ترخیص سپر خودرو از گمرک
ترخیص سپر خودرو از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص سپر خودرو از گمرک

سپر خودرو جزوه لوازم یدکی ماشین محسوب میشود که با توجه به واردات بالا در کشورمان تولید کنندگان خودرو باید با مراحل ترخیص سپر خودور آشنایی کامل داشته باشند تا حین ترخیص با مشکل  مواجه نشوند. تجار مکلف اند مطابق با مصوبه‌های تعیین شده از سوی سازمان توسعه و تجارت و معدن کشور عمل کنند و اقدام به تهیه مجوز های مربوطه از این سازان بنمایند. با ما با ترخیص سپر خودرو از گمرک همراه باشید.

ترخیص-سپر-خودرو-از-گمرک

برای ترخیص سپر خودرو از گمرک اول باید پرفرما را به همراه اطلاعات کالا جهت ثبت سفارش بازرگانی به  کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ارائه دهید. پس از اخذ مجوزهای رسمی باید مراحل قانونی برای پرداخت هزینه‌های گمرکی نظیر بارنامه، گواهی مبدا، ترخیصیه، بیمه، قبض انبار، فاکتور خرید از شرکت‌های فروشنده، لیست عادل ‌بندی و نوع چیدمان کالا، گواهی بازرسی و تطابق کالا را طی کرده و در پایان با پرداخت ارزش افزوده 9 درصد و هزینه  وزارت راه و ترابری اقدام به خروج کالای خود از گمرک کنید. جهت آشنایی با ترخیص سنسور خودرو از گمرک پیشنهاد می کنیم مقاله ترخیص سنسور خودرو از گمرک را ملاحظه بفرمایید.

 

مدارک لازم برای ترخیص  قطعات خودرو

 

 

  • اسناد و مدارک مربوط به کالا
  • اسناد و مدارک مربوط به صاحب کالا
  • اسناد و مدارک مربوط به نماینده صاحب کالا (در صورتی که این شخص اختیارات قانونی داشته باشد
واردات لوازم یدکی کامیون و تریلی

 

اهمیت ترخیص لوازم یدکی خودرو در کشور

 

واردات  و ترخیص انواع لوازم یدکی، یکی از مهم ترین نیاز ها در ایران است امروزه بازار واردات لوازم یدکی خودور به شدت داغ است. یکی از مواردی که می‌تواند ترخیص لوازم یدکی خودرو را طولانی بکند، نداشتن مجوز‌های قانونی است. گمرک مسئول اخذ مجوز‌های قانونی مطابق با قوانین و مقررات است و ممکن است صدور این مجوز‌ها از سوی سایر دستگاه‌ها چند روز زمان ببرد و گمرک تا مجوز را به صورت سیستمی دریافت نکند، اجازه ترخیص نمی‌دهد.

 

فرآیند ترخیص قطعات خودور از گمرک

 

در مرحله اول  باید ثبت اظهار در سامانه EPL انجام شود. سپس احراز هویت و تعیین مسیر انجام می شود.

در ادراره گمرک  کالا کنترل می گردد.  و بعد از آن مجوز های لازم، از نهاد های مربوطه اخذ شده و با بررسی تعرفه و تطبیق کالا توسط کارشناس مربوطه در مرحله بعدی تسویه کرده و مجوز ترخیص صادر می شود. بعد از بارگیری قطعه از انبار گمرک ، خروج کالا از گمرک ثبت خواهد شد.

 

تعرفه مربوط به ترخیص سپر خودور کدام است؟

 

تمامی کالاهای وارداتی از جمله قطعات یدکی که شامل سپر خودرو نیز می شود، در گمرک دارای تعرفه مخصوص به خود هستند . که با توجه به وزن ، حجم و ارزش بار دارای تعرفه ها متفاوتی است. تعرفه گمرکی جهت ترخیص لوازم یدکی خودرو سواری عمدتاً در ردیف 8708 جدول تعرفه طبقه بندی می شوند.

 

مشکلات مربوط به تعرفه لوازم یدکی خودرو چیست؟

 

اگر کد تعرفه گمرکی سپر خودرو وارد شده با کد تعرفه ثبت شده  در سامانه جامع تجارت ثبت سفارش ، مطابقت نداشته باشد وارد کننده دچار مشکل می شود .و برای حل این مشکل باید ثبت سفارش انجام شده در سامانه جامع تجارت دوباره بررسی  شود و اصلاحات لازم اعمال گردد.

 

استانداردهای ترخیص لوازم یدکی و قطعات خودرو

 

یکی از نکاتی که در مورد واردات و ترخیص سپر خودرو از گمرک باید مد نظر قرار گیرد این است که، واردات این نوع قطعات مشمول دریافت مجوز از سازمان استاندارد است؛ یعنی این قطعات باید دارای استانداردهای مورد تایید سازمان استاندارد باشند و در غیر این صورت اجازه ورود به کشور را نخواهند داشت.

 

چه مشکلاتی ممکن است سر راه ترخیص کاران سپر خودرو باشد؟

 

با توجه به قوانین سیاسی و اقتصادی بین المللی و داخلی که برای واردات این کالا وجود دارد همیشه یکسری از ممنوعیت ها و قوانین برای واردات انواع کالاها از جمله لوازم یدکی می باشد که بر همین اساس بخشنامه هایی از طریق سازمان ها و ارگان های مختلف صادر می شود که شما عزیزان باید قبل از اقدام به تجارت و بازرگانی کالاها اقدام به خواند و مطالعه آنها نمایید تا در زمان ترخیص کالا دچار مشکل نشوید.

 

 

وظیفه اداره گمرک در ترخیص لوازم مربوط به خودرو چیست؟

 

کارشناسان فنی گمرک بر اساس وظیفه خود مدارکی که برای ترخیص کالا ارسال می شود با مالکیت کالا چک می کنند و طبیق می دهند تا اسناد و مدارک دریافتی با کالا و صاحب کالا یکی باشد و مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص کالا را اخذ کرده باشند.

 

جهت ترخیص چه اطلاعاتی باید در این زمینه داشته باشیم؟

 

  1. قوانین و مقررات صادرات و واردات
  2. آیین نامه ها و قوانین امور گمرکی
  3. بخشنامه های اجرایی

 

واردات چه زمانی باید برای ترخیص قطعات خودرواقدام های اولیه را انجام داد؟

 

ضروری است که تمام کسانی که متقاضی این کالا هستند، سریعا بعد از خرید سپر خودرو در کشور مبدا نسبت به جمع آوری مدارک لازم برای ترخیص آن اقدام کنند. زیرا که اگر به موقع اقدام نکنند و آماده سازی مدارک را به روز های آخر منتقل کنند قطعا روند ترخیص کالا ها به تعویق می افتد و وقت و هزینه زیادی صرف ترخیص کالا ها خواهند شد.

 

مدت زمان ترخیص کالا

 

ترخیص سپر خودرو و سایر لوازم یدکی خودرو، از گمرک بنا  به دلیل اینکه در مسیر سبز قرار دارد زیاد زمانبر نیست و حداکثردر طی 2 روز انجام خواهد گرفت. سپر خودرو چون جزوه اساسی ترین  قطعات خودرو می باشد باید برای ترخیص آن زمان را در نظر گرفته تا تولید کنندگان و مصرف کنندگان این قطعه با مشکل مواجه نشوند. تنها در صورتی ترخیص طولانی می شود که مجوز های لازم را نگرفته و بنابر این پروسه ترخیص طولانی می گردد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-10-4
0 415

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ