ترخیص تجهیزات و ماشین آلات آزمایشگاهی
ترخیص تجهیزات و ماشین آلات آزمایشگاهی
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص تجهیزات و ماشین آلات آزمایشگاهی

ترخیص تجهیزات و ماشین آلات آزمایشگاهی

 

ترخیص_ماشین_آلات

 

 

برای محققان و کارکنان آزمایشگاه ها یکی از ضروری ترین ابزارها وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی است. با توجه به نوع آزمایشگاه، تجهیزات آن متفاوت است و شامل میزها، سکوها، دستگاه های مختلف، لوله های آزمایشگاهی و … می شود.

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی نیاز به انجام آزمایشات گوناگون نیز افزایش یافته است. در نتیجه واردات و ترخیص تجهیزات و ماشین آلات آزمایشگاهی یک امر ضروری است که روز به روز هم نیاز به آن افزایش می یابد. در صورتی که ترخیص ماشین آلات و تجهیزات آزمایشگاهی به میزان کافی انجام نشود مشکلات زیادی در زمینه پیشرفت علم و تکنولوژی به وجود می آید.

در زمینه تجهیزات پزشکی که تحقیقات مربوط به آن ها در بحث پیشگیری و درمان بیماری ها قرار می گیرد، اگر نقصی در واردات و ترخیص تجهیزات و ماشین آلات آزمایشگاهی وجود داشته باشد، می تواند صدمات جبران ناپذیری را به حوزه بهداشت و درمان وارد کند.

تمام سازمان ها و ارگان های دولتی، دانشگاه ها، آزمایشگاه های شیمی و آزمایشگاه های داروسازی به ترخیص تجهیزات آزمایشگاهی نیازمند هستند.

ترخیص تجهیزات و ماشین آلات آزمایشگاهی از کدام گمرکات انجام می شود؟

واردات تجهیزات آزمایشگاهی و ماشین آلات آن معمولا از کشورهای ترکیه، فرانسه، ایتالیا و کره جنوبی انجام می شود. ترخیص تجهیزات و ماشین آلات آزمایشگاهی به طور معمول از چند گمرک اختصاصی انجام می شود که در ادامه به ذکر نام بعضی از آن ها می پردازیم.

  1. گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی
  2. گمرک بندر امام خمینی
  3. گمرک شهید رجایی بندرعباس
  4. گمرک آبادان
  5. گمرک ارومیه
  6. گمرک سهلان
  7. گمرک تهران
  8. گمرک خرمشهر

جهت آشنایی با واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی کلیک نمایید.

کدام تجهیزات آزمایشگاهی وارد می شوند؟

تجهیزات آزمایشگاهی مختلفی ترخیص شده و وارد کشور می شوند که از میان آن ها می توان ترخیص انواع مواد و پودرهای شیمیایی، ترخیص تانک ازت، دستگاه فلوسایتومتری، دستگاه سل کانتر، دیسپنسر، دستگاه الایزا، انواع میکروسکوپ، انواع آسیاب آزمایشگاهی، انواع ویسکوزیمتر، انواع میکروتوم، انواع phمتر، آب مقطر گیر، ترازو دیجیتال، ترخیص انواع انکوباتور، ترخیص انواع پمپ خلا، واردات انواع سانتریفیوژ، انواع همزن الکتریکی، انواع آون، ترخیص انواع سیرکولاتور، انواع میکروتوم، انواع اولتراسونیک، واردات انواع بن ماری، شوف بالون، انواع رفراکتومتر، شیکر، ترخیص و واردات انواع نانو دارپ، آنالیز شیر، پلاریمتر، روتاری اواپراتور، هات پلیت و … را نام برد.

فرایند واردات و ترخیص تجهیزات و ماشین آلات آزمایشگاهی چگونه است؟

وارد کننده تجهیزات پزشکی ابتدا باید به اداره تجهیزات پزشکی مراجعه کند و شرکت خود را ثبت نماید. سپس میزان خطر وسیله مورد نظر خود را مشخص کند و نسبت به اخذ مجوزهای لازم تجهیزات پزشکی اقدام نماید.

ترخیص برخی از تجهیزات و ماشین آلات پزشکی با توجه به نوع استفاده، نیاز به اخذ مجوز از برخی وزارتخانه ها یا ارگان های دولتی نیز دارند. مهم ترین اولویت ها برای اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت این است که کالای مورد نظر در خود کشور سازنده هم به فروش رسیده باشد و در آزمایشگاه ها استفاده شود و گواهی آن نیز باید به اداره کل تجهیزات پزشکی ارائه شود.

همچنین فروش محصول و استفاده از آن در اروپای غربی یا آمریکا نیز برای اخذ مجوز مورد قبول می باشد.

ترخیص انواع تجهیزات پزشکی

تجهیزات پزشکی طیف وسیعی از ابزار و وسایل را شامل می شود که می توان آن ها در چند دسته جا داد. آشنایی با انواع تجهیزات پزشکی می تواند در امر واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی بسیار کمک کننده باشد تا وارد کنندگان بتوانند با آگاهی بیشتری امر واردات تجهیزات پزشکی را انجام دهند.

یک دسته بندی کلی از تجهیزات پزشکی را در ادامه به شما ارائه خواهیم داد.

  1. وسایل معاینه : دسته ای از تجهیزات پزشکی که موارد مصرف بیشتری نسبت به باقی تجهیزات دارند، وسایل معاینه هستند که در تمام مطب ها، اورژانس ها و … کاربرد دارند. مانند دستگاه فشارسنج، چراغ قوه، گوشی پزشکی یا استتوسکوپ، ترازو، رینوسکوپ، اتوسکوپ، آبسلانگ و افتاموسکوپ.
  2. تجهیزات عمومی : این دسته از وسایل علاوه بر بیمارستان در آزمایشگاه نیز کاربرد دارند. مانند دستگاه اتوکلاو، دستگاه فور، تخت معاینه و …
  3. وسایل زنان و زایمان : ترخیص این تجهیزات پزشکی شامل چراغ معاینه نور سرد، سوآپ پنبه ای و دیگر تجهیزات تخصصی می باشد.
  4. تجهیزات آزمایشگاهی : ترخیص تجهیزات آزمایشگاهی برای آزمایشگاه ها انجام می شود و در مطب و بیمارستان کاربردی ندارد. مانند هود میکروبیولوژی، انکوباتور کشت باکتری، بن ماری و دستگاه آنالیزور.
به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-7-4
0 477

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ