ترخیص قطعات و ماشین آلات صنعتی
ترخیص قطعات و ماشین آلات صنعتی
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص قطعات و ماشین آلات صنعتی

امروزه با پیشرفت‌هایی که در علم و تکنولوژی رخ داده بشر شاهد روی کار آمدن دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مدرن در صنایع مختلف است. ورود این دستگاه‌ها به بازار کار سبب شده تا میزان سوددهی ناشی از تولید افزایش یافته و از طرفی دیگر در نیروهای کار و انرژی شاهد صرفه‌جویی قابل توجهی باشیم. متاسفانه شرایط تحریم در کشور سبب ایجاد برخی محدودیت‌های جدی در تولید ماشین‌آلات صنعتی داخلی شده است. به همین دلیل بسیاری از افراد به واردات دستگاه‌های مورد نیاز خود روی آورده‌اند.

اگر شما نیز قصد خرید و فروش قطعات و ماشین‌آلات صنعتی را دارید می‌توانید از طریق واردات انواع ماشین‌ها به سود بالایی در مدت زمان کوتاه دست یابید. اما آنچه که در این مورد اهمیت دارد آشنایی با تمامی نکات و جزئیات کار است. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما را با هر آنچه که نیاز است در مورد ترخیص قطعات و ماشین آلات صنعتی بدانید آشنا کنیم.

 

 

ترخیص قطعات و ماشین آلات صنعتی

 

ترخیص قطعات و ماشین آلات صنعتی از گمرک

 

برای اینکه افراد بتوانند از دستگاه‌های تولید شده در داخل کشور استفاده کنند باید مراحل خرید و ترخیص کالا به صورت کاملا اصولی دنبال شود. همان طور که واضح است خرید دستگاه تنها یک بخش از قضیه در واردات ماشین آلات صنعتی است. به این معنا که ابتدا خریدار یا به اصطلاح واردکننده باید تحقیقات لازم را در مورد شرکت‌های فروشنده ماشین‌آلات صنعتی انجام دهد. بعد از پیدا کردن شرکت معتبر دستگاه مورد نظر را طبق نیاز خود و شرایط بازار انتخاب کرده و برای خرید آن اقدام کند. مراحل خرید شامل ثبت سفارش، پرداخت هزینه دستگاه و پرداخت هزینه حمل و نقل آن است. بعد از اینکه دستگاه خریده شد، نوبت به ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک می‌رسد.

واردات و ترخیص قطعات و ماشین آلات صنعتی از گمرک نیاز به دریافت مجوزهای گوناگون از سازمان‌های  مربوطه دارد. آسان‌ترین و مطمئن‌ترین روش برای این منظور کمک گرفتن از شرکت‌های واردات و ترخیص کالا است. با این کار شما می‌توانید راهنمایی‌های لازم را از یک ترخیص‌کار حرفه‌ای و باتجربه در این زمینه دریافت کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن با حداقل هزینه تمامی مراحل کار را بدون دردسر سپری کنید.

 

واردات و ترخیص انواع ماشین‌آلات صنعتی

ماشین‌آلات صنعتی در یک مدل و یک نوع نبوده و از تنوع بسیار گسترده‌ای در بازار برخوردار هستند. برای اینکه بتوان بهترین دستگاه تولیدی را مطابق با نیاز خود جهت اهداف اتوماسیون و صرفه جویی در نیروی کار خریداری کنید باید شناخت کافی در مورد انواع دستگاه‌ها را داشته باشید. در دسته‌بندی‌هایی که برای واردات و ترخیص انواع ماشین‌آلات صنعتی در نظر گرفته شده می‌توان آن‌ها را به گروه‌های زیر تقسیم‌بندی کرد:

در این میان برخی از دستگاه‌ها وجود دارند که برای واردات و ترخیص آن‌ها باید فرد از قبل نسبت به ثبت نمایندگی آن اقدام کرده باشد. به عنوان مثال ماشین‌آلات خانگی نظیر لباسشویی، ظرفشویی و دستگاه‌های داده پردازی از قبیل کامپیوترهای خانگی از این دسته کالاها هستند.

 

تعرفه‌های ترخیص قطعات و ماشین آلات صنعتی

 

برای اینکه بتوان اقدام به واردات و ترخیص قطعات و ماشین آلات صنعتی کرد باید تمامی قوانین و مقررات مربوط به این زمینه که توسط ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی وضع شده‌اند با جزئیات کامل دنبال شوند.

یکی از مهم‌ترین بخش قوانین مربوط به تعرفه‌های ترخیص است. به این معنا که نهادهای دولتی با هدف جلوگیری از واردات کالای قاچاق و خسارت‌های مالی احتمالی برای هر کالا مجوز اختصاصی آن را که همان کد تعرفه گمرکی است، در نظر گرفته‌اند.

کد تعرفه گمرکی به منزله هزینه‌های گمرکی، تعرفه‌های ترجیحی و هزینه‌های مربوط به واردات هر کالا می‌باشد. به طوری که بدون داشتن کد تعرفه ترخیص هیچ کالایی از گمرک ممکن نخواهد بود.

از آنجایی که برای هر کالایی کد تعرفه مخصوص آن وجود دارد قطعات و ماشین آلات صنعتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. واردات و ترخیص قطعات و ماشین آلات صنعتی تنها از چند کشور محدود اروپایی و آسیایی صورت می‌گیرد. بنابراین نهادها و سازمان‌های دولتی مربوطه برای هر کدام از این دستگاه‌ها کد تعرفه جداگانه‌ای را در نظر گرفته است. کدهای تعرفه گمرکی برای ترخیص قطعات و ماشین آلات صنعتی از ۸۴۰۱ الی ۸۴۸۷ می‌باشد.

پس واردکنندگان باید با نهایت دقت کد تعرفه مربوطه را متناسب با دستگاه خریداری شده پیدا کرده و فعالیت‌های تجاری خود را به صورت کاملا دقیق و اصولی پیش ببرند. در این زمینه شرکت‌های بازرگانی متعددی هستند که می‌توانند کمک راه شما باشند. اما آنچه که اهمیت فوق‌العاده بالایی دارد انتخاب شرکتی معتبر و شناخته شده با کارشناسان و ترخیص‌کاران با تجربه است.

 

معافیت گمرکی در ترخیص قطعات و ماشین آلات صنعتی

 

اگر مطالعه اندکی در حوزه واردات و ترخیص قطعات و ماشین آلات صنعتی داشته‌اید حتما موضوع معافیت گمرکی نیز بارها به گوشتان خورده است. بنابراین سوالی که در این زمینه مطرح می‌شود این است که معافیت گمرکی چیست و شامل حال چه کسانی می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سازمان‌ها و نهادهای دولتی مربوطه برای واردکننده‌هایی که خود از واحدهای تولیدی هستند و یا دستگاهی که قصد وارد کردن آن را دارند تولید داخلی ندارد، موضوع معافیت گمرکی را مطرح کرده‌اند.

برای دریافت معافیت گمرکی در ترخیص ماشین‌ آلات صنعتی باید به وزارتخانه معافیت گمرکی مراجعه کرده و مدارک لازم از قبیل واحد تولیدی با پروانه بهره برداری خود را به آن‌ها ارائه دهید. البته برای دریافت معافیت گمرکی تمامی قوانین و حتی تبصره‌های لازم مورد بررسی قرار می‌گیرند. به عنوان مثال امکان دارد که ماشینی موفق به دریافت معافیت گمرکی شود اما قطعات آن معافیت را دریافت نکنند.

در حالی که عکس این قضیه‌ نیز در برخی موارد می‌تواند صحت داشته باشد. برای اینکه از معافیت گمرکی کالای وارداتی خود مطلع شوید می‌توانید از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید.

 

مراحل واردات و ترخیص قطعات و ماشین آلات صنعتی

 

در صورتی که افراد با مراحل واردات و ترخیص کالا آشنایی داشته‌ باشند، می‌توانند تمامی کارها را در مدت زمان کم انجام داده و با حداقل زحمت و دردسر کالای خود را وارد و از گمرک ترخیص کنند. اما اگر در مرحله‌ای از کار با قوانین و تبصره‌های مربوطه آشنایی نداشته باشید احتمال اینکه در یکی از مراحل کار به مشکل برخورد کنید بالا است.

در زیر نگاهی کلی به مراحل واردات و ترخیص قطعات و ماشین آلات صنعتی انداخته‌ایم:

 

بالا بردن دانش و آگاهی خود

 

اولین کار قبل از اقدام به واردات هر گونه قطعه یا ماشین آلات صنعتی کسب اطلاعات لازم در این زمینه است. پس حتما از قبل در مورد نوع ماشین وارداتی، نحوه پرداخت هزینه به کشور خارجی، حمل و نقل، دریافت مجوزهای لازم و … مطالعه‌های اولیه را انجام دهید. خوشبختانه امروزه شرکت‌های بازرگانی بسیاری وجود دارند که در صورت نیاز واردکننده‌ها می‌توانند از مشاوره‌های حرفه‌ای کارشناسان و ترخیص‌کاران آن‌ها بهره ببرند.

 

دریافت مجوز

 

واردات قطعات و ماشین‌الات صنعتی از حساسیت نسبتا بالایی در بین نهادهای دولتی برخوردار هستند. بنابراین قدم بعدی پس از انتخاب نوع دستگاه و کالایی که قصد وارد کردن آن را دارید طی کردن مراحل اداری و اخذ مجوزهای لازم است.

 

خرید و واردات دستگاه

 

بعد از اینکه دستگاه مورد نظر را انتخاب کرده و مجوزهای لازم را از نهادهای دولتی دریافت کردید نوبت به واردات آن می‌رسد. برای این منظور باید سفارش خود را در شرکت فروشنده ثبت کرده و معامله خود را انجام دهید. انجام معامله با پرداخت هزینه خرید و هزینه حمل و نقل به پایان می‌رسد.

 

دریافت تعرفه‌های ترخیص

 

طبق مطلب مذکور واردکنندگان باید قبل از انجام کارهای ترخیص قطعات و ماشین آلات صنعتی کد تعرفه مربوط به کالا را دریافت کنند. کد تعرفه به نوعی هویت محصول وارداتی بوده و بدون آن امکان هیچ کاری را نخواهید داشت.

 

ترخیص دستگاه از گمرک

 

آخرین مرحله برای رسیدن به دستگاه خریداری شده از یک کشور خارجی مربوط به ترخیص آن از گمرک است. بسته به کشور مبدا، نوع دستگاه، ثبت سفارش و … گمرک مقصد متفاوت خواهد بود. علاوه بر آن تاجرها می‌توانند بسته به شرایط از گمرکات دریایی یا گمرکات هوایی نیز کمک بگیرند. توصیه می‌شود امور مربوط به گمرک به ترخیص‌کار مورد اعتماد سپرده شود.

اگر تا این بخش از مقاله همراه ما بوده باشید با نکات اولیه در مورد ترخیص قطعات و ماشین آلات صنعتی آشنا شده‌اید. توجه داشته باشید که واردات هر کالایی می‌تواند در عین سوددهی بالا سبب وارد شدن خسارات کلان نیز گردد. بنابراین حتما قبل از وارد شدن به این حوزه کاری شرایط اقتصادی و بازار را بررسی کرده و از مشاوره گرفتن از افراد کاربلد و باتجربه غافل نشوید.

تجار و تولید کنندگان محترم جهت واردات و ثبت سفارش ماشین آلات خود می توانند از طریق لینک مربوطه اقدام نمایند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-8-17
0 954

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ