ترخیص از گمرک
ترخیص از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص از گمرک

courier-carrying ترخیص کالا از گمرک

ترخیص کالا یک گام مهم در فرآیند تجارت است؛ زیرا شامل تصمیم سازمان‌های دولتی (بیشتر توسط گمرک) در تجارت فرامرزی برای واردکننده یا صادرکننده یا نماینده تعیین شده، برای حذف کالا از منطقه کنترل گمرک تعیین شده است (معمولاً اداره گمرک در مرز، بندر یا فرودگاه) و در نهایت تحویل کالا به مقصد انجام می‌گیرد.

پس از ترخیص کالا، معمولاً در مقابل ارائه ضمانت صورت گیرد. در ادامه با این مقاله از گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان درباره ترخیص کالا همراه باشید.

ترخیص کالا به زبان ساده

ترخیص کالا یعنی ارزیابی و پرداخت عوارض و مالیات‌های قابل اجرا. زمان مورد نیاز دولت برای ترخیص کالاها یکی از مهم‌ترین شاخص‌های عملکرد است و تأثیر شگرفی بر هزینه تجارت دارد. هرچه روند انتشار سریع‌تر و قابل پیش‌بینی‌تر باشد، معامله‌گر بهتر می‌تواند زنجیره‌های تأمین را برنامه‌ریزی، مدیریت و بهینه‌سازی کند. فرایند ترخیص شامل هماهنگی آژانس‌های مختلف (بهداشت، کشاورزی، محیط زیست و دیگران) و تصمیمات مربوطه آنها برای پذیرش کالاها برای ورود یا خروج از کشور است. عدم هماهنگی اغلب منجر به بازرسی‌های مکرر، و زمان ترخیص طولانی‌تر از زمان لازم می‌شود.

مراحل ترخیص کالا از ابتدا تا انتها

بر اساس استاندارد 3.40 کنوانسیون بازنگری شده کیوتو، گمرک باید کالاها را به محض بررسی یا تصمیم عدم بررسی آنها آزاد کند. این مفاد به اقدامات مناسب مانند ارائه ضمانت نامه‌ای که باید جداسازی مرخصی کالا را از فرایند زمانبر ارزیابی و جمع‌آوری عوارض و مالیات‌های قابل اجرا امکان پذیر کند، اشاره می‌کند.

بسیاری از اقدامات اضافی می‌تواند منجر به کاهش قابل توجه زمان ترخیص شود. گمرک و سایر نهادهای دولتی باید به دنبال حذف اظهارنامه‌های کاغذی و تکیه کامل بر پردازش اظهارنامه الکترونیکی باشند. گمرک باید اظهارنامه کالاهای الکترونیکی را قبل از ورود کالا پردازش و ارزیابی کند؛ تا کالا بلافاصله پس از ورود آزاد شود.

گمرک همچنین باید شرایط را برای تسریع روند آزادسازی همه محموله‌ها، با ارزش تعیین شده، اعمال کند. فرایند ارزیابی ریسک باید شامل کلیه مقامات دولتی مربوطه باشد، تا بتواند یک محموله را آزاد کرده و زمان و مکان هرگونه بازرسی فیزیکی لازم را هماهنگ کند. ساعات کار گمرک، سایر مقامات دولتی و ذینفعان بخش خصوصی در مرز، در بندر یا فرودگاه باید هماهنگ شده و نیازهای تجاری را برآورده کند.

دولت‌ها همچنین باید مطالعه‌ای را برای زمان انتشار بر اساس استانداردها و دستورالعمل‌های منتشر شده را در نظر بگیرند؛ تا یک مکانیزم بهبود مستمر با هدف بهینه‌سازی فرایند ترخیص ایجاد شود.

غالباً ترخیص کالا تنها پس از وصول مالیات و عوارض صورت می‌گیرد؛ یعنی واردات و ترخیص کالا از یکدیگر جدا نمی‌شوند. در ادامه این مقاله از گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان، گام به گام مراحل ترخیص کالا را برای شما مخاطبان عزیز توضیح خواهیم داد.

واردات کالا

همه کالاهایی که از یک کشور ثالث وارد می‌شوند ابتدا دارای وضعیت “کالا در انبار موقت” می‌شوند. واردکننده باید نحوه برخورد یا استفاده از آنها را اعلام کند و سپس می‌تواند از یکی از مراحل گمرکی استفاده کند.

یک روش شناخته شده “آزادسازی برای گردش آزاد” است. سپس کالاها وضعیت “کالاهای جامعه” را کسب می‌کنند و ممکن است آزادانه در بازار واحد اتحادیه گردش کنند. واردکننده برای بدست آوردن این وضعیت حقوق گمرکی را پرداخت می‌کند. واردکنندگان معمولاً برای رسیدگی به تشریفات واردات کالا به تخصص و تسهیلات اعتباری عوامل گمرک متکی هستند.

گمرک و کنترل‌های واردات

شرکت‌ها و مصرف کنندگان قبل از واردات کالا باید تعدادی از قوانین را رعایت کنند. برای مثال، ممکن است مالیات واردات پرداخت شود و کالاهایی که ایمن نیستند ممنوع شوند. گمرک کالاهایی را که توسط شرکت‌ها و افراد خصوصی وارد می‌شود، بررسی می‌کند.

چه کالاهایی تحت نظارت گمرک قرار دارند؟

اگر کالاها بلافاصله دوباره صادر شوند، در گردش آزاد در اتحادیه قرار نمی‌گیرند و واردکننده نیازی به پرداخت عوارض گمرکی ندارد. بنابراین مفاد مورد تأیید گمرک معرفی شده است؛ که در آنها کالا تحت نظارت گمرک قرار می‌گیرد و عوارض قابل پرداخت نیست.

این روش در صورتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به عنوان مثال، کالاها قبل از اینکه در گردش آزاد قرار گیرند، باید ابتدا از نظر سلامت، ایمنی و محیط زیست بررسی شوند. وارد کننده برای قرار دادن کالا تحت نظارت گمرک نیاز به مجوز دارد.

نمونه‌های دیگری از برخورد یا استفاده مورد تأیید گمرک عبارتند از ترانزیت خارجی، انبارهای گمرکی، واردات موقت و پردازش داخلی.

 

مزایای ترخیص کالا

وضع مقرراتی که امکان ترخیص کالا را فراهم می‌آورد، مزایای قابل توجهی برای معامله‌گران دارد، که در ادامه این مطلب از بازرگانی دوان خواهیم پرداخت.

  • یکپارچه و سریع‌تر معامله‌گران را پشتیبانی می‌کند.
  • زنجیره تامین به ویژه در تجارت الکترونیک و تحویل به موقع استفاده می‌شود.
  • کالاهایی که در انبارهای گمرک انبار می‌شود مشمول هزینه می‌شوند.
  • هزینه بیمه برای معامله‌گران در سمت گمرک، جداسازی نیازها را کاهش می‌دهد.
  • برای ذخیره‌سازی و زیرساخت انبار به طور کافی از طریق سپرده‌گذاری اوراق بهادار قبل از آزادی کنترل می‌شود.
ارتباط با کارشناسان گمرکی پرشین تجارت دوان

در گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان انجام تمامی مراحل واردات، ترخیص کالا از گمرک از سراسر ایران انجام می شود. در صورتی که تمایل به ترخیص کالا را دارید با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما آمادگی پاسخگویی به سوالات تلفنی شما عزیزان را دارند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-7-24
0 648

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ