرانی ایرانی در مقابل ارائه صورتحساب شركت بیمه به نرخ بازار بلامانع است.
  • تأمین و انتقال ارز بابت حقوق و مزایای کارکنان خارجی دارای پروانه کار شاغل در وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی و تحت پوشش و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و نهادهای عمومی غیر دولتی، تعاونی و خصوصی با تقاضا و تأیید کارفرما به نرخ بازار بلامانع است.
  •  تأمین و انتقال ارز بابت درآمد خالص ریالی کنسولی سفارتخانه‌های خارجی داخل کشور و نمایندگی‌های دیپلماتیک مقیم ایران با ارائه اسناد و مدارک مربوطه که به تأیید وزارت امور خارجه رسیده باشد، به نرخ بازار بلامانع است.
  •  تأمین و انتقال ارز بابت درآمدهای ریالی شرکت‌های هواپیمایی خارجی در چارچوب دستورالعمل چگونگی تامین و انتقال درآمدهای ریالی شرکت‌های هواپیمایی خارجی پس از تبدیل به ارز (موضوع پیوست نامه عمومی شماره ۵۰۸۹۲‌‌‌‌‌‌‌‌‏/۹۷ مورخ ۲۲‌‌‌‌‌‌‌‌‏/۲‌‌‌‌‌‌‌‌‏/۱۳۹۷) به نرخ بازار بلامانع است.
    🔸تبصره: تأمین و انتقال ارز بابت درآمدهای ریالی شرکت‌های هواپیمایی خارجی، چنانچه حسب تأیید سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر اینکه ارائه خدمات اینگونه شرکت‌ها، تا قبل از صدور این بخشنامه بر مبنای نرخ روز اعلامی از سوی این بانک صورت پذیرفته است، کماکان به نرخ مزبور (نرخ روز اعلامی از سوی این بانک) بلامانع خواهد بود.
  •  تأمین و انتقال ارز بابت مطالبه وجه ضمانت‌نامه‌های ارزی که بر اساس مقررات و دستورالعمل‌های این بانک صادرگردیده است، در وجه ذینفع ضمانت‌نامه ارزی به نرخ بازار بلامانع است.
  • تأمین و انتقال‌‌‌‌‌‌‌‌‏/ پرداخت ارز (به صورت اسکناس) به رانندگان بخش حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت در چارچوب مفاد نامه‌های شماره ‏۵۸۰۶۴‌‌‌‌‌‌‌‏/۹۷ مورخ ۲۶‌‌‌‌‌‌‌‏/۲‌‌‌‌‌‌‌‏/۱۳۹۷ و ۱۵۳۹۹۴‌‌‌‌‌‌‌‏/۹۷ مورخ ۸‌‌‌‌‌‌‌‏/۵‌‌‌‌‌‌‌‏/۱۳۹۷ از طریق بانک‌های‌ ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به نرخ بازار بلامانع است.
  • تأمین و انتقال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏/ پرداخت ارز (به صورت اسکناس) بابت فرصت مطالعاتی با ارائه درخواست دانشگاه‌ها و یا موسسات آموزشی وابسته به وزارتین علوم، تحقیقات و فن‌آوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با امضای ذیحساب یا مدیر امور مالی و معاونت اداری و مالی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مزبور پس از اخذ تأییدیه وزارتخانه‌های مذکور (حسب مورد) به لحاظ لزوم رعایت قوانین و مقررات مربوطه به نرخ بازار از طریق بانک‌های‌ سامان و تجارت بلامانع است.

بیشتر بدانید :

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-5-21
1 1655

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

نظرات

  • زیست شناسی کنکور

    امروز کلی سرچ کردم، مطلبی به جالبی مطلب شما پیدا
    نکردم.به نظرم اگه مطالب همه‌ی وبسایت‌ها مثل مطلب شما بود خیلی خوب میشد.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ