ترخیص ماشین آلات بسته بندی آرد
ترخیص ماشین آلات بسته بندی آرد
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص ماشین آلات بسته بندی آرد

ترخیص ماشین آلات بسته بندی آرد سازی

ما در این مقاله با گردآوری اطلاعات جامع و کاربردی در خصوص واردات و ترخیص دستگاه‌های بسته‌بندی آردسازی و مواد خوراکی پودری سعی داریم تا شما را در مورد هر آنچه که در این خصوص نیاز است مطلع کنیم. برای این منظور تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

واردات و ترخیص هر کالایی شرایط خاص خود را دارد.

آیا قصد فعالیت در زمینه واردات و ترخیص ماشین آلات بسته بندی صنایع آرد سازی را دارید؟ آیا به دنبال کسب اطلاعات لازم برای شروع کار و رسیدن به سود دلخواه خود هستید؟

 

بسته_بندی_آرد

 

 

منظور از ماشین آلات بسته بندی صنایع آرد سازی چیست؟

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در هر صنعتی باید به آن توجه داشت، بحث بسته‌بندی است. به خصوص اینکه در مورد مواد خوراکی این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. چرا که بسته بندی از نفوذ هر گونه آلودگی و رطوبت به درون مواد خوراکی جلوگیری کرده و از طرفی دیگر یک بسته‌بندی شکیل و زیبا مشتری‌های بیشتری را حین خرید به خود جذب می‌کند.

هر محصولی برای بسته‌بندی نیاز به دستگاه و تجهیزات خاص خود را دارد. مخصوصا محصولات پودری شکل مثل آرد و ادویه جات باید با دقت و تکنولوژی خاص خود بسته‌بندی گردند.

دستگاه‌های بسته بندی صنایع آرد سازی به ماشین‌آلاتی گفته می‌شود که با دقت و ظرافت بالا توانایی بسته‌بندی حجم مشخصی از آرد را در بسته‌های انتخابی توسط کاربران دارد. این دستگاه‌ها باید از دقت بالایی برخوردار بوده و از لحاظ بهداشتی نیز استانداردهای کافی را داشته باشند. چرا که آرد به دلیل داشتن حالت پودری و خوراکی از حساسیت بالایی برخوردار است.

 

واردات ماشین آلات بسته بندی صنایع آرد سازی

امروزه دستگاه‌های متعددی با کاربرد بسته‌بندی به کشور وارد می‌شوند. هر کدام از این دستگاه‌ها برای واردات، قوانین و شرایط خاص خود را دارند. به عنوان مثال برخی از دستگاه‌های بسته‌بندی طبق بند غ ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی شامل معافیت گمرکی می‌باشند. بنابراین توصیه می‌شود قبل از اقدام به واردات ماشین آلات بسته بندی با افراد متخصص و کاربلد در این زمینه مشورت کرده و مراحل کار را به صورت کاملا اصولی پشت سر بگذارید.

معمولا برای بسته‌بندی محصولات پودری و آرد از ماشین‌های توزین‌دار کمک می‌گیرند. به این معنا که حجم مورد نیاز آرد توسط دستگاه مشخص شده و در کیسه‌ها یا هر بسته دیگری ریخته می‌شود. مراحل واردات ماشین آلات بسته بندی صنایع آرد سازی در حالت کلی به قرار زیر است:

انتخاب نوع دستگاه

اولین قدم تعیین نوع دستگاهی است که شما قصد واردات آن را دارید. این بخش از کار باید با توجه به نیاز و شرایط بازار داخلی انجام شود. توصیه می‌شود حتما دستگاه انتخابی خود را از شرکت‌های شناخته شده و معتبر خریداری کنید.

کشورهایی مثل ایتالیا، آلمان و چین از جمله اصلی‌ترین کشورهای مبدا برای خرید و واردات ماشین آلات بسته بندی صنایع آرد سازی به ایران هستند. یکی از موضوع‌های مهمی که در انتخاب دستگاه بسته‌بندی صنایع آردسازی باید توجه داشته باشید امکان دریافت مجوز از نهادهای دولتی است.

چرا که دولت با هدف تنظیم نرخ واردات و صادرات به کشور اجازه وارد کردن برخی از دستگاه‌ها را نمی‌دهد. در حالی که واردات برخی از دستگاه‌ها آزاد بوده و حتی از پرداخت تعرفه گمرکی نیز معاف هستند.

دریافت مجوزهای لازم

بعد از اینکه نوع دستگاه و کشور مبدا را برای خرید انتخاب کردید نوبت به دریافت مجوزهای لازم می‌رسد. نهادهای دولتی به منظور جلوگیری از آسیب‌های اقتصادی وارده به کشور در نتیجه افزایش واردات یک سری قوانین مخصوصی را در حوزه واردات تنظیم کرده‌اند.

بنابراین واردکننده‌ها باید به سامانه‌های دولتی مراجعه کرده و با ثبت نام در آن‌ها و وارد کردن ویژگی‌های دستگاهی که قصد خرید آن را دارند مجوزهای لازم را دریافت کنند. مجوزهای مورد نیاز با توجه به برخی از قوانین و شرایط دریافت می‌شوند.

به عنوان مثال دستگاهی که امکان تولید در داخل کشور را دارد اجازه واردات و ترخیص از گمرک را نخواهد داشت.

خرید دستگاه از کشور خارجی

بعد از اینکه مجوزهای مورد نیاز از نهادهای دولتی اخذ شد نوبت به مرحله دیگر یعنی خرید دستگاه می‌رسد. در این مرحله کافی است تا با شرکت خارجی که انتخاب کرده‌اید ارتباط برقرار کنید. سپس با پرداخت هزینه آن و انجام هماهنگی‌های لازم در خصوص حمل و نقل دستگاه کار معامله تمام شده و شما می‌توانید بعد از مدت مشخص دستگاه خریداری شده را از گمرک کشور دریافت کنید.

ترخیص دستگاه

آخرین و البته مهم‌ترین بخش کار مربوط به ترخیص ماشین آلات بسته بندی صنایع آرد سازی است. معمولا این مرحله باید توسط ترخیص‌کار با تجربه انجام شود. از آنجایی که در مدت زمان ترخیص دستگاه وارداتی شما در انبار گمرک نگه‌داری می‌شود هر چه روال کار با سرعت بیشتری انجام شود، هزینه‌های مربوط به ترخیص نیز کمتر خواهد بود. ترخیص کالا از گمرک نیازمند طی کردن یک سری مراحل اداری و پرداخت تعرفه گمرکی است.

 

تعرفه گمرکی ترخیص ماشین آلات بسته بندی صنایع آرد سازی

همان طور که گفته شد برای ترخیص ماشین آلات بسته بندی صنایع آرد سازی از گمرک باید تعرفه گمرکی با توجه به نوع دستگاه پرداخت شود. تعرفه‌ها توسط ارگان‌های دولتی تعیین می‌شوند. در برخی از شرایط وارد کننده‌ها باید برای مشخص کردن تعرفه ماشین آلات خط تولید نقشه فنی مربوطه را که (LAYOUT) نام دارد، را جهت بررسی ارائه دهند. در حالت کلی تعرفه گمرکی مربوط به ماشین‌آلات بسته‌بندی با کد ۸۴۲۲۳۰ مشخص می‌شوند. همچنین این دستگاه‌ها عموما دارای ۱۰ درصد حق گمرکی می‌باشند.

در برخی از شرایط استثنایی واردکننده‌ها می‌توانند از پرداخت تعرفه گمرکی معاف شوند. در صورتی که احساس می‌کنید شما نیز می‌توانید جز این دسته از افراد باشید حتما از افراد متخصص و ترخیص‌کاران با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. توجه داشته باشید که کد تعرفه گمرکی در اصل هویت و شناسنامه دستگاه خریداری شده شما است.

 

واردات ماشین آلات بسته بندی صنایع آرد سازی مستعمل

گاهی اوقات افراد می‌توانند با واردات و ترخیص ماشین آلات بسته بندی صنایع آرد سازی مستعمل به سود بیشتری دست یابند. یا به عبارتی دیگر از پرداخت هزینه‌های بیشتری که باید برای خرید دستگاه‌های نو پرداخت کنند در امان باشند. البته واردات و ترخیص دستگاه‌های دست دوم از قوانین و شرایط سخت‌تری برخوردار هستند. با این حال به دلیل صرفه اقتصادی بسیاری از افراد تمایل دارند تا شرایط سخت دریافت مجوزهای لازم برای واردات و ترخیص ماشین آلات بسته بندی صنایع آرد سازی مستعمل را متقبل شوند.

برای کسانی که به دنبال واردات ماشین‌های مستعمل با هدف بسته‌بندی محصولات آردی خود هستند توصیه می‌‌شود تا دقت داشته باشند تا قوانین وضع شده توسط دولت را در این زمینه رعایت کنند. مهم‌ترین موردی که در این خصوص باید توجه داشت عدم گذشتن بیش از ۵ سال از تاریخ ساخت دستگاه مربوطه است. همچنین واردکننده‌ها باید توجه کنند که قطعات یدکی دستگاه در کشور قابل دستیابی باشند. همچنین در کشور خودمان باید امکان تعمیر دستگاه در صورت خرابی آن وجود داشته باشد.

 

ارتباط با کارشناسان مشاور

اگر تا این بخش از مقاله همراه ما بوده باشید به اهمیت انجام اصولی واردات و ترخیص ماشین آلات بسته بندی صنایع آرد سازی پی برده‌اید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با انجام معامله و پرداخت هزینه خرید دستگاه امور مربوط به واردات تمام شده است.

در حالی که مهم‌ترین بخش کار مربوط به امور گمرکی و ترخیص آن می‌باشد. ماشین آلات بسته بندی صنایع آرد سازی همانند هر دستگاه دیگری بعد از خرید از کشور خارجی ابتدا وارد گمرکات کشور می‌شود. ترخیص کارها باید مراحل اداری لازم را انجام دهند تا دستگاه از گمرک خارج شود.

گمرک به ازای تعداد روزهایی که دستگاه وارداتی در انبار گمرک قرار گرفته هزینه دریافت می‌کند. بنابراین اتلاف وقت و عدم آشنایی با امور ترخیص می‌تواند سبب وارد شدن خسارات و ضررهای جدی گردد.

در صورتی که تمامی مراحل کار بدون مشکلی خاص انجام شوند، پروسته مربوط به ترخیص ماشین آلات بسته بندی صنایع آرد سازی تقریبا ۲ الی ۳ هقته زمان نیاز خواهد داشت. این بازه زمانی برای وارد شدن دستگاه به گمرک بسته به مسافت کشور مبدا از ایران متغیر می‌باشد اما معمولا تا حداکثر ۱ ماه کارهای مربوط به حمل و نقل انجام شده و به گمرک وارد خواهد شد.

روی هم رفته برای اینکه بتوانید دستگاه خریداری شده را تحویل بگیرید باید حدود ۲ ماه کاری را در نظر بگیرید. برای اینکه بتوانید کارهای مربوط به واردات و ترخیص دستگاه بسته بندی صنایع آرد سازی را در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید حتما با شرکت‌های بازرگانی و افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-9-9
0 421

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ