ترخیص ترموستات از گمرک
ترخیص ترموستات از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص ترموستات از گمرک

ترخیص ترموستات یکی از فعالیت‌های تجاری در حوزه واردات قطعات خودرو می‌باشد، به دلیل اهمیت واردات ترموستات و علاقه‌مندی بازرگانان و تاجران در این مقاله قصد داریم به شرح اطلاعات لازم در جهت ترخیص ترموستات بپردازیم که در یکی از تخصص‌های ما در تیم بازرگانی پرشین تجارت دوان می‌باشد.

ترخیص ترموستات از گمرک ترخیص ترموستات از گمرک

 

ترموستات یا دماپا یک قطعه از لوازم‌یدکی است که بسیار کاربردی است و وظیفه تنظیم دما را به عهده دارد و از سری قطعات کنترل‌گر محسوب می‌گردد. ترموستات جزء دستگاه های تنظیم کننده ای است که دمای یک سیستم فیزیکی را حس کرده و  اقداماتی را در جهت نزدیک تر شدن دمای سیستم به نقطه تنظیم مورد نظر انجام می دهد.

به عنوان مثال می توان به گرمایش ساختمان، گرمایش مرکزی ، تهویه مطبوع ، سیستم های HVAC ، آبگرمکن و همچنین تجهیزات آشپزخانه از جمله اجاق گاز و یخچال و انکوباتورهای پزشکی و علمی اشاره کرد . در ادبیات علمی، این دستگاه ها اغلب به طور گسترده به عنوان بارهای کنترل شده با ترموستاتیک (TCL) طبقه بندی می شوند. بارهای کنترل شده با ترموستاتیک درصد بالایی از قطعات و دستگاه ها ولوازم خانگی و صنعتی کشور را تشکیل می دهد.

در واقع کارکرد اصلی ترموستات در لوازم گرمایشی یا سرمایشی، یا موتور ماشین ثابت نگه‌داشتن دما می‌باشد که معمولاً این دما توسط یک کاربر یا در کارخانه بر روی عدد خاصی تنظیم می‌شود.

نحوه کارکرد ترموستات بدین‌گونه است که مثلاً در ترموستات یخچال یا فریزر، این‌گونه عمل می‌شود که با قطع و وصل‌شدن موتور (روشن و خاموش‌شدن موتور) در  لوازم سرمایشی یا گرمایشی  عمل تنظیم و یا سنجش دما توسط سنسورها و…انجام می‌شود. یعنی هنگامی که دما به عدد تنظیم شده می‌رسید مدار برقی لوازم موردنظر توسط ترموستات قطع می‌شود و موقعی که دما از عدد تنظیم شده بین 3 تا 5 درجه پایین‌تر می‌آید مجدداً قطعه موردنظر به در مدار قرار گرفته و موتور دستگاه روشن می‌شود. در ادامه مقاله به معرفی انواع ترموستات و کاربرد آن در صنایع خواهیم پرداخت:

ترموستات خودرو انواع ترموستات

 

ترموستات‌ها نیز انواع گوناگونی هستند که دسته‌بندی ترموستات به پارامترهای زیر بستگی دارد:

  • ترموستات بر اساس محل نصب
  •  نوع اتصال و سنسور
  • دامنه دمایی
  •  عملکرد
  • محل نصب ترموستات
  •  فصل سرد یا گرم
  • بر اساس پارامتر دما

 

ترموستات بر اساس محل نصب

 

این نوع ترموستات‌ها بر اساس محل نصب به چهار گروه تقسیم می‌شوند:

  • ترموستات‌های کانالی
  • ترموستات اتاقی
  • ترموستات مستغرق
  • ترموستات جداری

 

ترموستات بر اساس نوع اتصال و سنسور

 

در واقع عملکرد ترموستات‌ها بر اساس مهم‌ترین قطعه به‌کاررفته در آنها یعنی سنسور است.  ترموستات‌ها بر اساس نوع سنسور و نوع اتصال سنسور به چهار مدل تقسیم می‌شوند:

  • رئوس تا
  • فانوسی
  •  دیافراگمی
  •  بی‌متالی

 

ترموستات بر اساس دامنه دمایی

 

ترموستات‌ها بر اساس دامنه دمایی به دودسته زیر صفر و  بالای صفر تقسیم‌بندی می‌شوند.

 

ترموستات بر اساس عملکرد

 

ترموستات‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند در واقع بر اساس بهترین عملکردشان در این دسته قرار می‌گیرند.

این نوع ترموستات‌ها به سه نوع ترموستات‌های قطعی و وصلی و تدریجی تقسیم می‌شوند که ترموستات‌های قطعی درصورتی‌که دما افزایش یا کاهش بیشتر از حد تنظیم شده داشته باشد عملکرد سیستم را کامل متوقف می‌کنند.

ترموستات‌های از نوع وصلی درصورتی‌که دما اطراف به دمای تنظیم شده برسد موجب می‌شوند دستگاه مجدداً راه‌اندازی شود و در نهایت ترموستات تدریجی به‌صورت کاملاً تدریجی دستگاه را  وارد مدار گرما یا سرما می‌کنند.

 

ترموستات بر اساس فصل سردوگرم

 

برخی ترموستات‌ها در فصل تابستان کاربرد دارند و برخی دیگر در فصل زمستان. دراین‌بین ترموستات‌هایی نیز وجود دارند که در هر دو فصل مورداستفاده قرار می‌گیرند  و در واقع ترموستات دو فصل نامیده می‌شوند.

 

ترموستات بر اساس پارامتر دما

 

در واقع در باور عموم ترموستات مسئول گرمایش یا سرمایش می‌دانند؛ یعنی ساده‌ترین کارکردی که از ترموستات انتظار می‌رود تنظیم دماست.  این نوع ترموستات‌ها به دو نوع ترموستات برودتی و ترموستات گرمایی تقسیم می‌شوند که همان‌طور که از نامشان پیداست ترموستات‌های برودتی برای تنظیمات و ثابت نگه‌داشتن وسایل سرمایشی مانند سردخانه‌ها، کولرها، فن کویل، یخچال صنعتی و… استفاده می‌شود و ترموستات گرمایی که برای ثابت نگه‌داشتن گرما یا دمای بالای محیط مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ مانند هیتر، کوره، گرم‌خانه و…

 

ترموستات خودرو

 

ترموستات خودروها معمولاً در ورودی سیلندر ماشین قرار دارد که نقش بررسی دمای آب موتور را دارد. اگر دمای موتور بیش از حد افزایش یابد ترموستات جهت کاهش دما و افزایش راندمان موتور، سیستم خنک‌کننده و فن‌ها را روشن می‌کند.

این قطعه نقش بسیار حیاتی در سالم نگه‌داشتن موتور خودرو دارد. هنگامی که خودروی خود را روشن می کنید ترموستات  خیلی سریع باعث گرم‌شدن موتور خودرو می‌شود و همان‌طور که می‌دانید موقعی که در موتور کاهش دما صورت می‌گیرد غلظت روغن بالا می‌رود و اختلال در روانکاری قطعات خودرو به وجود می‌آید. در واقع کار ترموستات خنک نگه‌داشتن موتور نیست؛ بلکه نگه‌داشتن دما در بهترین حالت کارکرد موتور می‌باشد که سلامتی موتور و اجزا مربوطه حفظ شده و این امر نیز از فرسوده‌شدن قطعات نیز جلوگیری به عمل می‌آورد.

کلیه تجار و واردکنندگان ترموستات می‌توانند از خدمات شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان در زمینه ترخیص ترموستات استفاده کنند. همان‌طور که ذکر شد ترموستات‌ها انواع مختلفی دارند که گروه بازرگانی ما در زمینه ترخیص انواع مختلف ترموستات از مرحله خرید تا ترخیص این کالا با شما همکاری نماید.

 

انواع ترموستات خودرو

 

ترموستات‌های خودرو به دو نوع با شیر بای‌پس و بدون سوپاپ بای‌پس تقسیم می‌شود.

ترموستات بدون سوپاپ بای‌پس: این نوع ترموستات در خودروهای مدرن و جدید به کار برده می‌شود و در خروجی رادیاتور این نوع خودرو ها قرار دارند. در واقع این نوع ترموستات‌ها با یک شیربای پس نیز ادغام شده‌اند. در ترموستات بدون سوپاپ بای‌پس آب نمی‌تواند در رادیاتور گردش کند؛ اما از طریق روکش آب به رادیاتور جریان پیدا می‌کند.  این نوع ترموستات‌ها هرچند که گران هستند؛ اما دارای ایمنی بالاتری هستند و در صورت بروز خطر بلافاصله دمای موتور خنک می‌شود.

ترموستات بدون شیر بای‌پس: بیشتر در خودروهای قدیمی کاربرد دارند و اکثر خودروهای جدید این نوع ترموستات را ندارند. این ترموستات در رادیاتور خودرو تعبیه شده است نسبت به سایر ترموستات‌ها ارزان است و اما در صورت بروز خطر امکان خنک‌کردن موتور به دلیل عدم وجود خط آبی وجود ندارد.

 

کاربردهای ترموستات در صنایع

 

همان‌طور که تاکنون اشاره شد ترموستات‌ها مصارف بسیار بالایی دارند. در ادامه این مطلب به برخی از کاربردهای این کالای پرمصرف می‌پردازیم. ترموستات‌ها برای تنظیم دمای گازها، مایعات و حتی جامدات در انواع لوازم سردکننده یا گرم‌کننده در صنعت استفاده می‌شود.

ترموستات‌ها  کاربردهای صنعتی مهم نیز دارند که می‌توان به استفاده آنها در  دیگ‌های بخار، کوره و گرم‌خانه‌ها اشاره کرد.

از کاربردهای ساختمانی ترموستات‌ها می‌توان به استفاده آنها در موتورخانه‌ها و تأسیسات ساختمانی از جمله شوفاژ مرکزی و فن‌کوئل‌ها و چیلرها نام برد.

از مصارف ترموستات در لوازم‌خانگی مانند کولر، یخچال، فریزر، فر، آب‌گرم‌کن، لباسشویی و ظرف‌شویی و بخاری…

 

واردات ترموستات به ایران

 

باتوجه‌به کاربرد و مصارف بالای ترموستات در صنایع مختلف نیاز کشور ما نیز به این قطعه بسیار بالاست و عمده ترموستات‌های استفاده شده در صنایع مختلف از نوع وارداتی می‌باشد که از کشورهای مختلفی خریداری و ترخیص می‌شود.

عمده واردات ترموستات کشور ما از کشورهای مانند امارات متحده عربی بخصوص شهر دبی، و کشور چین، و ژاپن، ایتالیا و کره، ترکیه و فرانسه انجام می‌گیرد. باتوجه‌به تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که علیه کشورمان وجود دارد اکثر واردکنندگان ترموستات ترجیح می‌دهند که واردات را از کشور چین و امارات انجام دهند.

 

 چه مجوزهایی برای ترخیص ترموستات از گمرک نیاز است؟

 

  • لازم به ذکر است که داشتن مجوز فنی از سازمان استاندارد از اصلی‌ترین مجوزها در مسیر ترخیص ترموستات است برای واردات هر گونه لوازم‌یدکی خودرو یا… شما نیاز به مجوز و تأییدیه سازمان استاندارد دارید.
  • برنامه ترموستات که شامل اطلاعات کامل نوع ترموستات خریداری شده و سایر اطلاعات آن است
  • برگه ترخیص که نشان‌دهنده تسویه‌حساب با شرکت حمل‌ونقل ترموستات است.
  • مجوز ارزی که جهت تخصیص ارز از دفتر تجهیزات برقی و الکترونیکی جهت واردات ترموستات دریافت کرده‌اید.
  • مجوز فنی که باید از سازمان تجارت دریافت کنید
  • تعرفه گمرکی که برای ترخیص ترموستات باید بپردازید
  • پیش‌فاکتور یا پروفورما ترموستات وارداتی
  • بیمه‌نامه بار
  • گواهی مبدأ که ترموستات خریداری شده
  • فاکتور ترموستات خریداری شده
  • گواهی بازرسی گمرک
  • سند انبار و ظهرنویسی

 

کد تعرفه ترموستات از گمرک برای ترخیص دارای شماره 90321010 می‌باشد که دارای تعرفه ورودی 1درصد و دارای اولویت کالایی 25 است.

کد تعرفه سایر انواع ترموستات وارداتی از گمرک برابر 90321090 می‌باشد که دارای اولویت کالایی 26 می‌باشد و دارای حقوق ورودی 32درصد است.

شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان کلیه خدمات بازرگانی، خرید و سفارش کالاهای وارداتی و ترخیص کالا از گمرک به بازرگانان و تجار و واردکنندگان محترم به انجام خدمت می‌پردازند.  برای انجام مشاوره رایگان با کارشناسان مجرب ما در گروه پرشین تجارت دوان می‌توانید از طریق شماره‌های  02142326، واتس‌اپ 09018317541 با ما در تماس باشید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-5-30
0 431

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ